Charma Shejken om 2,5 veckor!

sola
image191
bada
image192
vila
image193

Ich vermisse dich, liebling.

Ich kan nich mehr warte, ich möchte dich im jetzt küssen und dich erklären, daß wir nie mehr zerteilt werden.


who wouldve known?

Att det skulle vara roligt att gå med stavar?? ihh, man flög ju nästan fram över de öppna skånska slätterna. Efter en promenad ute i blåsten med en gående mamma och joggande pappa så blev det bastubad med mor och diskussion ang skönhetsoperationer och huruvida man ger julklappar till ett ännu ofött barn. Intressant minst sagt, generationsskillnader och åsiktsolikheter.
Nu har jag och Mimmi spenderat förra timmen med att försöka hitta den perfekta resan till Egypten, vi funtar på att åka i januari. Ah. Sol. Underbart! Mamma påpekade min nordiska hudton idag till pappa nämligen:
"kolla på fine, hon är riktigt nordisk i hudton, alldeles vit"
ja, jag behöver solsemester! BADLY.

Nu vankas det mat. namnam!

sleighbells.

Wow, vilken tajming jag har. Natten till julafton då man skall sussa som godast och drömma om att öppna gigantiska paket, då blir jag magjusk (IGEN!!) och har alltså sammanlagt sovit 4 timmar. Missade julkalanderns sista avsnitt pga av den idiot på SVT som lade sändningen till 07:15. Visst är det måndag men det är ju julafton?! Vem är uppe då, alla barn har ju jullov? Jag var förvisso vaken men inte i det tillsåndet att jag kunde lämna badrummet. Jag och Sophie Kinsella hade det riktigt mysigt stundvis.

Snälla mammis har åkt till Höganäs för att handla blåbärssoppa, alproyoghurt och paranötter så att jag får i mig något som inte upprör trollet som bor i min kista. Skinka, sill och andra julbordsgarnityr lockar INTE.
Får man ha med sig matlåda med typ spaghetti till kusinerna på julafton?

Ska få hålla i en livs levande bäbis idag, för allra första gången. Come to think of it, finns det många som får hålla i en ikke livs levande? Skumt formulerat, I blame the stomach. Anyways, det är första kusinbarnet Emil som får den stora äran att få vara huvudobjekt denna afton.
Men först skall vi stanna till i Emmaljunga så att jag och Helena får byta klappar och skvallra av oss en liten stund.

Hoppas ni har det bra, var ni än befinner er. God Jul!

uppe med tuppen.

Tvättid i gryningen och med en ständigt påminnande huvudvärk önskar jag att jag bara kunde gosa ner mig i sängen och somna om. Men med tanke på att mitt valerina natt-knaprande har blivit mer och mer frekvent så skulle det bara bli en frustrerande upplevelse (dels för sömnproblemet och för att det hela tiden är barnanpassade reklamer på tv.)
Är inte reklam som lockar barn att köpa bratz med hundar ("full uppmärksamhet med glittret som medföljer") FÖRBJUDEN ? (den borde vara det...)
Även om jag skall ge mig in i PR och reklambranschen om en liten stund så anser jag med enfas att det är opassande, det ger mig kväljningar och det spelar ingen roll hur mycket mina barn kommer att tjata på mig, något sådant kommer de aldrig att få. Då får de fan hellre leka med kottar som har tandpetare som ben. Never hurt anyone.

En kompis till mig åt godis första gången på riktigt när hon var 16 (gissa vem som var den skyldiga till att introducera henne?!) Vi träffades i Lindau på språkresa och jag åt bruna godiskastanjer när hon kläckte ur sig att hon aldrig ätit godis på riktigt. Medans hon ännu var liten hade hennes föräldrar gett henne en frukt istället om hon plockat åt sig någon sötsak. För mig lät det det då horribelt avskyvärt men ju mer jag har tänkt på det; hur mycket önskar man inte att ens barn skall slippa vara sockerberoende??

När man inte äter (något alls mer än cambridgekuren) under två och en halv månad så får man tid över att tänka. Mycket filosoferande har det alltså blivit för min del i våras och även nu i höst. Och jag har en fråga som jag klurat mycket på:
Varför krävs det mat/godis/något alls i situationer som skulle klara sig helt utmärkt utan? Ta t.ex filmkväll: hur många känner inte att det är något som fattas om man inte har chips, godis eller läsk? Blir filmen sämre om man helt enkelt skulle fokusera på den som huvudämne och inte vad man stoppade i käften?
"Myskväll", inkluderar inte den också god mat eller godis eller liknande? Myset består väl att man "myser" som i sin rätta benämning inte innebär att man äter? Det är ju ett separat verb med helt annan betydelse!

Mycket alternativintelligens från min sida denna morgon några dagar före jul. Nu skall jag stänga av tvn som vill få barn att tro att en helt vanlig bilbana har något med spiderman att göra. Den säljer väl antagligen för dåligt och de har väl inte tillräckligt god marginal på den så de sätter några småglin i spidermankostymer och spelar vinjetten i bakgrunden för att få de små liven som har tvn som nanny att tro att den är relaterad till denna seriefigur. Crappy television, crappy thinking!

jag älskar.

jag ÄLSKAR Hipp Hipp. Älskar SVT 1 denna kväll. First Finding Neverland och sedan detta underbart skånska infernoprogram.

done is done.

Så, du har man jobbat allra sista dagen på jobbet, och den har varit helt kaotisk! Vi var bästa teamet som jobbade; Caroline, Sophie och jag. Kassan slutade väl på en sisådär 44 tusen nånting - inte illa pinkat! Vi satsade ju på att slå säljrekordet och det gjorde vi med råge minst sagt.

Nu sitter jag i mjukis och all mitt partysug är totalt bortblåst, är totalt slutkörd och vill egentligen bara ta en sömntablett och däcka. Imorgon skall jag hämta mina brallor hos skräddaren, gå på street och packa väskan för att på söndag åka hem till skåne.

worries.

Usch, fick precis reda på att ingreppet kommer att ske i mellandagarna så det blir jul på sjukhuset. Det är ingen idé att oroa sig, den sjuke blir inte friskare för det men det är ju fortfarande väldigt ledsamt att han inte får komma hem över jul och nyår. Det är en rutinåtgärd så det borde gå bra men ingen operation är riskfri.
Jag har skrivit det förut; man blir påmind om att leva i nuet och ta vara på all tid.
Kan ändå inte låta bli att oroa mig, har ännu inte varit på sjukhuset personligen utan bara fått berättat för mig och det låter så dramatiskt, läskigt och overkligt alltsamman...


bored.

Ingen Tobias, ingen Amanda - ingen som kan hoppa och skratta med mig. Ah! Nu måste jag åka någonstans. Skåne sedan Gävle förslagsvis. Jag längtar efter alla!!

spice up your life.

Efter att ha dansat till spice girls runt runt i lägenheten flera kvällar för att pigga upp humöret, vad passar då bättre än flickornas comebackdokumentär?

Jobbar allra sista dagen på jobbet imorgon. Konstigt är bara förnamnet på vad jag känner... Jag känner ju verkligen för att festa till det rejält imorrn kväll som en liten julavslutning så är det någon som är ledig så säg bara till! =)


trotsar alla naturens instinkter som säger SOV.

Trots dålig (läs katastrofal) sömn inatt så pallrade jag mig upp efter julkalendern (ja, jag vet - jättetidigt på min lediga förmiddag!) och började småstäda lite, åkte till Dermarome och handlade I.D, sen hem igen och fortsätta bestyren med att göra lägenheten julfin och med nariga händer sönderfrätta av kemikalier sitter jag nu här med en skinande ren lägenhet! Fattas på min 2 do list är:

  • Ringa Rimas och ordna upp ekonomiska spörsmål.
  • Panta flaskor och samtidigt köpa nya kemikalier till nästa städmani session
  • Köpa ny kalender för 2008, igår bokade nämligen jag och sophie in en dejt i januari då vi ska festa järnet, och man får inte ställa in. Får man magsjuka krävs läkarintyg.
  • Hitta underdel till julafton plus något fint till nyår.
  • Gå till streets julmarkand på lördag för att se om ringEN finns kvar, annars gå till Efva Attling store och köpa en annan.

Igår jobbade alltså jag och Sophie ihop för sista gången och utan varandras vetskap hade båda köpt en liten avskedspresent! Sophie rådfrågade min goda väninna Ida på Pashion som visste precis vad jag önskade mig, så äger jag nu två stycksaker från deras Viva La Diva sortiment som jag alltid står och pillar på när det inte är några kunder i butiken. Yay!

Idag jobbar jag nästan pistolenpasset (vilket betyder 12-21 och innebär att man starkt överväger att skjuta sig själv i skallen) så fram till kl 14 har jag tid på mig att iaf uträtta några av sakerna på listan. Sedan blir det att bege sig till julhysterin. Tack för att det finns gnälliga kärringar, snoriga skrikande ungar och dumdryga tonåringar. TACK!


nog!

Nu får det vara nog! Är det inte min älskade som jag oroar mig för så är det hans pappa. Vill inte att personer jag älskar skall befinna sig på sjukhus, det passar sig inte. Vill inte behöva tänka på att jag kan förlora dem när som helst, men efter idag blir det så fasansfullt påtagligt. Iskall verklighet. Ingen är odödlig, och livet är så taget för givet. Nu gick det ju bra denna gången, tack och lov. tack och lov.....

Jag och amanda hade julavslutning idag. Vi åt fruktsallad, bytte julklappar och tog hoppbilder med hennes splitternya systemkamera: HOPP!
  

btw.

btw. jag skall ha en helt fristående fest  någon gång i januari. Alltså helt oberoende från jul, nyår, någons födelsedag, att någon flyttat hit eller dit, utan bara fest. Fast nu ere ju så att miss josie älskar teman på en barnslig nivå och kan inte riktigt släppa att det skulle vara roligt med temafest. Opretto tema som är lätt att kirra utstyrsel till. Suggest?

eller så blir det bara vanlig ferre. mja, det finns tid att tänka på det. All is welcome!

nyligen testat.

Det är slitigt i butiken såhär i juletid. Massor av paket som skall slås in på den minimala disken där presentkit, laptopen och två händiga butiksbiträden trängs om utrymmet. Rivit upp fingret på tejpavhuggaren och brutit av några naglar.
På tal om händer, när jag kom till butiken imorse såg mina nävar alldeles för jävligt skabbiga ut och är det något man som s.k. skönhetsexpert skall ha koll på är det hand och nagelvård. Därför tog jag tillfället i akt att testa RENs ingefärapeeling som är till för kroppen. Luktade helt förförande underbart och efter jag sköljt händerna följde jag upp med lyxbodylotionen från samma märke som återfuktar även den mest ansträngda huden. Alltså exakt det mina tassar behövde. Underbart!
REN Ginger, Revivo-Tonic Two Sugar Body Scrub i gruppen Kroppen / Dusch- & scrubkräm hos grooming (1201207) REN Damask Rose Ramnose Biosaccharide Body Cream i gruppen Kroppen / Hudkräm hos grooming (1201204)

Har skrivit till Stylesearch.se och frågar om de behöver någon extra skönhetskrönikör. Nu har jag ju erfarenhet av de flesta hudvårdsmärken, många hårmärken och ett nittiotal parfymer. Iofs bara herrparfymer men men...
Jag känner mig helt lost när det kommer till tjejparfymer, har ju bara använt dofter ur vårt sortiment en tid nu och jag har svårt att fatta poängen med tjejparfymer numera.
Förutom de jag har i mitt badrumsskåp just nu (Några Anna Sui, Chanel Chance, Michael Kors, Issey Miyake, Carolina Herrera 212) så älskar jag Givenchy Very Irresistible Fresh Attitude, Kenzo Air, Paul Smith London. Den förstnämnda jag jag verkligen rekommendera!

Har du någon parfym som du fastnat för, new or old?

Åt på Aya Sofia med Mimmi ikväll, det var mysigt och så gott! Hoppas inte tsatzikin gör att jag skrämmer bort alla kunder imorgon bara! Sleep tight.


My man

You had (you had) your chance (your chance)
And you lost a good man (good man)
I know (I know) its sad (its sad)
Thinkin bout what you had
If you (if you) was smart (was smart)
Keep that ass out of my car
Next time(next time) see me (see me)
I wont be a lady no,no

Dont mess with my man
Dont mess with my boy
Dont mess with my man
Dont mess with my man
Dont mess with my boy
Keep your hands off my man

You bitched at him all night all day
You constantly complained till you drove the man away
Always saying something said he wasnt good for nothing
So tell me why the hell you stalking
Youre just pissed now get to walking
image186

please?

"gud som haver barnen kär
se till mig som liten är
vart jag mig i världen vänder
står min lycka i guds händer
lyckan kommer
lyckan går
gud förblir vår fader vår"

Snälla snälla snälla gud. Inte nu, och inte alls. Är så himla orolig, vet inte vad jag skall ta mig till mer än att vänta tills imorgon så jag kan ge mig iväg.
Måste slå in julklappar och packa. Kan inte tänka klart, bara oroar mig. Snart får jag åka, då kommer allt bli bra. Jag intalar mig att allt blir bra. Allt blir bra allt blir bra allt blir bra....

reseinspo.

Har precis kommit hem från vasastan och julmys med familjen. Massor med berättelser från Indien och bilder. Jag får vad jag och tobias kallar "Hong Kong ångest" (aka resfeber med sådan intensitet att man vill packa resväskan och dra på studs) när jag sitter här och tänker på att resa bort. En kompis till mig åker runt med sin kille i Asien just nu. Först Peking, sen Hanoi och sedan Bangkok. A, what a trip!

Nostalgi:
2005
   Rom
   Mallis 

2006
   NYC
   Prag
    Hong Kong

2007
    Barcelona

pregift.

Hemma på lunch - har spenderat förmiddagen och lite av eftermiddagen att damma av hela butiken. Har svalt ett halvt kilo uäckel och känner mig trött. Har flottigt hår (fast inte lika mycket som i morse tack vare att jag hittade ett torrshampo på jobbet (som jag smyganvände). Utöver mitt flottiga hår har jag ett ostädat sovrum (som dessutom är alldeles för tomt nattetid), proffsigt inslagna julklappar (by me) på display i köksfönstret för att skapa stämning, presenter att hämta ut på "Solstrålen Video", en olidlig längtan efter en booss, shout out louds i högtalarna, 80% av en familj som är hemkommen/hitkommen och en tro på att det kommer snö vilken dag som helst nu...
Cheer me up, I surely need som cherry är namnet på vår nya låt.

fjorton till tjugoett

är verkligen inte min tid på dagen att jobba. Är helt slut nu, har inte hunnit med mycket annat idag än att refill syrrans kyl så hon skall känna sig varmt välkommen hem inatt. Det blir inte roligare av att gallerian är folktom.
Och i lördags jobbade jag så då missade jag mitt favorithelgprogram: hej rymden. Skåningar är roliga, helt enkelt.

På lördag är det årets hundfest på älvsjö mässan, på rastorget kan man få hälsa och klappa på 250 hundraser. Heja Dolph! Tyvärr måste min man tentera och kan inte följa med. Då känns det inte alls som samma sak, om ens lockande.
Saknad är verkligen tung. Precis som hunger. Men framsteg och resultat tyngre.

filmkväll - check.

Så har då Amanda påbörjat sin lilla promenad hemåt, och jag är väldans trött. Det blev Pans Labyrint (hade ingen aning om vad den egentligen hadnalde om ändå otroligt höga förhoppningar om mystik, magi och narniastuk - fick ju drömmarna totalt krossade) Music and Lyrics (här talar vi feelgood film!) och vi avrundade kvällen med bits and pieces ur Eddie Izzard's Circle.
All in all en väldigt god lördag. Det känns onekligen som en fredag då jag är ledig imorgon, men nej. Det är söndag. Fördelen med att bara vara ledig endast en av helgens två dagar är att man sipper söndagsångest.
Imorgon blir det adventskalendern, julmarknad av något slag och familyreunion som jag redan nämnt.

Sleep tight!

boost.

Att inte veta när man träffas igen och höra om alla mysiga saker som man missar gör mig sur. Som en citron. Nu har jag som mina vänner vet svårt för att känna surt pga fel på smaklökarna (tack dragstergodiset!) men jag har kommit på en bot: Spice Girls debutalbum. VEM kan inte glädjas ordentligt utav denna nostalgitripp??
Dansade omkring i långkalsonger runt runt i lägenheten all by meself igår kväll. Nu på min quicklunch lyssnar jag in mig på 2 become one (blir lite sentimental coh saknar min man förvisso, borde byta låt - note to self) innan jag rushar tillbaka till jobbet. Jag och Caroline fick en knäpp och slet ut all skit från vårt lager/toalett/förvaringsplats för onödigt mkt skräp så nu ska vi tvinga vår chef att komma och hämta allt raffs. En pragmatikers älsklingssyssla. Två på ett begränsat område kan bara betyda: effektivism!

Ikväll blir det förhoppningvis mys med Amanda , filmkväll står högt på önskelistan. Imorgon kommer pappa upp, inte setts sen i somras, ska bli väldigt mysigt! På måndag kommer Mimmi hem från Indien och på tisdag kommer även mamma upp. Bara Dessan som fattas, men man får väl glädjas åt att hon åtminstone kommer att flytta hem till Europa i mars/april.
Naturligtvis går många önskningar och tankar till att snart återförenas med min man. Vill det sig illa blir det inte förrän 26e december. MEOW! >_<

Favoriter.

Varför inte utnyttja min arbetsskada och blogga om produkter jag handskas med varje dag och faktiskt fattat tycke för. Kan ju vara till nytta om någon fortfarande råkar bry sig om sitt yttre. Jag är så trött på hudvård, make och
parfymer att jag inte vet vad jag heter men here goes:


Favoritrengöring: MD Formulations rengöring med 12% glycolsyra. Om den tas på torr hud och lämnas kvar en stund fungerar den som en peeling, grym om man har ont om tid.



Favoritmask: 
Ole Henriksen firm action mask. För alla oss gud var arg på (som blev bestraffade med blandhy med stora porer) här är produkten för oss! Porsammandragande, grymma resultat.




Favoritpeeling: Utan tvekan Dr Brandts microdermabrasion in a jar. Oslagbar!






Favoritdagcreme:
Murads Cvitamin. T.o.m en trött hud som min kan få tillbaka lystern. Grym vitamin-
boost!



Favoritnattkräm: Decleors nattbaume nu på vintern när min stressade hud blir som fnöske. MYS!




Favoritspecialprodukt:
Combination skin treatment utan tvekan. Den ger näring på de ställen i ansiktet där man är torr och reglerar talgproduktionen på de ställen man är lite fetare. GRYM.




Favoritparfym (just nu):
Boss Essence de Femme. Sex på flaska, for sure!





Favoritfoundation: Youngbloods mineralfoundation (applicerad med I.ds stora concealerborste.)


Favoritögonskuggor och lipplumping: Too Faced. Lucky me att Pashion ligger mittemot oss i Skrapan. Jag är familiär med hela deras utbud vid det här laget.






.

effektivism.

Sedan 19:40 har jag lyssnat på Fitzgerald, Nat King Cole, Sinatra och de andra grabbarnas klassiska julsånger samtidigt som jag slagit in alla mina klappar. Klappat och klart alltså! Ansträngde mig verkligen för att få det snyggt till skillnad från alla andra år då jag bara slängt på lite papper och snöre. Omsorg som varar i.... 36 sekunder?
Lyxigt för mig, jag slipper flyga med klapparna då pappa kör upp på söndag och skjutsar hem dem på ett säkert sätt.
Jobbe imorgon, ska fan kränga julklappar på folk. Kom och köp! kom och köp!

långben.

Ibland kan jag få en knäpp och önska mig de allra konstigaste saker. Just nu är det långa ben. Tänk va skönt att ha långa (iaf längre) ben! Då kunde man lättare ta större steg, det skulle vara enklare att nå upp och pussa på Tobias och man skulle slippa lägga upp byxor en och en halv meter.
ja, långa ben vore onekligen bra...

Thanks Global Warming!

Ja, drömma kan man ju. Plus få gåshud - Åh herregud!!
Jag har hittat ännu en kärlek: Jul. Och ändå jobbar jag (två veckor till) i detaljhandel, där man brukar hata julen och vara bitter september - april för den är antingen nära eller så är man fortfarande skadad av den.

vadå stängt??

Efter jobbet och bombnedsläppet av nyheten att jag säger upp mig så gick jag så för att köpa julkort som jag skall skicka till nära och kära, träffade Björn Hellberg och skulle precis avrunda min lilla shoppingtur med ett litet H&M besök. Hittade massor av snygga klädesplagg och styrde kosan mot omklädningsrummet då jag hör en irriterande röst som påpekar att det är stängt. Vadå stängt?! Har inte alla gallerior öppet till 21??
Man blir lätt arbetsskadad...

Sthlm int. horse show

Ibland känner jag att man kan vältra sig i funderingar angående "vad som hade hänt" utan att får något svar. För vem skulle kunna ge mig det svaret?
Men en sak, som så ofta kommer tillbaka till mig är tankarna kring "vad hade hänt om jag inte hade sålt Musse och flyttat?" Och svaret, det känns som det är givet. Men så idag, när de där arga tankarna kom tillbaka till mig så kändes det som att jag hade ett svar, och svaret var så simpelt.
"Då hade allt du varit med om sen det hände inte inträffat." Simple as that. Och det jag har nu är ett resultat av så många val, av så många beslut och det jag har nu skulle jag aldrig vilja vara utan. Inte för någon elitkarriär i världen.
Det kommer att komma en dag då jag kan återuppta min hobby som var mitt liv, en dag kommer det finnas en möjlighet för mig att börja tävla igen, och när den dagen kommer så kommer jag vara så lycklig för att jag får en andra chans. För när man väl har levt det livet, med alla smällkalla vintergryningar, alla spannar med vatten man har burit, all skit man har mockat, alla hovar man har kratsat - då kan man inte bara låta det försvinna. För vilken belöning man får ut av det!
Kommer så väl ihåg alla hoppträningar för Mr. Lundin de sena torsdagskvällarna då man glömde bort tonårsproblemen, läxorna och allt som var jobbigt. Allt var så simpelt.
Längtar så mycket efter att få ha det så igen. En egen märr. Hur underbart vore inte det?

RSS 2.0