irriterad på helt felaktig info

Mopsvalpen väckte mig klockan 07.40, och nu sitter jag och tittar på "gör om mig" delen av SVTs Go' Kväll. Och jag känner mig sur och irriterad, som så ofta när jag hör folk i TV stå och ge helt felaktiga råd angående hur man ska sköta sin hud.
Problemet är: nu på vintern känner man sig så torr och hur ska den här killen sköta sin hud?
Den långhåriga killen som ser lite ut som en Afghanhund och som påstås vara någon slags expert står och säger att man inte behöver göra något på morgonen, utan det sköter huden själv. Nah.... fast så är det ju inte.

Rengöringen kan man möjligtvis erkänna att man kan skippa och bara köra ett snabbt ansiktsvatten och fuktkräm. Om det däremot är flera minusgrader kan man tänka på att inte köra för tunn fuktkräm, och att inte applicera den direkt innan man stiger utanför dörren!
Men, har man en fetare hud och har blivit rekommenderad en lättare fuktkräm är det en bättre idé att köra ett fuktserum innan krämen, för att förhindra ett glansigt resultat och känslan av att vara flottig i ansiktet.

Så! Nu känner jag mig nöjd med att ha rättat till den här pellefjantens missanvisningar.
Skolan jag utbildade mig till hudtarepeut vid, tog examen i december 2006.

Kommentarer
Postat av: Jea

Haha Ja världen är bra liten ibland!:) Jag förstår att du är helt knäck efter en träning med henne! Jag var helt slut! Måste boka tid hos henne snart igen!

Tack för erjudandet.. men jag får inte äta några andra tabletter när jag äter citodon.. så jag tror jag håller mig till dom. Hoppas allt är bra med dig annars! Kramar!

Postat av: Jea

Hej igen! Du.. mamma sa att Paraflex var hur bra som helst.. så om du har några över.. Kanske jag kan köpa dom av dig? Kram!

Postat av: Camilla

& där fick du sagt det. Punkt! Skönt att få lite rätsida på saker och ting. Jag kan störa mig på när det är programmet förkväll och det är (makeover)dags. ÅHHHH så snygg du blev, men vi alla vet att det är insidan som räknas, Din insida speglar utsidan. Stör mig på att det säger det varje gång :) haha Trevlig helg

2010-01-16 @ 14:24:30
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Anja

Hallå gumman!

Absolut det fiket nästa gång - och där verkar de ju ha overaller också! hihi.. Hoppas du har en trevlig helg. Själv sitter jago tentarpluggar nu :S

Pusspuss

2010-01-16 @ 17:09:32
URL: http://anjakarolina.blogspot.com
Postat av: ..:Sarah:..

BABE !

lets do bussnies.. :D



2010-01-16 @ 17:44:56
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: teddy

Det är bra att du finns gumman så att vi får rätt info och slipper titta på dessa meningslösa program.

Hur lång var din utbildning?

Du har rätt - jag får göra en ny kategori faktiskt nu och tack tack för gratulationerna.

kramis kramis

2010-01-17 @ 09:45:37
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Therese Zätterqvist

Hejhej!



Såg din kommentar på bloggen min, målet med hela bloggjoggen är en större jogg den 22 maj då vi ska samla in pengar till forskning.



Men som du skriver kan vi såklart också sätta upp andra mål. :)



Det vore toppen om du ville haka på Bloggjoggen nu på lördag 23/1 -10.30 vid kaknästornnet.



Kram Therese

2010-01-17 @ 17:19:28
URL: http://bloggjoggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0