Det finns dagar...

Och så finns det dagar. Idag har varit en av mina mest lyckosamma någonsin!

Jag och sambon gav oss iväg med siktet inställt på det objektiv jag sett på rea. Någonstans i maggropen kände jag även på mig att det var dags för kamerahuset att få sig en service, eller i alla fall en genomkoll. Stegade in på fotobutiken ett stenkast från Drottninggatan och fick efter en stunds väntan hjälp av en yngre kille. Dessvärre var det objektiv jag sett ut på hemsidan slut på lagret (såklart, muttrade jag för mig själv, förbistrad och besviken) När jag bad om en koll på mitt nuvarande objektiv som för två år sedan revs ner i golvet av en katt började han vrida och vända, fota och humma. Till slut kunde han krasst berätta att mitt objektiv var helt sönder. Upphängningsfunktionera inuti objektivet som verkar vibrationsreducerande var helt kassa och det fanns inte mycket mer att göra än att slänga det.

Killen tog sin tid, gick och hämtade ett likadant objektiv och testade så att det verkligen inte var huset det var fel på. Men det var alltså objektivet. Så där sod jag: med hus men helt utan objektiv. Då han plötsligt utbrister: Det här objektivet tillhör vår testkamera, så jag bjuder på det. Så du har nåt att fota med!
Jag tappade hakan. Vad är det han säger? Skulle jag objektivet? Jadå! Jag fick objektivet, som nytt kostar 2000 kr. Vad säger man? Jag blev helt mållös, något som sällan händer...

Så visst finns det dagar, men det finns också dagar. Idag var min dag. Vi firade genom att köpa husgeråd till vår trettondagsaftonmiddag vi skall ha här hemma för Tobias familj. Plus att jag smet in på BikBok och hämtade två bodys på rean som det stod mitt namn på. Och när vi kom hem gick jag loss och fotade, fotade och fotade lite mer. Åh, va kul det är att ha ett fungerande objektiv igen!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Wiiee!! Vilken DAG! Och vilken lycka! Fina kort blev det ju också, härligt med tulpaner. Jag har som nyårslöfte att jag ska unna mig att köpa färska blommor om inte varje så varannan vecka, är så härligt och gör så mycket!



Ja det där skidmodet var ju snyggt, mamma har gamla kort på mormor och morfar när de åker skidor i sånna kläder =)

Men nu blev det en svart Craftskiddress med en lila lager 2-tröja, lite färg måste man ju ha =)

2011-01-03 @ 17:30:45
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: ida

nämen gudars vad snällt av killen o ge dig objektivet!! förstår att du blev glad o mållös!! Min spontana tanke var ju att om jag hade fått ett sådant hade jag ju inte kunnat behärska mig utan hoppat o skuttat o kanske till och med gett grabben en stor kram!! haha!!

2011-01-03 @ 17:52:42
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Marieh

Wow vad otroligt snällt! Det är ju inte varje dag som sånt händer direkt. Antar att du kommer gå tillbaka till just den affären i fortsättningen? =)

2011-01-03 @ 17:58:25
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: Träningsglädje

wiii, köp en trisslott!!

2011-01-03 @ 19:00:00
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: Anonym

Säger som förgående skribent: köp en trisslott :D

god fortsättning på dig med!

2011-01-03 @ 20:16:34
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se/
Postat av: Camilla

Yaaat! Det här kunde inte bli bättre, ni förtjänar verkligen det här. Med all rätt att du tappade hakan :) Bästa bäääästa ... Verkar som att jag måste besöka BikBok, vill ha bodys och du är så fin fine.

2011-01-03 @ 20:52:02
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja Craft is the shit! =)

Var ute på en springrunda ikväll och kläderna höll verkligen måttet! Jag har ett till nyårslöfte, att investera i ett par bra löparskor, jag gillar ju för sjutton att springa! Trodde aldrig jag skulle yttra de orden ;)

2011-01-03 @ 21:40:23
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: J.

Ja vi får se om kepsen flugit av än! Skadestånd till tre individer smakar nog i mercedesfickan ;)

2011-01-04 @ 08:46:19
URL: http://juliaederyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0