22 Det här upprör mig

22/30

"Att tänka och tala väl, och tyda allt till det bästa" - brukade min farfar tydligen ge som råd. Och det är något jag önskar att fler människor kunde ta till sig.

Jag upprörs av folk som tvunget ska blanda sig in i diskussioner med pekpinnar, hela händer och propsa på att berätta så himla mycket för andra människor. Hur de ska äta (herregud va jag och andra fick ta mycket skit när jag outade att jag åt LCHF för två år sedan) hur de ska uppfostra sina barn, hur de ska träna, hur de ska sköta sin ekonomi och sitt kärleksliv.
Har man inget positivt att säga kan man lika gärna knipa käft tycker jag. Tips välkomnas hjärtligt, men tillrättavisningar går inte hem hos mig. Då blir jag en trailor trash brud som är med i Jerry Springer och gör snabba handrörelser framför ansiktet samtidigt som hon knäpper med fingrarna och knycker på nacken. "WHO are you to tell me that..." - all mindfulness och meditation ut genom fönstret alltså.

Jag upprörs av den generella missunsamheten som jag ofta stöt på. Av avundsjukan jag så länge fått genomlida med stukad självkänsla. Inte förräns jag började på gymnasiet kunde jag känna mig stolt över mitt arv och var jag kom från, det hade varit fult innan dess och inget man gjorde om man ville hålla sig på god kant med omvärlden (än en gång blir jag Jerry Springer tjejen när jag tänker på det) "F**k that shit!"

Nu måste jag nog brygga en kopp te och stilla min uppjagade hjärna, att tänka tillbaka på gamla oförätter leder ingenvart, det är bättre att tänka på veganska förätter jag ska servera på nyår! :-D

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

love u my princess whid jerry springer hands !!



(varför de blev på engelska de har jag ingen aning om.. va nog på amerikansk tv-mood helt enkelt bara)

2010-12-16 @ 01:52:59
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

KLART ATT VI SKA TRÄFFAS! Har du planer för när och om du åker ner? Åh så fin ny profilbild sötnos ;)

2010-12-16 @ 08:21:23
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: teddy

Yayyyyyy - detta upprör mig också svinmycket.

Kan känna hur det bubblar i kroppen när jag tänker på det. Folk som lägger sig i - i allt är verkligen fruktansvärda!!!

Förstår att du behövde en kopp thé för att lugna ner dig!

Idioter är världen full av. Tyvärr VÄLDIGT FULL!

Nu tar vi det lugnt.

kram tjejen

2010-12-16 @ 10:00:00
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Pandan

Alltså, min älskade Fine, nu tog du orden rakt ur min mun (mina fingrar?) här. Precis dethär har jag gått och irriterat mig på så himla länge men inte vetat hur jag skulle uttrycka mig. Hujedamig. Du är bäst.

2010-12-16 @ 11:07:21
URL: http://amheni.blogg.se/
Postat av: ida

Precis det du skriver om är jag med om precis nu i skrivande stund.

en moralpredikande kärring på facebook som jämt ska lägga sig o tala om vad man ska o inte ska göra antingen med barnen eller annat. så jäkla irriterad blir jag. bläää! sorry. nu kräkte jag ur mig det här :P

Men du har så rätt!!



kram

2010-12-16 @ 14:30:20
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: ida

ja det var ju en bra variant.. dock kan man inte göra det över dator. men jag snäser hela tiden av denna moralkärring. till en början på ett snällt vis. men när hon inte ger sig då kryper ilskan ut o jag snäser rejält! Hon ska städas bort från min facebook vill bara se om hon vågar svara på det sista jag skrev! för nu har jag fått nog av henne. hon tillför absolut inget i mitt liv mer än irritation!

2010-12-16 @ 15:14:46
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Marieh

Jag avskyr såna människor och världen är ju tyvärr full av dem! Fattar de inte själva hur jävla jobbiga de är?!

Jag fick så otroligt mycket kommentarer och pekpinnar på en arbetsplats när de la märke till min GI-kost och fick höra hur mycket jag tränar. Själv vräkte de i sig snabbmat och rör sig typ bara mellan tv'n och kylskåpet.

Jag fick höra att jag kommer dö i förtid, att jag äter för lite, tränar för mycket, sliter ut kroppen osv.

Herregud vad det kokade i mig! Jag blir irriterad bara jag tänker på det.

2010-12-16 @ 18:59:47
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: Pandan

Klart jag är mörkrädd om du vill komma och hålla mig i handen för det! ;) Lampan är så söt, fast den hjälper nog inte mot min mörkräddhet (?) för jag kommer ligga och glo på den hela natten istället för att somna tryggt. Maha.

2010-12-16 @ 19:58:26
URL: http://amheni.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Kan inte annat än hålla med - You go girl!



Pussar från en trött en... ZZZzzzZZZzzzz....



2010-12-16 @ 21:10:55
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Maria

Kan inget annat än instämma. Nästan så jag vill sno detta inlägg ;)

Många gånger skulle jag vilja säga "sköt dig själv och skit i andra"

Ett exempel på detta är att mina arbetskamrater gång på gång frågar när jag ska flytta tillbaka till Borlänge igen bara för att jag blev singel och att jag jobbar där. Men varför...Alla mina vänner bor här och jag vet väl själv vart jag vill bo! Ååh, känner att hela kroppen börjar bubbla när man börjar tänka på detta! Finns så många som är experter på att "leva" andras liv. Blir så trött! Jaja, nu ska jag också lugna ner mig ;)

2010-12-16 @ 21:19:52
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Maria

haha, ja appråpå arbetskamraterna så förstår de nog inte bättre... Jobbat på samma ställe sen -74 och bor inom en radie på max 800m från jobbet. De tycker nog att jag är bäng i huvudet som pendlar 4mil tur och retur varje dag!

Men jag vill då ha ett privatliv och det kan jag ha när jag jobbar i en helt annan stad än den jag bor i.



Ja den var riktigt god men hasselnötskakorna fick jag slå mig på fingrarna så jag inte skulle äta upp dem =)

2010-12-16 @ 22:09:11
URL: http://livinglikephia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0