KEB julklapp

Jag KUNDE inte hålla mig! Jag fick en julklapp från Edit, LivingGreen.se's ägare och jag visste att det skulle vara något riktigt bra så jag slet upp pappret igår kväll. Fick en trevlig överraskning, ett svenskt hudvårdsmärke jag inte hört talas om - KEB Skincare.

Vad är KEB Skincare?
• unisex
• naturbaserade och aktiva ingredienser
• närproducerad
• inga parabener eller mineraloljor
• ej testat på djur
• återvinningsbara förpackningar
• unisex
• naturbaserade och aktiva ingredienser
• närproducerad
• inga parabener eller mineraloljor
• ej testat på djur
• återvinningsbara förpackningar

Om jag ska blanda in min PR hjärna i det hela fullkomligt ÄLSKAR jag att de har lagt upp pressmaterial, bilder och logga på hemsidan, HELT rätt tänkt - vara användarvänlig för de fanboys and girls som hittar produkterna och vill tipsa vidare på t.ex sin blogg. Andra företag som också har ett webbaserat pressrum är SCANIA och Electrolux. Företag genrellt sätt brukar vara rädda för hur deras bilder ska komma att användas om de släpper dem lösa.

Tillbaka till produkterna, såhär ser de ut:
I Discovery kitet som jag fick ingår Purifying Cleansing Foam som lovar att både ta bort orenheter och makeup. Används morgon och kväll.
Arctic Toner som sägs stimulera hyn med hjälp av arktisk blåbärsolja med E-vitamin.
Som fuktkräm hittar man 24h arctic moisturising cream som följer tonern morgon och kväll.

Var du kan köpa KEB Skincare hittar du här.

Kom ihåg! När du testar nya produkter får du räkna med att testa minst 30 dagar innan du kan ge ett fullkomligt säkert utlåtande. Detta är för att det tar ca en månad för hudens celler att nybildas. Du kan alltså inte ge en kräm två dagar och sedan bli störtbesviken för att du inte märkt någon skillnad.

Och en sak till, angående allergisk reaktion och överreaktion:
Skulle du, 24 timmar efter att du applicerat en kräm få utslag, kliande känsla i huden eller liknande har du fått en allergisk reaktion. Det tar nämligen 8-24 timmar för en allergisk reaktion att uppstå. Skulle du däremot reagera direkt, bli röd och blossa upp eller reagera starkt på t.ex en kräm har du fått en överreaktion och den lindras genom att tvätta bort produkten. Det kan bero på att produkten i fråga var för aktiv för just din hud.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej söt! Jag tror att det är ischiasnerven som är i kläm, kanske att bebis ligger och trycker på den titt som tätt. Men jag vet inte...Hm...

Var sa du fira jul i år? Var det i Bjärnum? Krams

2009-12-16 @ 11:53:58
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

GE.MIG.NU !!!

2009-12-16 @ 13:28:30
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

...men mamma skickade sms igår. Tomten undrar vart E & T säljs i stan.. bara ändå så där ;)



hihi.. jag tror tomten kommer slå till!

2009-12-16 @ 13:29:25
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Nelia

Dom där har jag fått prover på och tänker beställa när mina REN produkter tar slut. Kändes så fräsht på huden. Finns också att köpa på http://eleven.se

2009-12-16 @ 13:42:46
URL: http://nelayah.se
Postat av: Camilla

Neeeej! inte ska du öppna innan julafton. Slå på fingrarna. Men gosh, det va ingen dålig julklapp du fått där.



Vi tar tåget ner 15.30 på Fredag och är inte framme förrän 23.30 :) Lång men förhoppningsvis mysig resa.

2009-12-16 @ 14:47:20
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Camilla

Glömde självklart fråga om du och Nessla ska åka tåg eller flyga? Lalala. Servicen ovan är ju helt fantastisk!

2009-12-16 @ 14:49:34
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Sari

Åh så j'kla härligt. Älskar hudvårdsprodukter.. undrar bara om den är bra, hm...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0