Ultimata frukosten

Efter en timmes intervallträning och en otroligt, infernaliskt välbehövlig dusch (HUR kan någon svettas som jag?!) 37646-313högg jag in på fruktsalladen jag blandade igår, och det var så gott!

The secrets are:
1 kiwi
1 kärnfri satsuma
1 anjou päron
1 nashi päron
2 passionsfrukter
0,25 färsk papaya
1 dl granatäpple


Imorse adderade jag 1 msk krossat linfrö, psylliumfrö och ekologiska jordnötskärnor. Och naturell yoghurt förstås..
Plus det viktigaste: en näve gojibär. (Gojibäret har en jättehög antioxidanteffekt och toppar den så kallade ORAC-listan. ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity) är ett mått på hur stark antioxidanteffekt 100g av ett livsmedel har. ORAC-värdet för Gojibär är tio gånger högre än värdet för blåbär, som redan är känd som bra antioxidantmat.




Kommentarer
Postat av: Amända

Jag dubbar dig till officiell fruktsalladsgörare! Gör en till mig? ;)

2008-04-29 @ 10:07:08
URL: http://amheni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0