spinster by day, hero by night

Idag är jag minsann gräsänka. I födelsedagspresent av Martin fick nämligen Tobias en klättringsdag på Klättercentret Solna där Martin brukar hålla till. Hoppas de inte ger sig på den allra högsta väggen bara... och senare ska de hem till en annan killkompis och kolla på hockey, så he's out all day.

Så jag och Nesslebarnet ska göra en god gärning för de instruktörer som håller på att utbilda sig på hundens hus - vi skall vara testobjekt i deras utbildning. Jag tänker följa med för att se på och förhoppningsvis lära mig ett och annat knep om dessa små bebisdjur. Mina egna iakttagelser är att Nessla måste tillhöra kategorin smartare mopsar, för hon är väldigt lättlärd och klipsk.
Men så är vi väldigt bra hundägare också. Faktiskt, det är vi. Lugna, konsekventa och strukturerade. Fast nu, vid 4 månaders ålder är allt en prövning, Nessla kräver ALL uppmärksamhet och har så mycket energi att jag inte kan förstå vart i universum den kommer från. Den kanske livestreamas ner i hennes kropp i vårt vardagsrum där hon outtröttligt ber en kasta hennes tuggring bort mot sovrummet?

I eftermiddag ska jag möta upp Jossan på sushidejt (jag är nästan lika galen i sushi som Matilda, men då jag försöker vara restrektiv med kolhydrater och bara unnar mig det ibland får jag inte utlopp för min mani lika frekvent som hon) och sen blir det film hemma hos mig på det.
Några förslag på nya filmer? Jag och Tobias såg Public Enemies i förrgår och den var, tyvärr måste jag säga, jättedålig.

Däremot låg jag uppe inatt och såg Girl, Interrupted med bl.a Winona Ryder, Angelina Jolie, Brittany Murphy, Clea Duvall och Jared Lato.
Mycket, mycket bra. Handlar om Susanna som efter ett självmordsförsök hamnar på ett mentalsjukhus. Filmen utspelar sig på 60talet och manus är briljant. Mycket svart humor, precis som jag vill ha det.
Bästa citatet är från när tjejerna genomgår någonslags hippieterapi och ska leka att de är träd som sträcker sig mot himlen när de får se en annan tjej bli utsläppt och hemskickad. Då bryter tjejen som är inlagd för anorexi ihop på golvet där hon skriker att det inte är rättvist.
Instructor: Now what kind of a tree can you be, Janet, down there on the floor? 
Janet: I'm a fucking shrub, all right?
haha. mycket, mycket bra.

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

Hello :)



ja men låten va ju riktigt bra ! jag lyssnar på den hela tiden nu typ. så tack för de !!



Ja jo de sk abli spännande idag, är ingen tidning eller så utan en tjej som ska göra ett arbete eller nåt. får se va de blir..



KRAM PÅ DIG SÖÖTA

2009-11-28 @ 11:59:51
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Anja

Åh, håller precis på att ladda ner Public Enemies.. Jag som såg fram emot den. Depp som är såååå HET :P

En bra film är Inglourious Basterds!!! WOW!!!

Se den!



LOVE!

2009-11-28 @ 23:14:33
URL: http://anjakarolina.blogspot.com
Postat av: NINNIE

sv; Haha :) Julpysslet gick bara fint... bilder finns nu...



Hoppas allt är bra denna söndag! Vart är snön?! KRAM!

2009-11-29 @ 11:00:46
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
Postat av: ida

åhh ja.. den filmen är för jäkla bra!!!

2009-11-29 @ 11:01:13
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

dont worry !

ingen alkohol i.. inge annat snask.. å massa vatten. de är min partydryck. i need it i want it :) haha!



KRAM

2009-11-29 @ 11:39:31
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

... ni verkar vara en bra hundägare och man ska vara lugn, sansad men vara hård när det behövs. Förstår att lillskiten har massor med energi vid den åldern. Åhh, jag längtar tills det är vår tur, tror på sen vår 2010. Eller till hösten (mest troligt).



sushi-dejt med vänskap, inte helt fel. TACK fräscha du för dina fina ord tidigare ... SUNSHINE

2009-11-29 @ 13:14:19
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0