det är nog såhär

Jag tror jag vet hur det funkar nu. Ju sämre man har mått, ju djupare man sjunkit och hur hopplösare framtiden har sett ut desto mer genererar dessa faktorer tillsammans den kraft med vilken man slår tillbaka med. Ingen viljestyrka, disciplin eller jävlar anamma i världen kan mäta sig mot den inneboende kraft som kommer av att man märker att det är dags att ta plats på livets scen igen, att vilja ha tillbaka sin fönsterplats i livets dubbeldäckarbuss och att känna att det är helt ok att borsta tänderna varje dag.

Det känns som att jag har legat i en svart kokong ett tag, inuti ett svart trådnystan utan sprättnålen som skulle kunna hjälpa mig ut. Ju mer jag försökte forcera min väg utåt/framåt desto mer tog det av mina krafter och jag blev kvar där inne i mörkret längre än om jag bara hade bidat min tid och väntat på naturens gång.

Jag har kommit ut nu (nej, inte ur garderoben) och känner mig (här höll jag på att skriva pånyttfödd men det kändes som att folk skulle få upp en bild av att jag suttit i fängelse och funnit Gud eller blivit uppsamlad i buken av all galenskap som Livets Ord bjuder på) Så nej - inte pånyttfödd. Men.... fräsch? Det känns som att någon bytt ut alla komponenter i mitt kretskort, gett mig en 20.000 mils service eller bara bytt vindrutetorkarna så att jag kan se lite bättre. (från Gud till elektronik till bilmetaforer, här går det undan!)

Äsch, så märkvärdigt är det faktiskt inte. Jag mådde dåligt ett tag. Nu mår jag bra igen. Snitsigt, eller hur?

Det är en kylig måndagmorgon i Sveriges huvudstad, jag har börjat veckan med meditation och långpromenad med mopsen. Allt bådar gott för veckan som ligger framför oss.
Let's have e good one.



Kommentarer
Postat av: Sandra

2010-10-18 @ 10:41:09
URL: http://sandus.blogg.se/
Postat av: Sandra

Råkade visst skicka tomt? Aja, skönt att du mår bättre! Saknade ditt skrivande och ditt glada humör men jag vet att det kommer igen :) Stooor Kram!

2010-10-18 @ 10:42:16
URL: http://sandus.blogg.se/
Postat av: Maria

Du skriver så otroligt bra och jag är glad att du mår bättre!

Kramar!

2010-10-18 @ 11:33:08
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Träningsglädje

Välkommen tillbaka, oavsett vad som hänt. :)

2010-10-18 @ 11:35:17
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: ida

Härligt o se att du är på fötterna igen! <3

Har tänkt på dig massa o saknat o läsa dina otroligt bra inlägg!!

Kram på dig

2010-10-18 @ 14:16:41
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hela första stycket är så bra och jag känner så väl igen mig. Skillnaden är att du verkligen har lyckats sätta ord på mycket av vad jag känt. Skönt att ha dig (tillbaka) och du kan tro att jag tänkt på dig, med det vet du redan. KRAAAAM!

2010-10-18 @ 14:17:47
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

Skönt att du mår bättre nu! Vet inte vad som orsakat att du mått sämre, men det gör ju egentligen detsamma. Huvudsaken är att du känner dig bättre som sagt!

Här får du en kram på det!



Och tack för din gulliga kommentar fina du! Den gjorde mig glad!

Namn har vi.. men än är de lite hemliga.. hehe! ;-) Kan säga att vi har ett killnamn som är bestämt. Men blir det en tjej kommer det nog bli lite fight här hemma mellan oss.. har tre stycken förslag, men olika favoriter! :-)



Kramar!

2010-10-18 @ 14:38:01
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Helen

Kram söta du! Saknat dig på internet. =)

2010-10-18 @ 15:50:49
URL: http://helenium.blogspot.com
Postat av: joanna

vet du- det där är precis det jag funderat över den här helgen.. Det här att ta sig ur nåt jobbigt, och se det vara bakom sig. Och då hur det blir när man jämför nån med ett tufft bagage och nån med ett lite 'lättare' bagage.

Min fundering har varit



Är man mer fri om man är Medveten om sin frihet?



Jag vet inte riktigt än.. det känns som att insikten ligger där på lur nånstans inom mig. bara väntar på att ploppa upp o ge sig till känna. Vet inte varför det dröjer så. Den kanske måste mogna klart..



Ha det bra

2010-10-18 @ 23:16:37
Postat av: Annapanna

Yeay your back!



Å du, jag ger dig en bamsekram. Been there done that... Lätt och trilla ner i det djupa svart hålet, usch! Inte alls kul...

Härligt att du känner dig bra igen. Det glädjer mig.



Å vad härligt ni ser ut att ha haft i New York! Wow!



Å du, tack... =)

Höstpuss!

2010-10-19 @ 20:15:54
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Sophie

Hej Fine!!



Long time no see..;) Såg en kommentar du skrivit

inne hos Teddy & tänkte shit vad längesen jag kollade Fines blogg!!



Alltså den här texten i inlägget.. är otroligt BRA!!

Och kan nästan på pricken beskriva hur även min sommar & höst sett ut.. Men jag börjar oxå komma ut

nu, sakta men säkert ur något som känns som det du

skriver.. Min älskade Kevin(hund)dog & jag fick Neuro Borrelia.. men nu hoppas jag på en ljus framtid!!



Och önskar dig detsamma!!



Fina New York bilder!! Och fint brunt hår..;)



Kramar S

2010-10-22 @ 10:36:12
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0