Det ljuva livet.

Morgonrundan imorse. Att stega upp för ett mindre berg och se ut över en makalös soluppgång. Kyssas till en himmel i skärt rosa ljus och viska "Du... förlovade vi oss igår?" för att sedan fortsätta hemåt för dusch. Jag fortsatte till gymmet där jag under uppvärmningen kom på en rolig idé:
Tänk om man kunde få människor, främlingar att utmana sig själva under 30 dagar. Utmaningen skulle kunna vara precis vad som helst. Sticka en tröja! Sluta snusa! Hör av dig till en bekant/dag! Gå på gymet 3 ggr/v! Jag slängde ut mina tankar på twitter, och stegade därefter ut på gymgolvet och körde mitt pass. Under tiden som jag tränade retweetades det friskt, många nappade och när jag var klar och specificerade utmaningen tog det fyr. Väldigt många nappade på utmaningen som snabbt fick hashtaggen #30dgr. Ganska snart hörde en följare av sig och frågade om P4 Kristianstad fick ringa och intervjua mig, som en lokalvinkel då jag är från Skåne. Hell yes! Så imorgon eftermiddag kommer min väna (skånska) stämma höras i etern. 

Dagen fortlöpte med att jag och P gallrade juvelerare efter förlovningsringar. Vi trodde det skulle bli något lika utmanande som hinderbanan i Gladiatorerna, men redan i andra butiken fick vi napp. Jag såg ett par ringar långt in i ett hörn, butikssäljaren plockade fram, vi testade. Tittade på varandra. Log. "Japp, det är dessa vi ska ha!"
Dag 1/30 av #30dgr går till historieböckerna som en alldeles, alldeles fantastisk torsdag.

Förresten! Jag var med som #twittPT i radioprogrammet Vaken i P3 innan jag flyttade. Jag pratade träning, kärlek på twitter och hur man motiverar sig. Det klippet kan ni lyssna på här.

Kommentarer
Postat av: helen

Tack för din fina kommentar. Det kändes skönt att slutligen inse att jag inte orkade kämpa på ensam mer, utan behövde hjälp. Bara det hjälpte lite. Kram på dig med! =) (det är om någon jag typ säljer en grej till skriver kram till mig som jag inte gillar't.)

2012-02-16 @ 20:05:48
URL: http://heloosblogg.wordpress.com
Postat av: Karin

haha ja känns skönt att vara tillbaka i civilisationen, har lagt "helvetet" bakom mig:)) om man får uttrycka sig så haha



Nej tyvärr inte, twitterlös tjej här!



Ha en fin helg:)

2012-02-17 @ 04:13:02
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Johanna

JA!!!!!!!!!!! Du är tilbaka!!!! Hoppar och skuttar av lycka här hemma i dina trakter av Skåne!!!

Grattis än en gång till förlovningen! Puss

2012-02-17 @ 13:51:55
URL: http://seluna.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0