dedication

Igår vaknade vi vid 04... kunde inte somna om på ett bra tag. Låg och pratade i sängen samt skrattade åt vår lilla sovkorv som låg i sin bädd och snorkade. Och när det ljusnade ute somnade en av oss om. Eller, som jag sömndrucket påstod: jag tar en paus.

Klockan 8 pallrade jag mig upp och började sätta igång med bestyren inför söndag. Jo, söndag, för några timmar senare satt vi ju på tåget hit, till Gävle så allt inför Tobias fördrink på söndag skulle vara klart, systemet och tilltugg. Vi ska ta en fördrink här innan vi går ut och käkar Tobias födelsedagsmiddag.
För första gången på LÄNGE var vi inte sena till tåget, behövde inte stressa ett dugg utan kunde välja mat att ta med oss på tåget i lugn och ro... Sällan.

Kom hit till Mummaland och började på en tacjopajtillagning nästan direkt. Klockan 17 satte jag mig vid datorn med allt mitt ihopsamlade material från Hälomässan förra helgen, som tog upp halva bordet. Intervjuer, artiklar och listor skulle göras. Och som jag jobbade! Jag gav mig inte, det skulle bli klart så att jag helhjärtat kunde njuta av resten av helgen.

Fem timmar senare var jag tvungen att ta en paus, jag kände sånt tryck över bröstet och lite svårt att andas. Jag tror att när jag sätter mig in i mitt arbete som jag älskar, att skriva och formulera mig (även om jag ibland fullkomligt ordbajsar här på bloggen, vitt och brett utan någon som helst tillstymmelse till eftertanke) så kan inte kroppen signalera att "nu är det dags att sträcka på benen en minut" - jag är för fokuserad. Men, så får jag jobbet gjort. Men till vilket pris? Eller så är det bara pjåsk.

Mejlade in bilderna och artiklarna till min redaktör och sen däckade både jag, Tobias och Nessla.
Vaknade upp med en morgonpigg pojkvän och en otroligt trött mopsvalp. Biggest Looser i sängen, tacopaj som uppladdning inför spinningen på Torget - sen ska jag äntligen få träffa Sarah igen. Som hon skrev "babbel delux" - precis så kommer det bli!

Förresten, vet ni vad man kan ha som huvudbonad? En mopsvalp!

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

...äntligen!!



PUSS

2009-11-14 @ 11:05:59
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Teddy

Mycket att göra för dig också ser jag. Bra att du inte ger dig och kämpar på. Kommer en ny artikel av dig snart då? På nätet eller i papper?

Gott med taccopaj btw ;)

Jag sänder en kramar från Halmstad.

Kramis

2009-11-14 @ 11:07:06
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: egoflow

klart vi kör på det. hur svårt kan det vara? vi bor ju ändå i samma stad.

2009-11-14 @ 22:40:06
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Jo

Gävle stadsbibbla (det va där du va väl?) - "where the inspiration hits you" ;)

2009-11-14 @ 22:41:08
URL: http://emjoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0