02 Min första kärlek

2/30
Men hallå, det här var inte så lätt. det är svårt att urskilja vad som egentigen bara var flyktiga tonårsförälskelser och vad som var lite mindre flyktiga tonårsförälskelser.
Dessutom vet jag inte alls om jag ens vågar skriva hans namn här, tänk om någon hemifrån listar ut vem han är!
Jag testar kodspråk, och ger bevis på handlingar som klart och tydligt demonstrerar hur helt upp över öronen jag var (ibland olyckligt ibland måttligt besvarat) kär i denne (då) fine kille. Tilläggas bör att dessa något drastiska kärlekshandlingar begicks för ett decennium sen, då hormoner härjade och man trodde i sin totala förvirring man var kung över alla här i livet. Jag har lugnat mig sedan detta.
  • Han åkte skateboard. Därför köpte jag Axionskor, som var jättedyra. När han såg dem i skolan slet han av dem från mina fötter och försökte pressa ner sina i dem, för han ville också ha ett par. Tilläggas bör att jag aldrig hade stått på en bräda, så de kom inte direkt till stor användning. Men jag tyckte det var grymt att han såg mig...
  • Vi hade en stor skateramp på skolområdet som egentligen tillhörde Markan (alla ni som har varit på Siesta, det huset precis utanför festivalområdet med tre färger tvärs över sig är min gamla skola!) Vi hängde såklart i rampen på raster och vid ett tillfälle när han åkte gick hans bräda mitt itu. Jag tog med mig halva hem och spikade upp den på väggen. Herregud.
  • Jag la in hans mobilnummer på min pappas telefon en gång, helt random! Jag skrattar här för mig själv när jag tänker på det. Varför gjorde jag det?? Kanske för att manifestera min kärlek till honom i alla tänkbara kanaler.
  • Jag fick låna en tjocktröja av honom och sov i den varje natt för den luktade honom. Det var vår och nätterna var ljumma, till slut luktade den mest min svett. Jag sörjde där jag stod och tittade på tvättmaskinen som raderade alla spår av honom.
  • När jag fick mitt första bankomatkort var min kod hans namn! Haha. Så nu vet ni att hans namn har 4 bokstäver.
  • Jag började lyssna på Gang Starr pga honom. De lyssnar jag på än idag, tack tack!

hemlige killen för 9,5 år sedan


Kommentarer
Postat av: Ivana

Men åh vilken fin text, det skriker första kärlek om den! :)

2010-11-13 @ 18:47:39
URL: http://ivanalipovac.com
Postat av: simone

Känner du Ida Larsson? :O

2010-11-13 @ 23:54:29
URL: http://ajamnemo.blogg.se/
Postat av: teddy

Nejjj vad söt du är.

Tänk så mycket knas man hittar på bara för att kärleken ska lägga märke till en.

Det där med tröjan känner jag så väl till. Man ville mest ligga i sängen och sniffa på den hela dagen lång.

Som tur var man kär i kärleken under tonåren många gånger. Nu är kärleken tusen miljarder gånger starkare.

Visst var nemo skitsnygg i sin partyhatt :)

2010-11-14 @ 17:25:06
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Camilla

Han åkte skateboard, nostalgi på hög nivå. Fast min N var en så kallad bladare, nästan samma sak. Herregud vad tiden går. Min första kärlek är den kärlek jag har än i dag. Ibland har man tur! Vackra Persson, hoppas du får en bra start på veckan. Jag är nästintill golvad och ska hoppa i säng, i morgon får jag chansen att ladda om.

2010-11-14 @ 23:21:44
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Ida We

Kul läsning, gillar punkt två... den var lite. Annorlunda xD Haha :D

2010-11-15 @ 18:51:02
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0