Två kontrasterande konserter!

Ihh, va mycket som har hänt de senaste dagarna! Jag hinner inte riktigt med. Idag är i alla fall en sådan dag då jag faktiskt måste ta det lilla lugna för jag nämligen lämnat blod för första gången imorse, och känner mig matt. Tydligen så tror kroppen att den har varit med om ett trauma när den förlorar 4,5 dl blod på 5 minuter. (Tänker mig vad som pågår i min kropp just nu - större förvirrring än vanligt alltså!)

I söndags var vi på en helt fantastisk adventskonsert i Blå Hallen (japp, där Nobelfestens middagsdel tar plats!) med min mamma och pappa som var uppe samt min syster och svåger. Jag väljer att sätta fantastisk i kursiv enfasstil för den var inget annat. Otroligt koreograferad, körsången var den bästa jag någonsin hört och hela programmet var vattentätt - inte en felton (jo, EN, men det låtsas vi inte om..) och rolig! Det var inte bara ett matande av sånger man fick utan en show med glimt i ögat - dirigenten läste väldigt roliga rim som presentation för kommande nummer och alla medverkande bjöd på sig själva.
Det bästa, tyckte jag, var när körerna körde kolibrisången från Kalle Ankas julafton, ni vet? Och det absolut mest stämningsfulla var när körerna placerade sig runtom oss i publiken längs med väggarna och körde ett helt fantastiskt arr av Det är en ros utsprungen. Då fick jag gåshud och nästan en tår i ögonvrån.











Efteråt åkte vi hem till min syster i Vasastan för att mumsa på adventsfika och årets glögg med saffran i - har ni smakat? Mycket mycket god! Min syster är absolut världsbäst på att baka och räds inte att testa nya saker. I söndags hade hon bakat en chokladmaräng/glasstårta! Mycket mmmande blev betyget.





och igår! Ny konsert! Men.. ja - lite annan musikstil om man säger så. Det var dags för Deftones i Fryshuset! Tobias fick två biljetter av mig i födelsedagspresent och snällt nog fick jag följa med! Förband var Khoma och Coheed & Cambria som tyvärr, var jättejättejätte dåliga. Sångaren i C&C var förvisso väldigt tonsäker (och dessutom såg han ut som Sideshow Bob så han var rolig att titta på, det lilla jag såg med mina 1,5 m över havet) men nej, det var inte bra.
Så till slut - efter tre timmars väntan kom Deftones på scen och levererade? Ja, det gjorde de!! Jag vet inte om det är så många läsare som vet det, men jag har pluggat ljudteknik i två år och kan ibland tycka att även mitt favoritbands konserter är dåliga för att ljudbilden brister. Men om man överser en djävulsk ljudnivå så fick ljudet tumme upp (lite mycket bas kanske....petigt!) Men trummisen - herregud. Så bra!
Två av Deftones låtar är lite extra speciella för mig, de är nämligen sånger som finns på den allra första CDn Tobias brände till mig efter mitt första besök i Gävle - för 6,5 år sedan. Och visst spelade de be quiet and drive. Och jag färdades med ett leende på läpparna hela vägen tillbaka till sommaren 2004 ♥

det där pysslade jag med under två år.. så kul!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh kul med konserter, hade nog gillat både tror jag!

Jag var också på adventskonsert i lördags men jag var med och spelade själv, så roligt att spela igen! Har saknat det massor upptäckte jag när jag väl satt där på scenen.



Och du, det där fikat såg inte helt fel ut må jag säga!

2010-11-30 @ 15:51:43
Postat av: Maria

Åh kul med konserter, hade nog gillat både tror jag!

Jag var också på adventskonsert i lördags men jag var med och spelade själv, så roligt att spela igen! Har saknat det massor upptäckte jag när jag väl satt där på scenen.



Och du, det där fikat såg inte helt fel ut må jag säga!

2010-11-30 @ 15:52:15
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Maria

Kommentaren ovan var från mig. Förstår inte varför min dator envisas med att ta bort namnet hela tiden...

2010-11-30 @ 15:54:09
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fina bilder och kul med konserter!



Du har så rätt så, jag blir så jävla förbannad rent ut sagt. Inte kul o gå runt o må skit och när jag väl blir bra ska man vara utan vatten hur länge som helst.

2010-11-30 @ 15:54:14
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oj herregud. Vilken uppdatering. Precis läst igenom allt med ett leende på läpparna. Fantastiska bilder och framförallt vilket adventsmys. Mys att du hart haft mamma på besök.

2010-11-30 @ 18:57:31
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Oj så mys du har haft det! Snacka om att fira in den kommande julen - STÄMNING!



Förra året var jag och mamsen på julkonsert i gamla stan. Närmare bestämt en gaykör. Du kan ju tänka dig vilken stämning det blev när de sjöng en sång om "My tingaling" Fantastiskt! =)



KRAM!

2010-11-30 @ 21:22:18
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: ullisar

jag har aldrig varit i Blå Hallen. är den sådär maffigt som det ut på TV?

tittade på klippet: och fick massa julstämning!

2010-12-01 @ 00:16:29
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0