Den grandiosa nystarten.

Jaha. Så jag har alltså mer än 140 tecken att uttrycka mig på? Förklaring: Det senaste året har jag verkligen fallit hejdlöst för twitter. Vi inledde en trevande romans, som sedan blommade ut till ett fullskaligt, äka och fint förhållande. Hela förra sommaren, när er kära Fine var så långt ner i skorna man kan komma, skrev jag ut min sorg, mina tårar, min smärta där. Och fick svar. Responstiden blogg vs. twitter är makaber, människor svarade samma minut med stärkande ord, uppmaningar att hålla ut, att det skulle bli bättre.

Och det blev bättre. Jag torkade gång på gång bort mascaran som runnit, jag duschade för första gången på 5 dagar. Och jag sprang. Mil efter mil lade jag under fotsulorna. Med mitt första maraton i sikte sprang jag, bort från allt, mot dunkla mål. Mer om min löpning kan ni läsa här.

Så sprang jag även rakt in i famnen på honom. Av en slump. På Twitter. Plötsligt, efter att ha pratat länge, så fanns det mer bakom bokstäverna. En dag satte jag mig på ett tåg, och åkte till Sveriges näst största stad. Där stod han. Han log, och när jag kom tillräckligt nära viskade han ett "hej" i mitt öra. Sedan dess har han inte släppt taget om mig.

Så jag tatureade mig. Klippte mig. Pratade i radio. Skaffade nya glasögon. Hade stor avskedsfest. Och flyttade. 

Och nu sitter jag då här. I ett snötäckt Göteborg. I en lägenhet i vilken det återfinns både dubbel- och spjälsäng. I ett hushåll där varje dag fylls med skratt, kyssar, nyp i häcken och de där extra långa blickarna som man vet har en extra innebörd.

Den grandiosa nystarten är här.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Du får mig att vilja börja blogga igen. Nystart! <3

2012-02-14 @ 12:54:50
Postat av: Niclas

Härlig läsning! Kram

2012-02-14 @ 14:16:16
Postat av: Helena Helberg

Fint! Ser fram emot fortsatt läsning! <3

2012-02-14 @ 14:54:01
URL: http://helenahelberg.se
Postat av: ..:Sarah:..

FY FAN V AUNDERBAR LÄSNING!

2012-02-14 @ 16:45:17
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

saknar dig.

jag kommer i sommar. JA!

2012-02-14 @ 16:45:36
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Dessi

Underbart! Blir väldigt glad av ditt inlägg :)

2012-02-14 @ 23:18:39
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Pernilla

Säger bara en sak: KRAM!!!!!!

2012-02-17 @ 07:44:28
Postat av: Apan satt i granen - Med Roller Derby i sikte

Fine!



Vad glad jag är för din skull, älskar din blogg och alla fina bilder. Stor kram!

2012-02-17 @ 13:33:10
URL: http://apansattigranen.cravingz.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0