Malm försvinner mer och mer

Imorgon klockan åtta ska vi hämta en liten lastbil i vilken vi skall lasta vår trogna tjänare: sängstommen Malm. Efter fem års tjänst ska den nu få gå i pension, på lördag flyttar vår nya flamma in nämligen Kontinentalsängen från Atlantis! Så ikväll har vi sysslat med att plocka isär sängramen, och sprida ut delarna över hela lägenheten.

Min tanke är även att sovrummet ska få en helt ny stil, jag tänker: vitt. Tråkigt! buar vissa. Klassiskt! ropar andra. Jag vill ha vitt, men med personliga inslag. Foton, detaljer som gör det vårt. Därför undrar jag: tror ni att man kan måla luckorna till vår garderob vita? (ni märker här vilken enorm kunskap jag har av renovering, eller hur??) Eller kan man spraya? Jag funderar även på att måla träpersiennen vit (jag är så trött på allt som heter trä nu att jag nästan kräks!)

Nessla uppskattade inte alls att "hennes" säng försvann. Det hon inte anar är att hon inte kommer ha den blekaste chans att hoppa upp i den nya sängen (skriver jag kaxigt) och därför inte vet vidden av vad hon förlorat..






Nu är det dags att "krypa ner" i sängen som alltså är en madrass direkt på golvet. Imorgon får det bli luftamadrass (Nessla kommer tro att vi blivit galna som bytt riktig säng mot den där!) innan sängen leveras och monteras av Atlantiskillarna på lördag morgon. Två månader hörreni! Två månader har vi väntat! Äntligen...

Kommentarer
Postat av: Ylva

Aww. Vilsnare SpiderPig får man leta efter.



Grattis till er nära förestående säng-upgrade!

2010-12-03 @ 01:30:09
URL: http://witherwings.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Haha, var inte så säkra på att hon inte kommer upp. ;) Gibson hoppar utan problem upp i vår säng och den är 60 cm hög... Som tur är gör han bara det om vi säger att han får. :) Och Nessla hoppade ju upp på våra armstöd till soffan när hon var här och det är också rätt högt.

2010-12-03 @ 08:55:35
URL: http://sofiegunnarsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

kul med ny säng! men aj vad jobbigt att sova på luftmadrass, hoppas ni får sova gott ändå! :)

söt lilla nessla är där hon står och undrar vart sängen är! haha!

går att måla garderoben ja, för visst är det väl trä? inte något plastmaterial? gå till färgaffären och fråga om råd.. där vet de ju exakt vilken färg som passar att använda!

persiennerna borde du ju också kunna måla (eller så köper du bara tjusiga nya vita från mattias.. hehehe).



sv: tack, du är för söt!



aha! ja alltså, mamma är friskvårdskonsult och har eget företag. hon föreläser om kost/hälsa/träning, och så har hon en massa gympapass och stavgångsgrupper. sen masserar hon på företag också.

2010-12-03 @ 09:18:08
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: J.

Hahaha! Förstår precis hur hon tänker!!! :)



Jag målade våra garderober med roller och matt färg, blir smutsigt lätt men jag gillar inte riktigt blanka ytor på garderober, det går ju alltid att torka av skiten! Sen i sovrummet brukar man ju inte vara så kladdig om händerna heller. Jag tvättade bara med målartvätt innan men beroende på hur det är behandlat kanske ni behöver slipa med?

Annars är ett hett tips att tapetsera dörrarna! funderar på att göra det med vår toadörr på insidan men har inte hittat nån bra Våtrumstapet som passar än.

Angående persiennerna så är det lättast att köpa nya! Annars tror jag det är bäst att spraya dom.



Har datorn på lagning, därav dålig respons. sorry!

2010-12-03 @ 09:40:54
URL: http://juliaederyd.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

För det första, erat sovrum ser ut som ett hotellrum. å de är snällt sagt :) Wow!! där sover ni gott va? (minus tvn då, japp im a nöörd) för de andra.. VISA NYYYAAAA !!! 'skuttskuttskutt'

2010-12-03 @ 13:59:47
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh, det här kommer bli så bra tror jag och visst ser Nessla lite förvirrad ut. Gillar dina pratbubblor. Tummen upp för att jag får ta del av er lägenhet och nu hoppas jag att vi även får ta del av det nya, fräscha framöver ... sneak peak :)

2010-12-04 @ 19:50:01
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0