allahelgonamiddag i barndomens tecken

Igår ville jag laga nåt från min barndom.. fast LCHF aktigt, förstås. Något av det godaste min mamma lagade åt oss när vi var små, speciellt på fredagskvällar då vi åt nåt lite mer påkostat var denna rätten där man steker fläskfilé, har potatismos runtom och fyller på med svampsås. Jag behöll allt förutom potatismoset som fick bli blomkålmos.
Men.....inget smakar som när mamma lagar det. Efterrätt fick bli hallonpaj med hallongrädde och båda rätterna gick hem hos min älskade. Så mysigt när man lagar mat åt någon man älskar!

Idag åkte jag och Nessla ut till Saltsjö Boo för att få hjälp med örontejpningen. Vilka fina lovord hon fick, blev alldeles varm i hjärtat. Fina mopsvalp. Hälsade på de ÅTTA rottisvalparna (snacka om fullt hus) som åker till sina nya ägare nästa vecka. Lite skillnad på mopsvalpar och rottisvalpar.
Nu ska Nessla börja på ringtränig för att ställas ut i Kista i januari. Snacka om spännande! Våra hjärtan har hon redan vunnit för livet ut.


Kommentarer
Postat av: T

Finaste du. Tack för att du är så underbar.

2009-11-02 @ 00:45:38
Postat av: teddy

Vilka söta bajspåsar lilla Nessla har.

Bra att du tipsade om produkter för IBS magar. Jag själv har problem med att känna mig körig och uppblåst speciellt på kvällarna och kanske kan detta hjälpa???



Jag ska definitivt läsa PS I Love you boken. Böckerna är alltid så mcyket bättre än filmen.

Hoppas tjejen får en fin måndag.

kramis

2009-11-02 @ 11:29:44
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0