Tokyo Marathon 2009

Gissa om jag inte sov bra inatt.. mardrommar och orosmoln. Men kl 06 var det anda sa dags att stiga upp och borja kla pa sig. Spanna pa sig sitt tidtagningschip och spanna fast nummerlappen. Kl 07 var det frukost men fjarilarna i magen gjorde att jag inte fick ner sa mycket. En timme senare samlades vi for en gruppbild ch vandrade ivag till startomradet som praktiskt nog lag 2 minuter fran hotellet. Dar lamnade vi in vara kladpasar och hittade ratt startfalla. Sen var det bara att vanta.....ca 40 minuter!
Japaner japaner japaner..... i oandlighet!! Kl 09:05 small startskottet for rullstolsakarna och 5 minuter senare var det massstart. Men det skulle droja nastan 10 minuter for min startfalla att5 passera startlinjen.

Forsta 3 kilometrarna gick helt gratis. det sluttade nerat, folk hejade och ropade och bara synen av att titta ner pa den svarta matta som ringlade sig fram pa Tokyos gator gjorde att takten stegrade av all adrenlin. det skulle jag betala dyrt for i slutet. Runt 5 kilometer borjade det kannas jobbigt och benen kandes stumma. Efter lite sportdryck piggnade jag till igen.
Pa ett stalle stod en grupp japaner och dansade till YMCA med oss, da kunde man ite lata bli att dra pa smilbanden! Nar 7 kilometersskylten kom kande jag hur krafterna borjade komma tillbaka och jag krigade mig bort till 9 km. EN kilometer kvar och mina ben var sa stumma! Jag vantade pa att se Mallinjen men den kom aldrig! Svangde runt ett horn och dar! 15 meter bort var den, och helt plotsligt fick jag fart och spurtade till tusen over mallinjen. I IDID IT!!

Vatskedryck, medaljutdelning, en apelsin och overdragsklader vantade och till slut hittade jag aven Tobias som hade vantat vid mallinjen. Omojligt att se varandra!

Nu skall jag ga bort till affaren borta pa gatan och kopa nagot att ata, ikvall blir det suppe for att fira tillsammans med marathonloparna!

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

Jey!!

2009-03-22 @ 14:37:13
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Jossan

Grattis grattis grattis!

2009-03-22 @ 20:21:58
URL: http://j
Postat av: Jossan

Grattis grattis grattis!

2009-03-22 @ 20:22:04
URL: http://jossanjossan.blogg.se/
Postat av: ida

iiihhh... du är sååååå duktig!!!=)

2009-03-22 @ 21:02:14
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Anna W

Är sjukt imponerad vännen :D

GRATTIS

2009-03-23 @ 20:33:31
URL: http://annawallentheim.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hoppas att du har det bra i storstaden!!!! Vad spännande det låter med Maraton!! KRAM

2009-03-24 @ 08:57:11
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Matilda

vad duktig du är!! bra jobbat!! själv hade jag legat och krälat på asfalten som en halvdöd sill efter ca 1 km...

:-)



Haha, ja Gert var som tokig i de där jäkla rundorna! Jag fasade inför dem varje år... men som tur var så gillade de mig ändå. Att vara med i fotbollslaget var ju ett stort plus hos de båda..



Vilken tuffing till pappa du måste ha! Kilimanjaro, och en massa löpning! Trist att han inte är fit for fight just nu då, men snart är han säkert på benen igen!



Så mamma din jobbar på friskis? Min mamma är utbildad på friskis, men har eget företag nu som friskvårdskonsulent (både gympa, massage, "äta bra"-föredrag och sånt). Känns bra att ha en sån i familjen! Som kan pusha på en lite! :-)

Jo jag bor rätt nära friskis, tar 10 minuter att cykla! Det är bokningssystem där, så man kan boka på internet, himla skönt! Hur är det hos er?



Ha det så underbart de sista dagarna på andra sidan jorden nu! Har du ätit någon sushi?! :-)



Många kramar!



2009-03-24 @ 15:19:23
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0