fira fredag med klor, incest och nötter

Direkt efter jobbet igår stack jag och simmade på Eriksdalsbadet. Ett underbart sätt att varva ner på, att ligga i motionsbanan och plöja i en timme. Tyvärr var det en stackars blivande brudgum som var utsatt för (den tråkigaste, mest fantasilösa) svensexa före mig i kön,och de tog sån tid på sig att betala, bara för att upptäcka att äventyrsbadet var inomhus. Högljudda protester! Då kom de på att de skulle ta nåt simborgarmärke. 4 längder, sen var märket (det rosa) deras! Då de osade alkohol tror jag bara de orkade 2 längder. Vilken uthållig skara.

Satt en god stund i kvällsolen och torkade, hade ingenstans jag var tvungen att vara, någon som väntade på mig eller några jobbiga åtaganden. Skön känsla att vara tillåten att bara vara.


Gick hem i sakta mak och tog tag i det totala kaos som rådde hemma, spelade Miley Cyrus på jättehög volym (ibland, bara ibland tillåter jag mig själv att lyssna på musik man egentligen inte får lyssna på om man vill vara ball och svår, som min högsta ambition är (?)
Nyduschad, otroligt hungrig och filmsugen trippade jag sen iväg på söders gator för att insupa schitzofren filmkultur. Jag hade nämligen bestämt sedan innan vilka två filmer jag ville se, och jag tror inte jag kunde valt två mer kontrasterande:

Precious - en käftsmäll, såklart, men inte riktigt lika hemsk som jag hade målat upp den efter att ha hört vad andra hade att säga om den.
Julie & Julia somnade jag ifrån, haha! Jag gör ett nytt försök idag tänkte jag.

Ska man se på hemsk film så ska man i alla fall inte äta hemska saker. Jag åt goda saker igår, som GI lasagne där plattorna är utbytta mot augbergine och bechamelsåsen har fått ge plats åt turkisk yoghurt.





Stekt halloumi, nötter och äpple. och riktigt, riktigt fin mörk choklad med apelsin. Mörk choklad är den enda jag njuter av i små bitar, för det går liksom inte att goffa. Fyra bitar tror jag att jag åt, utan att ens behöva lägga band på mig själv. Med vanlig choklad har jag förr kunnat äta oavbrutet tills.... tills det helt enkelt är slut, oavsett om det är en paradisask eller tre-för-tio.

Idag är det 4 veckor in i metamorfosen, och fyra veckor kvar. Så nu lägger vi på ett kol. Mindre mat, mer träning. Mindre negativa tankar, mer pepping.
Nu kör jag slutspurten!!

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

heeej fina du !

tänk om du bodde här och hängde med mig mycket mera ! de skulle va de bästa. men vi har snart en hel vecka ihop, bara du å jag. (vekrligen inge mer) å jag längtar som faaan, hihi men de vet du!



Jag vågar inte se den filmen, Precious. jag har en känsla av att jag kommer må skit. å jag är färdiug med de.. iaf för 2010 ;)



PUSS PÅ DIG

2010-07-17 @ 13:40:07
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Träningsglädje

vad härligt det lät, det där med att bara vara. ska nog testa nån dag! :)

2010-07-17 @ 16:25:05
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: Camilla

Vilken fredag vännen, det här va något alldeles extra och du kan tro att jag mer än gärna hade gjort dig sällskap. Jag instämmer med vad du skrivit, varför bor vi inte lite närmare varandra? Fortsätt njut av en skön och ensam helg, för det ska jag göra. Gårdagen va lyckad med sällskap och dagens eftermiddagsfika likaså men nu är det inget annat än emsamtid. = Kvalitetstid.

2010-07-17 @ 22:29:56
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Å your birthday den 17:e september! Men du då säger jag grattis på en gång för den dagen lär jag ju liksom inte ha tid och göra det ;)



Ha ha, så det är en liten Miley Cyrus i dig med, ha ha ha! Du som fnissa åt mig när jag såg en film med henne... ha ha! Roligt!

Julie och Julia toksomna jag till med. Jag tror det tog mig tre gånger att ta mig igenom den filmen... ZZZzzZzz...

En mysig kväll verkar du ha haft, Precis en sån ska jag ha idag! Bara vara...



Ta hand om dig!



2010-07-18 @ 12:46:24
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2010-07-18 @ 14:14:29
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: caroline

huu såg Precious för ett tag sen, mådde illa. Ingen film jag känner okej känsla över någonstanns.

2010-07-20 @ 00:22:00
URL: http://mybarehands.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0