kish kash.

Här sitter jag uppe i ottan och ser över min ekonomiska situation inför denna kärlekens dag då givmildhet genomsurar människors beteende så till den milda grad att de glömmer bort vad som är mycket viktigare än materialism, nämligen mina kvasiintelligenta sanningar som alla redan vet! Bah!

Har börjat föra kassabok, något jag trodde bara 40 talister och snåla människor gjorde, och jag är mer än chockad över vad jag lägger mina pengar på.
Till synes ingenting!
Och ändå bränner de hål i plånboken och ramlar rakt ner i prins Johns skattkista!
Jag tycker jag försöker planera min vardag så ekonomiskt som möjligt, frågan är ju om man lyckas. Med tanke på att jag står helt utan inkomst är det väl fruktansvärt naturligt att pengar rullar ut, men inte in. Ändå är det jobbigt att se nivån i pengabingen sjunka konstant.

Det känns inte bättre med vetskapen att jag förmodligen måste genomgå ett par hundår i yrkeslivet innan jag överhuvudtaget kan börja tänka tanken på att tjäna in storkovan. Det som ligger framför mig nu (såvida ingen mirakulöst svarar positivt på mitt brev) är att erbjuda praktik. Gratis sådan. Egentligen vill jag tänka "on your bike sunshine" åt hela förslaget - ska det vara så förbannat svårt att få anställning här i stan?
Det verkar som det, och det är därför gott folk som jag har sökt jobb i...............Gävle. HA!
En salong som sökte hudterapeut och desparado som jag börjar bli nappar jag på varje bete.
Sjukt om jag skulle få jobbet, vafan skulle jag göra då? Homecoming Queen.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Du hyr ut din lägenhet, blir inneboende hos mig och tar över min lägenhet när jag flyttar i höst. =) (Eller så kanske du vill bo någonstans där du har en gnutta privatliv... ;)
Och under tiden söker du fler jobb i sthlm och flyttar tillbaka när du får ett där. För här kan du ju inte stanna!

Klapp på hjärtan, dagen i ära också. :D

2007-02-14 @ 12:44:28
Postat av: Fine

Men Mattias! jag har bott på internat i tre år, de två första delat ett 25 kvm litet rum, privatliv i din stora lya skulle inte bli några problem!
Fet plan darling, så gör vi!

Klapp på hjärnan och hjärtat. =D

2007-02-14 @ 20:35:00
URL: http://fine.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0