ett nostalgiskalv som mäter 9.0 inombords

När vi var små så läste pappa alltid en speciell saga för oss. Till slut så kunde vi den så väl att vi började recitera den vid andra tillfällen, och det händer fortfarande att vi säger "snabbt som blixten" om något som måste göras på momangen.
Tydligen så hittade pappa boken ute på landet, för i morse fick jag en inscannad bild som utlöste en kedjereaktion bland minnen, känslor, förnimmelser och välbehag. Ett nostalgiskt jordskred utan dess like.
Jag kommer dessutom ihåg när jag inte kunde läsa, utan bara återgav muntligt vad jag trodde vad den rätta texten, så för mig var vännen sixten "bennesitsen".
Oh sweet, sweet childhood memories, so precious to me


Kommentarer
Postat av: egoflow

UNDERBART! jag läste alltid den när jag var liten!

2008-09-15 @ 11:21:52
URL: http://egoflow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0