catering

Jag och Tobias var caterers igår på #15. Vi hade med oss råvaror och slängde ihop en fin middag till min pga knätrauma lite isolerade pappa och stannade kvar och pratade ända till midnatt. Jag gjorde desserten genom att riva Marabous Dark Pistachio fint på rivjärn och rulla färska hallon i spånet. Vispade grädde till och bröt lite större bitar av chockladen och strödde över grädden. Klart!


Idag helgas vilodagen med plugg av teorier om media och inläsning/inlärning av vad Wendy inte tycker att jag skall missa i Tokyo. Det jag har fastnat för när jag har bläddrat som hastigast i denna nyinköpta bok är Harajuku tjejerna (givet inslag!), Tsukiji marknaden där man får se upp så att man inte kommer i vägen för en kastad fisk, Inokashira parken, Shibuya och sexvägsövergångsstället (yes, jag kommer då befinna mig mitt i min älsklingsfilm Lost In Translatiion! (major coolnessmeltdown för min del...)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag älskar choklad...

Efterrätten lät enkel och jätte god, det är nog dax att testa Marabous Dark Pistachio.

2008-10-19 @ 11:13:03
URL: http://lixias.blogspot.com/
Postat av: Mia

Vad har du för dig idag?! svara på frågan i min blogg! Vad använder du för schampo? Balsam? Duschtvål!? Något nytt att rekomendera?



// mia

2008-10-19 @ 16:57:09
URL: http://svalan87.blogg.se/
Postat av: josse =)

Fin blogg! :)

2008-10-19 @ 20:35:31
URL: http://josefinemandarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0