Gävle cityfest går på crack!

Vi lämnade lillasyster på stan igår, skulle ta en sväng till Hemmakväll och hyra film, men det var tyst och mörkt därinne så vi drog den briljanta slutsatsen att de höll stängt. Wisely...
Gick en runda bland på stadens gator och torg. Kryssande mellan stånden som erbjuder absolut NOLL av värde. Blev översprungna av fulla fjortisar i leggings med spets i nederkanten, blev översprungna av fulla spännbiffar i för tajta tshirts, blev översprungna av fulla whitetrash tjejer (35+!) med buttcleavage som Grand Canyon.
Fylla. Panik. Skrik. Spyor. Hets.
Noll eftertänksamhet. NOLL stämning. Noll humor.

Gävle cityfest går på crack. Det är fylleri fallera, hetsiga människor i diverse ålder som en gång om året häver flaska efter flaska för att komma över faktumet att de bor i en håla där det inte händer mycket mer än cityfesten.
Misstolka mig inte, stadsfestivaler är roliga. Festivaldax och Helsingborgsfestivalen bjuder med ALLRA största sannolikhet på lika mycket fylla, rån och otrevligheter men stämningen på stan igår - den var nästintill hotfulll! Alla gick i sedvanlig anda runt och glodde på varandra med misstänksamma blickar. Inte ETT ENDA leende. Bara prostitutionslängd på de tolvåriga tjejernas klänningar (eller va de tshirts?) och en helvetes massa rastafaritröjor.

Nä. Jag säger nä. Ser jag en till svart tshirt med ett vitt "idiotiskt meddelande" på lovar jag att aldrig sätta min fot på cityfesten kvällstid igen.
Idag ska jag ner med alla trevliga städade barnfamiljer och åka trivsamma karuseller. Men först en tur till Valbo, botr från stan.

Kommentarer
Postat av: ida

antar att det är ungefär så på festivaldax i hlm med på kvällen. länge sen jag satte min fot där kvällstid. det var samma år som jag var gravid med joel.. hmm 4 år sen. o ja då var där mycket folk mycket drägg o mycket fylla. Nu håler jag mej till att åka dit dagtid med barnen o åka karuseller o kolla runt bara.

2008-08-09 @ 12:53:02
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

haha klockren text min sköna!! verkligen.. det är av den där anledningen som jag väljer att jobba denna helg. lite extra klirr i kassan ist för trackmarks från fjortisar. inte bra!! det är så mycket trash på denna fest så oj oj..



PUSS på dig

2008-08-09 @ 18:47:05
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: egoflow

He he. Jag var där på onsdagen men det räckte det räckte, ja oj så det räckte! Man har ju sett det några gånger förr...

2008-08-17 @ 16:16:31
URL: http://egoflow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0