facobook-hjärntvättad?

Är man för mycket influerad av facebok när man skriver www.swedbook.se istället för swedbank? Think so...

det är ju han!

Det är ju han! Han hypnotiserade mig! han på boston tea party, han som är i rutan nu!

day off.

Idag var jag ledig, men ändå inte. Hade ärenden ute på IKEA igen, jag och mamma ändrade hela köksplaneringen. Det är ganska underligt hur man kan gå på i samma spår utan att registrera det. När vi var på IKEA förra gången så var det så självklart att typ spis, kylskåp och diskmaskin skulle stå på samma ställen som de gjorde i förra köket men nu har vi gjort fruktsallad med alla vitvaror och det nya förslaget blev så mycket bättre!
Var och besökte byggnadsplatsen aka min förra bostadsplats idag, hoppade från bjälke till bjälke, inget golv längre och en elslukande avfuktningsfläkt som sprutar ut 90-gradig varmluft i två veckor framåt.
ja..... rolig syn var det inte direkt men man får tänka på hur det kommer bli efteråt, när allt är färdigt.
taklagsfest! (nummer två.)

Imorgon åker syster-hostel drivande systern till Indien för åtta veckors volontärarbete. Hoppas hon kommer hem oskadd och utan ormar i lasten.

Och jag ska försöka hitta min väg ut ur a-kassa labyrinten, om någon har en brödsmula åt mig så skulle jag uppskatta det. Lost in translation.

Premiär i skrapan!

Så, idag var den stora dagen D, kl 09.00 öppnades dörrarna för pressen och strax därefter började folk köa utanför skrapan för att få komma in först. Totalt har runt 40.000 personer besökt skrapan idag, siffror jag fick veta under den väldigt hypade personal kickoffen jag precis kommit hem från. Bubbel, dåliga snittar, något sömnfattig och less gjorde att jag var den som minst uppskattade den, utan längtade hem till min tältsäng enormt mkt.
Jobbet går finemang, vi säljer hur mycket dofter som helst, vilket är roligt för det gör vi inte så mkt på strandvägen. Jag tror det är den desigmade doftpidestalen som drar mångas uppmärksamhet.

Veckorna som följer kommer bli hektiskt och innehålla mycket jobb.
Saneringsfirman levererade ett svar på hur lång tid att det kommer ta att torka mina golv: 2 veckor. TYVÄRR (!!) ryker fiskbensparketten i sovrummet även den, vattnet hade gått längs skotten in i sovrummet och det nyslipade vackra golvet från 30talet ryker. SORGLIGT! =(
Men det positiva är att det blir ny garderobsvägg från IKEA i sovrummet. Plus att jag kan flytta tillbaka mycket tidigare än jag trodde. Plus att jag diggar mitt jobb och mina polers där väldigt väldigt mkt.

Sova sei nu.

ffs.

Svårt att koncentrera sig på jobbet när man är arg, känner sig dum. Blir glad över att någon ringer men de hade ringt fel och ville egentligen inte alls prata med dig. Ring ditt jävla mobilsvar istället då.


mkt.

Mycket just nu. Extremt mycket. Jobb, födelsedagsplaner, riva upp golv, sanera, bo någon annastans i flera månader, mer jobb jobb jobb.
Men bara roligt roligt roligt, som tur är!

ett himmelskt antibiotika

Jag vet inte om jag ska kalla närakuten på Rosenlund effektiv eller slarvig. Jag lämnade urinprov men labbet hann inte analysera det förrän den enda doktorn på plats denna kväll hade tagit emot mig, skrivit ut antibiotika och skickat iväg mig i all hast med ett elektroniskt recept.

Köpte torkade tranbär på coop på vägen hem och innan idag inhandlades det tranbärskapslar, extra starka sådana för någon slags bekräftelse på storheten av min motattack. Om det ändå aldrig ville komma tillbaka.... but it does.

Imorgon får jag träffa mina arbetskamrater för första gången. En av dem stötte jag på förra veckan men nu skall vi bli mer inbitna i sortimentet under tre dagar. Jag har ju jobbat mer än de andra med själva webbshopen men nu skall det inprätas en magnifik massa produkter.

Och ynka fyra dagar kvartills jag sticker till Dublin. resetips välkomnas varmt! Ska bli fantastiskt roligt att träffa min syster igen och få upptäcka Irland!

aj? - Ta en nummerlapp!

Det passar sig inte! jag kommer bli av med jobbet om jag är borta mer av underliga orsaker. Har redan kört matförgiftning och vattenskadat kök, och nu detta?!
Och Dublin om 4 ynka dagar!
Fan, allt kommer så olägligt just nu. Jag vill ha en väntelista, där saker som ska jävlas med mig gott får vänta på sin tur.

Hur lång tid kan det ta att bli uppringd för att få något som utplånar inte bara äckliga bakterier men även alla i den närmaste sfären runt mig för en sisådär 4 år?
Aldrig mer sjuk. Det vore nåt det.

RSS 2.0