tröttsamt.

Ikväll har jag genomlidit den jobbigaste IBS attacken på länge. Fick ligga i fosterställning på golvet, kunde inte sträcka ut benen för då högg det till i tarmarna. Efter ett tag försökte jag göra lite pilates och andningsövningar, tänka bort smärtan, massera tarmarna (fy fan va ont det gör!!)

Jag är så less på det här. Alla andra i familjen Walldén bakar pizza medans jag ligger i kramper på golvet och kan knappt ta mig upp. Ska väl pallra mig iväg till ica och köpa lite proviva tillsammans med Tobias. Hade aldrig klarat att ha det såhär om han inte funnits där för mig, det är så viktigt att ha någon att prata med när man känner sig totalt alienerad.

Tänk de lyckligt lottade som aldrig reflekterar över att de har ett tarmsystem. Som kan äta vad de vill utan att behöva oroa sig för om den huggande känslan skall utlösas om några timmar.
Bäst mådde jag förra våren när jag var gravt deprimerad utan någon tillstymmelse till aptit och levde uteslutande på proviva. Magen har aldrig fungerat så fint.. Men det är inget vinnande koncept i längden.
Å andra sidan lever jag hellre med näringsbrist än med ibs.

Jag känner mig less och ledsen. Ska till Pauluns näringscenter på tisdag för att göra Bod Pod mätning och få kostråd, sen på kvällen är det dags för den månatliga sköljningen.

En frisk människa önskar sig tusen olika saker medans en sjuk bara önskar sig en; att bli frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0