Det där med aprilskämt...

Vad ska jag lura Tobias med idag? Jag har lyckats pricka in helt fel skämt föregående år, grejer han mest har blivit orolig eller arg av. Min pappa däremot, han har inte varit nådig med skämt genom åren. När vi bodde i Emmaljunga kunde han väcka mig klockan fem på morgonen och snabbt be mig komma, för det hade läckt ut något från baksidan av TVn. Med grusiga ögon letar jag runt bland dammiga sladdar (bakom TVn är ett heligt land för dammråttor som lätt glöms bort. Out of sight out of mind) när jag hör ett bestialiskt skrockande. "April april!"

2005, när jag och Tobias bodde i Gävle ringer han och säger att det har varit ett stort jordskalv i Borlänge(!) och att det ska vara stor förödelse i Gävle - "gå och titta ut genom fönstret, ser du något?!"
Jag håller mig beredd för vad min klurige far kan ha i görningen i år.

I år anar jag att det mediala aprilskämtet är det om höjd skatt på godis. Too simple! (däremot gick jag på att de skulle glasa in Hammarbybacken förra året...)

Förresten, visste ni att den som blir lurad av ett aprilskämt kallas un poisson d'avril (aprilfisk) i Frankrike? Eller att ramsan man glatt ropar ut när man lyckats lura någon går såhär i Finland: April april, ät sill och drick lervatten till!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah gud va fula figurer



psst säg inget så svara inte typ "var väl det jag trodde" nu hahah men JA, men shit läs de första 10 kommentarerna blev helt chockad, trodde ingen skulle gå på det men ALLA gjorde ju det hhaha



trevlig skärtorsdag på dig:)

2010-04-01 @ 09:10:20
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

hahahha ja men fulsöta:p

2010-04-01 @ 10:38:05
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

va ska vara där en torsdag till en måndag. tänkte åka en dagstur till gardasjön också.varit där?

2010-04-01 @ 18:54:27
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha, så himla bra. Ha nu en riktigt mysig och bra Påsk raring och så lovar jag att ha detsamma. En timme mellan oss, en timme ... känns fint i hjärtat. Nu ska jag smaska lite godis och längta till morgondagen.

2010-04-01 @ 21:45:32
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej söt! Vilka fina ord ;) Har du inte sett alla filmerna innan? Hihi...ja idag är det 10 månader sedan, kan inte fatta det. Liten är så snäll och vi har ett namn men inget bestämt. Vi funderar på Lias. Men inte helt 100 % säkra...velar bara. Ha ha. Allt bra med dig? Krams

2010-04-02 @ 10:43:04
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0