Vilken hundras är du?

Åh, jag blev en dolph, ja! ja! LYCKA! Can't wait... (jag markerade i fetstilt det jag verkligen tycker stämmer in på mig)

Mops
Mops
Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa den vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.

Gör testet här! och glöm inte berätta för mig vad du blev!

Kommentarer
Postat av: Sarah

ooh fan va roligt att jag kunde hjälpa dig bli så glad=)
jack russel stämde perfekt på mig!! bra test!

2008-02-24 @ 12:32:50
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Mattias

"Berner sennen är en stor lugn hund med jämt och lugnt temperament. Men den är också mycket ivrig och leklysten. Berner Sennen är en självsäker, orädd, uppmärksam och godmodig hund. Den är sugen på att lära sig nya saker och mycket vänlig. De är vaktiga men samtidigt hängivna folk den känner. Självsäker och vänlig inför främmande. Älskar att vara ute sommar som vinter."

Och det stämmer väl hyfsat bra. :)

2008-02-24 @ 15:22:47
Postat av: fine

mattias, det stämmer ju väldigt bra!

2008-02-24 @ 16:15:34
Postat av: ida

jag blev en cocker spaniel!

2008-02-24 @ 19:45:48
URL: http://lejdan.blogg.se
Postat av: cajjan

men hihi, jag vart också mops ;) jag som hoppades på beagle, damn!

2008-02-25 @ 09:33:02
URL: http://helloass.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag blev Berner Sennen. Vet inte om jag är riktigt nöjd med det, men beskrivningen passade iaf :)

2008-02-25 @ 10:47:29
URL: http://amheni.blogg.se
Postat av: Helena

Cocker Spaniel *yeah*

2008-02-26 @ 16:19:51
Postat av: Desiree

ENGELSK BULLDOG!!

Tror det var "spegel??" som avgjorde. Dock ar jag en cool livsnjutare av rang. (Kankse var det allt vin jag drack i Cape Town?? Annars hade jag ju saklart blivit en Whippet).

2008-02-27 @ 12:26:01
Postat av: fine

oh yes dear sister, en whippet eller kanske en afghan?? :D

2008-02-27 @ 13:08:32
URL: http://fine.webblogg.se
Postat av: Becca

Grand Danois; kroppskontakt!

2008-03-02 @ 19:59:35
Postat av: fine

åh becca, det kunde inte ha passat bättre! :D

2008-03-02 @ 20:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0