kanske inte så seriöst inlägg

När man härstammar från ett kortväxt familjeträd och bor ensam i en lägenhet där det inte går att enbart ha skåp, hyllor och förvaring på höjder som alltid går att nå lär man sig snart hur man ensam karar sig i sitt egna hem. Mina två främsta hjälpmedel innan Tobias och jag flyttade ihop var,
I köket:
Spaghettislev - med denna når du allt som står på en hög hylla, långt in. Testa dock inte på öppna mjölkpaket. Oumbärlig!

I hallen, sovrummet:
Galge - igår skulle jag få upp en förvaringskorg längst upp i hallgarderoben och använde galgen som en förlängd arm för att putta upp och in den, funkar som 2 in one redskap med  kroken för att få tag på halsdukar som någon slängt upp på hatthyllan.

En gång lyfte Tobias upp mig så vi var lika i huvudhöjd och bar omkring mig i lägenheten så jag skulle få se den ur hans perspektiv. Hjälp! Va långt ner det var och va rädd han måste vara för att slå i huvudet i saker hela tiden!
På samma sätt blev han frustrerad och förvånad när han med helt böjd rygg smög omkring med mig på min ögonhöjd - "men gud så liten du är!"

Kommentarer
Postat av: rebecka

haha, ja snacka om att ha olika perspektiv!



sv. du kanske har rätt i det, det är u en del att översätta om man säger så! eller så kanske de inte tror att försäljningsunderlaget är stort nog. tråkigt är det iaf

2008-10-08 @ 10:08:36
URL: http://personlikt.blogg.se/
Postat av: jange

hahah, hur långa är ni?

2008-10-12 @ 12:13:39
URL: http://jange.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0