roses are red?

igår när Tobias kom hem hade han med sig röda rosor till mig. Vilken romantiker! När jag tackade för dem så fick jag höra att det inte var jag som skulle tacka.. vilka fina ord!
Jag är stolt över honom just nu. Från att ha druckit cirka tjugo, ja du läste rätt - tjugo, tvåa nolla, liter coca cola light/zero/pepsi max per vecka så har han nu skurit ner till NOLL.
Han mår förstås riktigt dåligt, med krypningar i kroppen, rastlöshet, nedstämdhet. Allt det som inträffar när man tar bort det man har varit beroende av i så många år..
Jag försöker peppa, men inte vara en hurtbulle. Jag försöker rå om, men inte jamsa med. Jag försöker stötta, men inte domdera med pekpinnar. Being the perfect companion isn't easy...

Idag är det städdag med Brf Lommen. Vi avskyr dessa dagar. Pga lättja mest, men också det obekväma samkvämet grannar emellan. Kan man få komma med lapp från mamma, som på gymnastiklektionerna i fjärde klass?

I wish...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0