hårda päron ska det va.

Löprunda+powerwalk, sitter och mumsar på efterföljande päron. Eller pädo, som jag eller om det var något av mina syskon som sa när vi var yngre...
Har tänkt en del ang träning (en del av er kan sluta läsa här, idag blir det inga revolutionerande inte heller kontroversiella tankar om tex palestinaknflikten eller huruvida gud finns (he does, btw))

Nej, idag under min tidiga morgonexercis så tänkte jag på det här med kroppsskulptering, bodybuilding och hur jäkla roligt det är att se att kroppen omformateras och muskler träder fram mer tydligt. Under en period hösten 06 när jag tränade med personlig tränare på gymet 3 gånger i veckan fick jag fantastiskt resultat. Min målbild var Demi Moore i G.I Jane. Synd bara att jag vid det tillfället hade på tok för mycket underhudsfett och samhörande övervikt för att det fina resultatet jag fick inte skulle synas mer.
Jag undrar, sa flundra, om jag skulle sätta igång att deffa nu - om jag skulle bli mer som det jag hade i åtanke när jag tränade med henne då?
Kruxet är, att när en bodybuildare eller en seriös muskelbyggare iaf är på en off-period så förvandlas de till.... stora fettberg. Ive seen it. Sundsvall, juli 06, förbryllad över vilken sorts manodepression Plexus från Gladiatorerna kunde ha råkat ut för innan Tobias upplyste mig om att han var på en offperiod. Några månader senare - tillbaka i den form vi alla är vana att se honom i.
Men that's the thing. Jag vill inte ha offperioder. Jag vill dock inte behöva käka ännu massor kosttillskott och proteinpulver och herrans moster...
Att få slita på gymet och hela tiden se hur man tar mer och mer vikt måste vara en av de mest tillfredsställande känslorna. Om man tränar mer anaerobt betyder det att man vecka efter vecka står där med 5,5 kg i bicepscurls när jag är van vid 20kg?? Vad är lagom för att bli mer biffig utan att behöva lägga av from time to time?

Time to go to Bollnäs snart. Pluggar Ole Henriksen och Murads manualer i bilen dit.

Kommentarer
Postat av: ostro

Börja klättra. Typ bouldering. Man får grymt snygga muskler men slipper bli rörelsehindrad utav dem. Plus att om man har problem med höjder gör det inte så mycket eftersom man sällan klättrar högre än 4 meter eller något sånt.
http://www.karbin.com/
http://www.klatterverket.se/
http://www.bloxc.com/

2007-08-26 @ 11:24:27
URL: http://blogg.ostro.se
Postat av: fine

ostro: ja! va roligt! jag har funderat på det, ska kolla länkarna, tack. :)

2007-08-26 @ 23:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0