Bra kommunikation från SJ

Jag är SJ Prio medlem. Och mitt/vårt tåg ställdes in i söndags. Jag älskar PR och kommunikation. Alltså var hela denna "väderskandalen" en stor fest för mig. Kommunikationsansvariga för företag som ska bistå med en felfri infrastruktur och samhällsstrukturer kommer till tals, och jag suger till mig deras sätt, bearbetar det och kommer fram till "ah. useful." eller "crap, do this instead" (nej, jag tänker inte på engelska - men ibland låter det jag vill ha sagt mycket bättre så)

SJ drog in resegarantin lagom till att de ställde in en hel drös med tåg. (här kommer uttryck som "crap, do this instead" till mig) Men det måste vara någon som har bistått SJ med en bättre lösning! Bättre på så sätt att man skapar en positiv relation till de drabbade resenärer som fått lida av Kung Bors nyckfullhet.

Detta meddelade SJ sina Priomedlemmar precis:

Det beslut som fattades, om ett tillfälligt undantag av restidsgarantin, togs på de grunder som då var kända. Det var ett juridiskt hållbart beslut. Stora delar av spåranläggningen var helt eller delvis ur funktion och inte framkomlig. Trots detta har vi beslutat att utbetala restidsgarantin till alla resenärer som drabbats av förseningar under perioden fredag 19 februari kl. 18.00 till tisdag 23 februari klockan 17.00.

Dessutom gäller fortsatt att vi återköper alla biljetter, oavsett biljettyp, om du väljer att avboka din resa, till och med söndag 28 februari. I det här läget bryr vi oss inte om juridiken. Vi gör det här för att visa respekt och omsorg för dig som resenär och som fått utstå mycket i vinterns snökaos.


Ser man på SJ, inte illa. Jag som utsatt resenär känner mig sedd och omhändertagen, och ni som stort läskigt företag utan någon medmänsklig touch känns genast mer humana.
Good for you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0