jag önskar att jag kunde

blogga men jag gör allt annat, utanför den virituella världen. Lever i mitt huvud och botar stenar i magen med kramar, for now.



varför är det så svårt?

Pt session imorse, alltid lika roligt. Förutom när jag inte får till det! Jag vill kunna sätta sparkarna direkt, och idag med hook kick tog det sådan tid. Tid är frustrerande för mig. Om jag tycker nåt är roligt vill jag kunna allt på en gång, jag blir både sur och arg på mig själv när jag ser för mitt inre öga exakt hur sparken ska se ut, men sen när jag väl ska sätta den så beter min kropp sig som om jag vore en halvt förlamad åsna utan koordinationsförmåga.
Men tänk när man sätter sparken som den här grabben, då kan man vandra tryggt ner för vilken mörk gränd som helst. Snacka om whip it good!


Jag älskar att slåss.

närmare trettio än tjugo

Här är det faktiskt fortfarande fredag 17/9 vilket betyder:

Vi ska snart iväg till West Village och äta på en favoritrestaurang, Felix. Tack alla söta för grattissms! Ni ska bara veta vad jag fick göra som födelsedagsaktivitet i förrgår. Jag kan säga såhär: det nådde HÖGA höjder!!

we're here!



Nu är vi i New York. East Village, i vår lägenhet för att vara mer exakt. Den är liten, gul och jättefräsch! Vi ska snart dra på oss mer somriga kläder för det är varmt på Manhattan. Käk och utsikt står på dagens lista.
Vilket mitt soundtrack är? Men duh!


man utan hattar på manhattan

Förra gången vi var i New York blev Tobias jagad av små chassiderjudar med korkskruvar. Stackare, han som handsvett och något mörkt i blicken av religionsutövare. Jag drömde om en annan religionsutövare inatt nämligen Helge Fossmo. Han skulle testa kostym och sa att "snittet blir snyggare om man ror på gud" eller något i den stilen. Mina drömmar är alltid häpnadsväckande - ingen lämnas oberörd.

Idag har min fina barndomsvän Malin varit här, vi har ätit sallad och pratat om allt mellan himmel och jord. Tänk va roligt det är att ha kontakt med barndomskompisar! Det blir något speciellt i relationen när man kan säga "kommer du ihåg när vi var små och det här och det här hände.."

Mopsfröken har åkt på retreat i Vasastan hos min syster och svåger - hon kommer bli så bortskämd - snällare hundvakter finns nog inte!

Förra gången vi var i New York var det också födelsedagsfirande på G, storasyster fyllde 30

Vi åt födelsedagsmiddag på Markt

Tobias spelade basketmatch på NBA training grounds

och vi var alla systrar samlade.

Back to pack.

Levi's Denim curve ID: Bold

Jag har hittat till jeanshimlen. Svaret på alla ens jeansproblem heter curve ID. Istället för att lägga vikt vid storlek har Levi's valt att lägga fokus på kroppsformen. Levi's Curve ID består av tre olika modeller -Bold curve, Demi curve och Slight curve, dessa framtagna med hjälp av en undersökning som har genomförts på 60 000 kvinnor världen över. Dessa kvinnor har fått svara på sitt förhållande till jeans och blivit kroppsscannade, något som gjorde att man lättare kunde skapa jeans anpassade efter kroppsform.

Jag provade dem i Gallerian och fick då hjälp av en kille. Inget ont om honom, han var trevlig, tillmötesgående och serviceminded. Men jag tror inte han har fattat vad hela idén bakom dessa nya jeans går ut på. Dessa ska du INTE gå ner en storlek i för att de kommer gå ur sig och blir större. De ska INTE vara obekväma och "tämjas in". Jag fick tag i en storlek för liten, köpte den efter att ha blivit övertalad av honom, men åkte till Skrapans Levi's store där jag fick hjälp av två tjejer som himlade med ögonen och tog fram en storlek större. Som jag faktiskt kunde knäppa själv (vad tänkte killen i Gallerian? OCh framför allt - vad tänkte JAG??)
Tjejerna som var asgrymma, högst socialt kapabla och ärliga sa att dessa jeans ska ju gå ifrån allt vad obekvämt heter, de ska sitta skönt, efter vilken kroppstyp man har.

Har varit och hämtat dem ny, efter uppläggning och de är som en dans på rosor! Såååå sköna, jag kan definitivt tänka mig att sitta på planet i 8,5 timmar i de här.

Och jag som hatade jeans. Not anymore.

Lika snygg rumpa som vackra Betty Page lär jag väl aldrig få, men jeansen gör gott!

ute i god tid, jajadå!

En sak jag är bra på: hitta födelsedagspresenter i god tid. Det är två månader tills min älskling fyller år (och bara 9 dagar tills den här bönan fyller 25) men jag har redan klickat hem en födelsedagspresent som jag vet att han kommer älska.

Besökte Johanna på Sure Baby Yes idag, och gav henne fria händer. Sedan jag hade löshår på bröllopet har jag blivit besatt av tanken att ha midjelångt hår, och fick goda nyheter - jag kommer klara av det! Mitt hår är av superb kvalitet (jag har haft alla tänkbara frisyrer och mitt hår är alltid fräscht och starkt) och kommer klara den två år långa resan mot långt hårsvall.
Det blev ny färg och lite uppklippning för att lyfta den tunga draperikänslan jag haft nu. Mycket nöjd, Johanna och jag går tillbaka till 27/5 2006, och jag har ALLTID lämnat henne med ett leende på läpparna, nöjdare kund har hon nog inte!
Nu går hon på mammaledighet och jag sörjer.

Åh, vi ska åka till six flags som är ett nöjesfält i New Jersey, badaboom - jag som älskar fart och fläkt kommer få adrenalinutsöndring så det räcker och blir över, de har de nämligen Kingda Ka:



Ynka två dagar kvar!

på lördag..

då sitter jag minsann inte här i stockholm och bloggar utan jag sitter där, i East Village! Fyller 25 nästa fredag och då blir det galej! På Manhattan! Vi har hyrt en jättefin lägenhet hela veckan och ska bara ta det lugnt, göra stan och njuta av att vara i en av våra favoritstäder (där det fortfarande är sommar med 22-27 grader varma dagar) tillsammans. Shopping, picknick i Central Park och löpturer på gator där ingen vet ens namn...


Kan redan nu hör ljuden av staden som aldrig sover....

limerick

Jag var ute och gick med min fina vän Maria ikväll. När jag återvände från Hammarby Sjöstad fick jag plötsligt, utan förvarning en väldigt fin limerick skickad till mig;

Det var en gång en vacker suma
som vandrade ända till Luma.
Förlorar på sikt
möjligtvis vikt
men är redan en sexig puma.

jag skrattade rakt ut, vilken kille jag har! En riktig poet må jag säga...

sommaren som gick

Jag har varit frånvarande. På bloggen, men även mentalt. Nu är jag mer med i gamet igen. Jag jobbade min sista dag igår, och är väldigt spänd på vad livet har för nya äventyr på gång för min del. En stor glädje och förväntan känns inför New York resan nästa vecka. Om en vecka sitter vi på Union Square och myser!

Sommaren var kort. Jag hade semester i augusti och gjorde då två saker: var på min systers bröllop i Mölle och fjällvandrade med Sarah i Lappland. Åh! Båda var helt fantastiska upplevelser, såhär såg bröllopet ut:

14e augusti, Mölle kapell. Cedric, stilig som få och Mimmi, vacker som en dag.

James, var best man och min syster som kramar om Cedric på bilden var tärna.
Jag sjöng Ronan Keatings låt "This I promise you" och Tobias spelade gitarr. Dagen till ära
hade jag underbart långt löshår, och kände mig så snygg!

Jag höll tal till brudparet, såklart.

Bredvid mig hade jag min snälla, underbara, fina kusin Ulrika som är PT här i Stockholm.

Dagen efter var det softande som gällde. James och Nessla kollade på fotboll och mös.

Padjelanta förtjänar ett helt eget inlägg med bildbombning, för det var det mest rogivande, roligaste, finaste jag varit med om. Sarah är det bästa resesällskapet ever!

RSS 2.0