breaking dawn

jag ligger på taket och solar
jag äter middag på bryggan
jag går på after work och träffar pontus (fyra år sen sist)
jag smsar med tobias
jag dricker vatten
jag äter fisk
jag cyklar två fyra mil i veckan
jag saknar tobias

jag bloggar INTE

sorry.

living breathing

Sommar! Ingen tid för bloggen!

Idag: besök från halmstad/japan/sao paolo.

Ikväll: fotboll med kusinen, HIF - Gefle. Spöa norrlänningar!

carsurfing


Sitter på motorvägen på väg till Magnarp för att träffa dessa två gobitar. Solen skiner och till frukost serverades färska jordgubbar med vispad grädde till. Jag älskar sommaren!



Ikväll är det grillning med Amanda och Sofia som kommer ut till oss från markaryd, sen väntar Måndagsklubben inne i Ha..Ha..Halmstad! (getting jiggy with it)
Dance lil sister!

uppslukande

denna boken... jag säger bara: läs den! Tillsammans med Kinsella är hon bäst i min litterära värld. Jag bara läser och läser och jag älskar att boken är så tjock, för då får jag njuta lääänge!

five years away

jag är ju helt poff borta från bloggosfären, som de till antalet välsigt få trogna läsarna märker. Men det går bara FÖR långsamt här i stugan, jag är ljusår borta från en snabb uppkoppling, det är modemstatus ala 1994 på detta. Men ärligt talat, jag har inte så mycket att rapportera om!
Igår badade vi iofs i 1,5 meter (150 cm!) höga vågor. det var så strömt att vi inte kunde stå stadigt - så coolt! (och farligt, dont try this at home kids, jag har växt upp med detta vatten och vet hur man hanterar dess nyckfullhet)
Imorgon bär det av till Magnarp för att hälsa på min kusin och hennes 17 månaders dotter. Söta lilla Moa. Bebisgos... jag längtar!

driving one of your cars

Jag sitter med laptopen i knät just nu, vi svischar förbi Tylösand atm. Jag var tvungen att göra ett bankärende på nätet och då fick vi ta ut bilen på en färd igen. Att det ska vara så dålig täckning i stugan... attans! Men det är lite av charmen också... Tobias verkar inte ha något emot att köra golfen med GTI motor. När man axar känns det lite som om ma sitter i en Ferarri. Så är den ju röd också. Imorgon ska vi till Göttlabåårgoch LISEBERG!! yay =)

the good life

Så var vi borta från betongen. Sitter med ett fruktansvärt dåligt mobilt internet (Frösakull verkar vara den plats på jorden med sämst 3G täckning) Men som tur är tog jag med mig datorn på en tur i bilen och kunde då hitta en bättre plats att surfa på. Är man internetberoende så är man! Inatt blev jag något rädd när jag kom tillbaka från badrummet för jag trodde att någon stod ute på altanen och fotade in! Flash! Flash! Innan min hjärna kopplade att det var blixtar.. ändå fanns det en gnutta tvivel kvar då det inte kom något muller… men sen kom det. Altanen här är lite som hämtad ur en skräckfilm – gränsar mot en skog och ibland får man the creeps av tanken att någon skulle kunna smyga upp och titta in. Men nu är det början på vad som kan bli en jättebra dag, alla förutsättningarna finns. bra sällskap, fint väder och shoppingsug. Halmstad here we come!

lyssna på min vän

Det finns en vän. Han bor inte nära, vi har inte känt varandra hela livet och jag vet inte hans skostorlek och vad han skulle vilja ha för smak på glassen om han inte vore vegan.
Men jag vet andra saker. Jag vet hur bra han är på att skjutsa mig på pakethållare. Jag vet vilket bra sällskap han är under bilresor. Jag vet vilken hans favoritfärg är. Och nu vet jag även vad han tyckte om årets upplaga av Arvika, för han var med i SR Gävleborg i förmiddags och pratade om just det. Lyssna! LYSSNA!


bilder från mammablogg galan


gbg t.o.r

I lördags flög jag så ner till Mammablogg galan och jobbade. Superroligt att träffa alla söta bloggerskor och många var med i BabyBacks tävling. Bilder kommer!
Till tåget hem hade vi 3 minuter till godo då hotellet hade GLÖMT att förbeställa vår taxi, så vi hade 20 minuter (istället för en timme) på oss att ta oss in till Centralstationen. Många hastighetsbegränsningar som totalt ignorerades när vi flög in med bilen (det var iaf en ekotaxi, lite dåligt samvete stillat)

Så var vårens alla förberedelser till ända. Känns så tomt! Detta har man ju förberett sen april!
Nu väntar semester, vi flyger ner till Halmstad imorgon. Men vad hände med värmen?

med dunder och brak

Jag satt och tittade efter mässor som jag tycker att Livinggreen skall besöka.. plötsligt såg jag den. Åh, Formex! Jag har alltid velat gå på formex och lite för snabbt skickade jag iväg en förfrågan till Amanda om vi skulle gå, sen såg jag till min besvikelse att det var en fackmässa, alltså att publika besökare inte är tillåtna.
Men serni, då kontrar hon med att vi visst kan gå och där satt hon på världens lösning på problemet Tack vare pandamamma kommer en dröm att uppfyllas en lördag i slutet på augusti!
Mölle?! åh, jag packar min svartvit randiga baddräkt direkt!

Psst! Formex är Nordens största, ledande fackmässa inom inredning, design och presentartiklar. Dit kommer agenter, grossister, importörer, formgivare, producenter och inköpare från inrednings- och presentbranschen i norden. I mer än FYRTIO år har mässan funnits! 

Idag har det åskat som bara den , och nu är luften mer...luftig? och solen lyser igen. Jag pysslar med förberedelser inför mammablogg galan som är imorgon.
Whatta YOU doin'?

Andra artikeln uppe!

Jag har ju totalt glömt skryta om att min andra artikel för Livinggreen.se är uppe nu! Den handlar om vad tradtionella solskydd gör med miljön. Jag tipsar även om tre grönare produkter.  

Klicka på bilden för att läsa!

a beautiful mind

Amanda skickade denna filmen till mig idag. Det kan vara det snyggaste jag sett på riktigt, riktigt, riktigt länge. Och för guds skull, kolla i HQ!

a short summary of everything

Vilken vecka hittills! Väldigt mycket att göra och hitta på, men sådant tycker jag alltid är roligast. Många bollar i luften.
I tisdags var jag i Uppsala och träffade Matilda och Tilly. Och pajen/kakan jag skirev om i förra inlägget var jättegod! Vi spenderade många timmar i parken, tiden bara flög förbi. Sen följde jag med på hembesök och vilket fint hem! Inspirationsboom, verkligen. Har verkligen lust att göra om här hemma nu.

Igår hade jag möte med BabyBack inför mammablogg galan på lördag. Det är alltid lika roligt att träffa Susanne, vi klickar så bra och kom på massor av idéer för företaget. Det ska bli så roligt på galan, hoppas många bloggerskor är intresserade av bärtyget.
Efter en vända på gymet blev det taco night och Big Bang Theory, den nya favoritserien här hemma. Se den!

Idag är också en späckad dag. En hel drös med tvättar, som berg på golvet i tvättstugan. Efter att det är klart ska vi åka till Stora Essingen och träffa Tobias kompis Mikael för ännu en soloch bad dag. Kan verkligen behövas i denna kvava värme!

RSS 2.0