morgonstund alltså..och lunchstund, och kvällsstund också!

Ut i ottan med mops i reflexväst, skyndsamma steg och snabbaste tiden på morgonrundan hittills, jag och mopsen putsar bort minut efter minut!
Hem och svira om till gymkläder, utfodra fyrbentingen och så iväg till gymet. Körde ett sinnesjukt benpass där jag fick så mycket pump i musklerna att de darrade som asplöv. Samma fick jag i lördags i armarna. Känns gött! Lustigt nog "samkörde" jag med en annan tjej som också hade ben på schemat idag, hon körde dock fristång och var avsevärt mer vältränad än jag. Men vi var som varandras skuggor, gjorde nästan precis samma övningar oberoende av varandra.

Jag märker att det är magstabiliteten som brister när jag kommer längst ner i knäböjen, då "putar" svanken ut för mycket då jag inte orkar hålla emot. Försöker avhjälpa genom att lägga en yogamatta under hälarna, funkar ganska bra - men magen måste bli starkare helt klart.
Körde utfall med en fot på en bosuboll, där fick jag verkligen kontakt och det kändes som jag hade gasoline på väg att fatta eld innanför byxorna! Kan verkligen rekommenderna denna övning.
Men den i särklass jobbigaste övningen idag var när jag körde långsam sidospark med 1,25 kg på vristen. Utsidan av häcken är inte van vid att jobba så excentriskt och protesterade hej vilt!
Viktigt att tänka på är att man inte "tappar knät" när man vinklar ut underbenet, detta är riktigt tufft. Ninjan visar hur!


Efter att jag besökt söta Janina på ZINQ bestämde jag mig för att göra något jag tänkt på i flera år, och efter ett formulär, några frågor var jag accepterad. 30/11 ska jag lämna blod för första gången och det känns verkligen asbra. Sjuksystrarna vid blodcentralen Skanstull var så himla gulliga och vänliga.

Pay it forward, liksom. You too?

Efter två timmars kvällspromenad är både mops och matte ganska slutkörda - vad sägs om In treatment och kesella i soffan. Oh yes....

Kommentarer
Postat av: teddy

Ohhh jag kan riktigt känna hur jobbiga pass du kör. Förstår du hur mycket jag längtar. Jäklar alltså.



BRA att du reg dig för blodgivning. Ingen träning de dagar du lämnar bara :) Underbart att jobba med blodgivare tyvker jag.

kram vännen

2010-11-02 @ 20:18:11
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj vilken nyttig dag du verkar ha haft! Jag har gjort precis tvärtom! :) Struntat i träningen (håret luktar ju så gott efter man varit hos frissan), ätit hamburgare och glass! :O



Men imorgon slutar helgen för mig så då blir det andra bullar :)

2010-11-02 @ 20:36:06
Postat av: J.

a just ja! Det var jag som skrev nyss ;)

2010-11-02 @ 20:37:39
URL: http://juliaederyd.blogg.se/
Postat av: teddy

Jag har faktiskt inte samlat på mig en massa vätska tack och lov. Och har kunnat använda mig av mina gamla vanliga tröjor och klänningar.

Det enda som inhandlats är sköna mammabrallor som passar magen.

Ska bli underbart att få kroppen att arbeta sedan också.

Du inspirerar mig iaf.

kram på dig

2010-11-02 @ 22:57:09
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0