huh?

omg. sen när har jag 125 st besökare på bloggen??

Sömnlös i Stockholm

Fy FAN vilken natt.. Jag hade ju varit ute hela dagen, uträttat ärenden, varit på intervjun och shoppat runt, så jag föreställde mig att det minsann inte skulle svårt att somna.
Vid 22 tiden gick jag därför förhoppningsfullt och la mig. Klockan 02 gav jag upp, tände lampan och satte på datorn. Satt vid den till klockan var 03.30 tiden då mina ögon värkte och jag bara ville sova.
Jag lyckades sova en timme mellan 06-07 men då drömde jag den mest fasansfulla mardrömmen, och vaknade alldeles genomsvettig.
Det tär mycket, jag har aldrig haft några sömnsvårigheter, tvärtom - jag har alltid somnat på en sekund, därför funderar jag på att köpa Valerina natt. Detta måste ju definitivt få ett slut.

jaja, jag lär ju somna under min 90minuters helkroppsmassage jag ska på idag. Skönt är inte ens ordet för hur det ska bli. Åh. fint stuff!

2 good 2 be true.

Jag fick jobbet!!! Ah! Jag är helt utom mig, jag hade knappt stängt dörren efter mig innan jag slet upp mobilen och ringde Tobic och Helena för att dela med mig av den glada nyheten

Herregud! Allt började med sjuk morgonpigghet + tristess och ett helt psykadeliskt mail som svar på annonsen. Och nu, nu sitter jag här med världens bästa jobb i händerna, totalt formbart. Har redan jättebra kontakt med mitt chef-par, dagens samtal varade i två timmar och jag blev omkramad både när jag kom och när jag gick! Herregud, det låter helt stört.. jag har en chef (eller två egentligen), jag har en provanställning i 6 månader, jag har en skitbra lön, jag har nära till jobbet, jag har ETT JOBB. Som jag redan har 1000 tankar hur man kan utforma, hur man ska göra med webbshopen, hur bloggen skall utvecklas.

Ojoj, ingen rast ingen ro, måste skriva ner tankarna nu nu nu!

by the throat.

Läskigt, inatt drömde jag att jag skulle hoppa bungyjump med linan fäst runt halsen. Det låter som en exceptionellt dålig idé, men i drömmen, som så ofta, så var det ingen som reagerade på det. Dessutom skulle jag hoppa utmed en tegelvägg.
Oseriös bungyjumpförmdeling, minst sagt!

Möte numero due imorgon hos grooming. Det verkar lovande, men jag är för trött just nu. Och på tisdag blir det Harry Potter med Ullis, matiné och allt! Likt två äldre damer.


parsons paris.

Har aldrig gillat project runway, men efter det att jag fastnat i det garanterat värsta skyfallet sedan universums skapelse och blivit soaking wet, in under bara huden och därmed var nerkrupen i sängen med te och halsduk och zappade runt bara för att se min systers gamla professur i fashion design, Tim på ett plan i första klass på väg mot Paris och jag visste precis vad nästa footage skulle visa; YES, där va den blå dörren och de oupplysta kommentarerna om att " didn't even know there was a Parsons in Paris!"
Min systers gamla skola, som jag har besökt och fått vandra runt i. Drog på smilbanden och tänkte att hon faktiskt gått dit varje dag och haft det som vardag, och dessa personer stroppar in och hoppas att the world should tremble and fall by their creations. Hoppas det går precis lika bra för dem som de önskar, roligt att se att åldern på deltagarna var lite över medelålders.

Vågar man sig ut idag utan att himlen öppnar sig? Just nu skiner solen men aldrig att jag tänker ta den som garanti, den har svikit mig å så mången gång förr!

This calls for "breakfast".

självmord.

Usch. Som jag anade var det någon som hoppat framför tåget i Upplands Väsby idag och därför stod mitt tåg på Arlanda i 2,5 timmar och jag blev 3 timmar försenad hem.
Tänk att vara så desperat, att man hoppar mitt på blanka dagen. Känner mig dum som satt och irriterat tänkte "det är säkert "nån jävel" som har varit dum nog att hoppa". Dum nog?

Vet inte varför det påverkade mig så intensivt,  men jag kände mig ordentligt nere ett tag där. Självmord måste vara det garanterat värsta som kan hända en familj. Tänk alla som måste stanna kvar med skulden och skammen. Tänker på en av min älskades vänner som inte orkade mer än några dagar efter studenten då det tog slut.
Usch...

vaken.

Ping! Klarvaken 04:20. WTF mate?! Gick och la mig runt 23 tiden.

Anyways, kan lika gärna gå på en promenad när jag är vaken och allt - big day today. Och ännu sover han helt utan föraningar....

stoppa det under din stol om du kan.

Det känns "ljusare". Har genom forum på nätet fått adresser till kliniker i stockholm som jag ska ringa. Dessa veckor har varit så omtumlande att jag känner mig som om jag legat i tvättmaskinens centrifugeringsprogram och just stigit ur. Känslan av att erkänna för sig själv att man har problem och beslutet att verkligen, på allvar få proffshjälp känns otroligt främmande och skräckinjagande, jag ger bort känslan av kontroll till någon annan som jag inte litar på vill mig väl. De kommer säkert tvinga mig att gå upp i vikt ekar på repeat i mitt huvud. Jag vill ha kontroll, jag vill bestämma.
Känns skönt att SCÄ ligger nära på Söder, i fall det skulle ske något hastigt. Min tankebana är osammanhängade.

Trodde aldrig för mitt liv att det här skulle vara jag. Inte det att jag gått genom livet med inställningen att jag skulle klara mig själv hela tiden utan hjälp och terapi, jag gick regelbundet förra året och har alltid varit positivt inställd till sådan personlig psykisk assistans.
Men det här är på något helt annat plan. Det är en sak att gå och prata med någon för att man är ledsen och behöver nya infallsvinklar att se på saker i sitt liv man är missnöjd med. De personer jag skall träffa kommer rama in mitt liv så till den milda grad att jag befarar att jag kommer känna mig inträngd i ett hörn och aldrig mer gå dit. Såklart jag inte kan säga något säkert, men det här känns så mycket större, så mycket läskigare och så mycket allvarligare. En sak är att inse att man är ledsen, deprimerad. En helt annan femma att inse att man har ett ohållbart livsmönster och att man är sjuk. Sjuk.
Fan va rädd jag är.


Dysfunction.

Det sägs att alla familjer är mer eller mindre dysfunktionella. Jag tror min faller i den första kategorin, men det skall tilläggas att det är den familj som finns idag. När jag tänker tillbaka på lyckliga barndomsår känner jag hur det kniper i hjärtegropen för det är inte den familj som jag har idag.
Så mycket spel för gallerierna, något jag aldrig varit en mästare på att hantera. Känslan av att veta för mycket, och veta att man inte är ensam om den insynen, men ändå HELT ensam att ifrågasätta både ljudlöst och högljutt. Ingen backup, inget stöd och känslan av ensamhet.
Vet sådant jag inte vill veta, ser min familj som ett skämt medans andra fortfarande tror eller låtsas att allt är bra.
Jag avskyr sådant beteende och det skapar ljudlösa konflikter.

Jag försöker tänka positivt, att jag nu är vuxen och på god väg att skapa min egen familj, och har med mig saker i bagaget som jag verkligen skall se till aldrig händer i vår familj. Men ibland, som nu, funkar det inte. Jag är ledsen och behöver en klapp på kinden från någon som plåstrade om mitt knä när jag ramlade med cykeln under inlärningsförsöken, eller den som kramade om en när man fick sitt första MVG på en skrivning.
Men den personen finns inte. Jag har klippt emotionellt men känslan av ett visst behov finns kvar. Men det gör inte personen jag längtar efter.

För att citera den man jag skall bygga en ljus och totalt annorlunda familj med:

Fuck it, jag orkar inte.
Det regnar och jag torkar inte.
Men sånt är livet, man måste lida.
Man måste plågas, det måste svida.

Jag är kall mot mina vänner.
Tomhet är allt jag känner.
Koffein och socker förstör allt jag byggt.
Det passar bra till min verklighetsflykt.

Det blir nog bättre om ett tag?
Om ett år? om en dag?
Fäll en tår, slå ett slag,
Om det går, lev idag.


There Is No Rest For Success

Bara för att man har lyckats med ett personligt mål behöver det inte betyda att motivationen hålls uppe pga det. Jag har haft ett fullständigt psykologiskt helvete sen jag gick i mål med viktminskningen men ord som hjälper mig står nedskrivna på en lapp i min plånbok. Det finns vissa som verkligen stöttar.

Success is a journey not a destination a year from now you may wish you had started today.
Every beginner is a winner.
Success is not escaping problems but facing them creatively.
There is no success without sacrifice.
Great success always calls for great sacrifice.
Even failure can become an important ingredient to success.
Failure just means that you have not yet succeeded.
I'd rather change my mind and succeed than have my own way and fail.
Success without conflict is unrealistic.
Any person can be successful on smooth seas, but it is the victory over the storm that gains true honor.
Success doesn't come through the way you think it comes; it comes through the way you think.
Never settle for less than success.
Success is doing something good.
When you can, where you can, while you can.
It's better to attempt to do something great and fail, than attempt to do nothing and succeed.
Success is not necessarily reaching your goal- but reaching the maximum possibilities in light of the opportunities that come your way.
To keep your values on target remember to live so that when you "arrive", you'll have pride behind you and hope ahead of you.
The success is truly the path to heaven.
Success is never ending, because success is like the process of seed planting. Every creative contribution like a seed planted may bear fruit.
Success finally is not what you have it is not what you do; it is who you are, and what you want to become of yourself.



svt2

Åh, jag har hittet det mest fridfulla att sova till! Testbild på svt2! När jag skulle sussa sött runt 03.30 tiden spelades en av mina favoritarior, Lascia ch'io pianga från Rinaldo (förekom i den svenska filmen filmen Lust och färgring stor från -95) och när jag vaknade till för en stund sedan var det även då någon fridfull aria i stil med ovanstående. Men strax efter jag mornat mig och satt mig här började olika högfrekventa pip så det var i grevens tid jag gick upp.

Premiärfyllan efter 4 månaders torka gick alltså av stapeln igår, och jag mår som en drottning idag. Jag är ju förvisso aldrig bakfyllesjuk men jag känner mig inte ens ett uns illamående och har inte huvudvärk. Känner mig dock lite trött, that's all.
Och att skryta lönar sig, må jag då säga! Angelica skulle visa sin artikel som publicerades igår i GD, och då var jag ju bara tvungen (uttalas med en rynkade ögonbryn, framskjuten underläpp och en svepande handrörelse så att monokeln faller ner...alltså posh) att visa artiklarna i nöjesmix och nöjesredaktören Marie tände till, så vem vet, jag kanske får skriva något för GD också? hade varit väldigt roligt!

Tänke cykla till Hemlingby senare och springa en runda i skogen, för jag känner mig osäker på när man kan köra. Jag tog min sista drink på McGills, det måste alltså ha varit runt 00-tiden. Hur lång tid tar det tills man är fullständigt nykter igen? Hur ska man kunna veta sånt for sure??

Idag är det alltså bröllop på Öland, jag håller tummarna för vädret och att inte hästarna som Cristine och Vidal skall komma inridande på från varsitt håll skenar, ujuj. Det är så mycket bröllop i omlopp just nu att man blir alldeles till sig.

full drulle.

Away with you! be gone! Utschasningsfest för Mattias ikväll, med många skratt och nya bekantskaper. enorma skrattsalvor från min och sandras sida åt diverse saker bla heute is mein tag låten version "hanna framför datorn helt apatisk", ifrågasättande av stjärtmassage av syskonparet, amishkanalen på svt24 mm mm!
Tyvärr hamnade jag och mina kära på bilagan, ett ställe jag vistas på lika gärna som sjukhusets koloskopienhet. Jeansjackeprydda rosaceadrabbade alkisar som sjunger sånger om hur de skall bjuda mig på en sexa hembränt, taffseri och karaoke. Jag är kort och hamnar i armhålehöjd på svettiga proletärer som tar sig ett eller tretton järn på fredagskvällen, veckan innan löning. Usch.
Sammanstrålning på max efter stängning. Iskallt ute, för lite kläder så en ursinnig cykelfärd hem.
Tom lägenhet, men morgonen gryr utanför, tar min älskade lite närmare mig.

06:28

Jävla myggbett, jävla öland.

Vaknade prick 05:28 och kände att nu var det ett bra tillfälle att gå upp. Mer och mer börjar jag glida in till någon slags sammansättning av kolatomer som inte behöver någon sömn för att fungera korrekt. Eller, det sisa återstår ju att se.

Skall för första gången på 1,5 år klippa mig någon annanstans än hos Johanna hemm i stan, jag har fått fullfjädrad mullet den senaste månaden och smet in på nåt ställe som hette popcorner igår för att boka tid och i eftermiddag avgörs domen. Namnet, nej, jag är inte riktigt säker på om det här känns riktigt säkert i maggropen men med tanke på att jag inte skall göra något avancerat BÖR det ju gå bra.
Eller så blir min frisyr det stora samtalsämnet ikväll, som det lätt blir när man tycker en frisör gjort ett för jävla uselt jobb.

En biverkning till ingen sömn KAN ju vara att man dravvlar om klipptider och frisörer i all oändlighet. Det får vi aldrig veta. för jag slutar här.

Lunch med Sandra idag, det är guld värt. Träna nu. det är också guld. I LOVE GGOOOOOOLLDD!
image138

Summa sumarum.

Igår var nog den mest fysiskt påfrestande dagen på länge, och som jag känner mig idag efter thaimassagen så bör den känslan hålla i sig. Tobias la sin hand på min axel igår och kramade mig försiktigt, ändå kved jag till, ville inte skrika inne på ICA. Ska det vara sådär? Nej Sverker, jag tänker på mina stackars muskelceller och tänker - ingen mer thaimassage för mig.
Intervju nummer två gick väldigt, väldigt bra. Jag stannade i en timme och en kvart och vi pratade väldigt ingående om företaget och deras affärsidé och hur man skulle bygga upp butiken i Skrapan osv osv. Kan nog inte hålla tummarna mycket hårdare.
Sedan var det att kasta sig ut i stormen, åka hem, boka tågbiljett, kasta sig till tcentralen, köpa en läsk, skynda till tåget. Och naturligtvis inträffar min "Pressbyrån-förbannelse" när jag har jobbigt och stressigt. Det är alltså en återkommande förbannelse som innebär att även om jag byter kassa (ala Eddie Izzard) så står där någon ny freakisch typ som vill ha ett kvitto på tuggummin hon köpt på en annan pressbyråkiosk, eller en tant som inte kan bestämma sig om två tidningar går ner i det kuvert kassörskan föreslagit och människorna pile up och klockan går.

Andas.

Äntligen går hon, norskan, utan kvitto då hon efter 10 minuter tjaffs förstår att det inte funkar att få ett jävla kvitto från en annan kiosk (doh??), samtidigt bestämmer sig tanten för det större kuvertet och alla andra i kön är märkbart irriterade och gör gällande tyst för sig själva att norrmän och tanter inte är att leka med, och att de nog borde hållas inlåsta.

Skynda skynda till tåget, hitta rätt plats, hiva upp datorväskan på en glashylla ovanför min oskyddade skalp (please dont break please dont break..) släpper in en överviktig snart snarkande man till fönsterplatser och lutar mig äntligen tillbaka, pustar ut, innan jag inser att jag har köpt fel sorts läsk.
Blundar hårt.


en mör mört på möregatan.

AJJ! Min kropp!
Sitter hemma i lägenheten och ojar och åmar mig över hur kroppen känns efter min allra första thaimassage. Som kund alltså.
Benen känns två meter långa, tibialis anterior fick sin första avrättning någonsin, uppmärksamt av henne att märka att den är kort som en fiolsträng. Däremot överkroppen, axlarna armarna känns som någon pucklat på mig av ren illvilja. Jag känner mig som Paolo Roberto efter att han i böckernas värld slagits mot Ronald Niederman.

Dricker 7 sorters dricka. Först Cambridgemilkshake, sen 0,75 liter vatten sen 33 cl cola light. Intervju numoer duo om 1 timmer och en kvart. Stockholm bjuder på en trevlig och större lägenhet än Tobias, men jag längtar ändå tillbaka. Tågfärd ikväll, bara inte värmlandsåskan slår ner i tåget. Det vore opassande och mycket typiskt.

Ny obsession i cdbok btw, fast denna gången i min mp3. Madame Terror. Mycket bra. Inte så lättsamt. Men bra!

it's time. time for table. timetable.

Första intervjun klockan 10.00. (åka härifrån klockan 08.56) Hämta ut paket innan klockan 12.00. Äta lunch klockan 12.30. Andra intervjun klockan 15.00. (åka härifrån klockan 14.35) Tåg tillbaka till Gävle klockan 17.30 och Gilmore Girls klockan 21.00.

resnervers anatomi

Det kliar i mina res-neuroner!! Mina utomlandsaxoner tar kontakt med andra utomlandsaxoner. Axonet är isolerat med längtan efter sista minuten till cypern, bilsemester i bulgarien, kärlekssemester på gotland som ligger längs axonet och vars isolerande funktion underlättar impulsens och längtans fortplantning. Längtan bort separeras kontinuerligt av områden utan längtan, dessa områden kallas för ingen att resa till solen med, ingen som har ekonomin på det torra, ingen som har semester just nu och innehåller spännings-känsliga jonkanaler. Längtan förhindrar läckage av laddning genom utomlandsaxonets membran, och möjliggör därför överföring av längtan efter att resa utomlands betydligt längre innan den försvagas.

Just that, Justin.

futureFuture
sexSex
loveLove
soundSound

kastmärken.

Tvära kast!
Idag har varit den bästa dagen på länge!! Jag gick upp vid 04.30 och plockade fram alla yrken i alla yrkeskategorier på ams.se och den ynkliga summan av 294 sidor blev resultatet. Började söka med inställningen att nåt skitjobb skall väl ändå dyka upp och sökandet bar frukt - jag har två intervjutider nästa vecka! Ett riktigt, riktigt lovande, ca 100 meter från min bostad! Låt mig bli den bästa på Grooming?
Det andra jobbet är som brevbärare för citymail. Ett rent taktiskt drag av mig, tänk att få betalt för att träna! Jag som är morgonpigg tycker det är en baggis med tidiga morgnar och att trampa runt Söder och få bättre kondis och fastare stjärt skulle vara roligt!

Idag var också dagen för min hemliga överraskningsmiddag för Tobias. Han var helt ont anande när jag hämtade honom och körde honom till mummaland där jag med Ingers assistans hade lagat middag och min Gi tårta (såklart, given vinnare vid det här laget. version 2.0 blev dessutom mycket godare!) Vi skrattade så jäkla mycket under middagen att jag fortfarande har alldeles ont i magen, och sen blev det inte bättre för Laila och Ylva pratade om och visade mig avsnitt av Invader Zim, vilket måste ha varit det roligaste jag sett på länge! Jag kan inte fatta hur jag lyckats hålla mig helt oupplyst när det kommer till något så roligt?! När de i mun på varandra berättade om vad mer Jhonen Vasquez så blev jag nästan arg på mig själv, haha, så orationellt. Men det lät i alla fall superunderhållande and I will check it out.

Tobias alla kläder ligger i tvätten och han är därför en naken man och trubadur tillika som sitter på sängkanten och spelar "Tightled", en låt som faktiskt är skriven till mig... Jag skall även jag go commando snart, jag är ingen trubadur men än stämmer min stämma.

umgås i skift.

När han går och lägger sig går jag upp. Mest för att igår blev en söndertrasad dag med sömn lite här och där utspritt på dygnet.
Och med en trevlig liten psykos på kvällen. Nu vet jag bättre än att överdosera ppiller och inte äta på 26 timmar under tiden man flyttar runt lådor i 3 av dem, på en våning högst upp utan hiss med typ muskeldystrofi i quadsen.
det är inte det att den inte var befogad, jag är jävligt scattered just nu. "Alla andra" (jag vet eg. bättre än att tänka såhär) verkar så samlade och i full färd med att färdigställa sina liv och veta precis vad "de vill med framtiden" medans då jag, vilsna lilla jag verkar ha tappat biljetten.

Det enda man egentligen behöver oroa sig för är själva oron. Den gör att klarsyntheten grumlas och man gör ofta misstaget att tro att känslor och tankar är på något sätt sammankopplade. bara för att ajg tänker på något - så kommer känslorna automatiskt och vice versa. Med träning (som jag genomgår just nu) så kan man uppnå det stadiet att de är helt avskilda. Tills dess är det meditation och avslappningsöpningar och tap tap tap (TFT-tekniken) som gäller, annars kommer jag go bananas.
Vilket jag kommer göra snart.

Stockholm, on a different note. Stockholm, stockholm stockholm. Är det meningen att jag ska känna mig hemma där? Det är ju klart jag gör det för det är ju där jag bor, handlar, tränar och sporadiskt, mycket sporadiskt, träffar andra levande djur.
Eller?
Om Pamina flyttade till Milano för 4 års studier utan att känna en kotte och nu har etablerat en romans med en NBA spelare och ses som den hetaste svenskan i stan så ska jag väl också kunna ta och skaffa mig en umgängeskrets på sisådär 2 a-lagare och kontaktannonsfreaks.
Det är bara det att om man inte får in en fot via utbildning, jobb eller bekantas bekanta så känns det så jäkla mycket som om dörren är stängd.  För alla har redan sina vänner och känns totalt fullständigt ointresserad av att släppa in någon ny.
Om jag bara kunde få känslan av att Stockholm är mitt hem, på riktigt, att infinna sig skulle saker kännas så mycket bättre.
Tills dess är jag under övervakning (många prepositioner där) i Gävle och trivs mycket bra med det, är inte stark nog ännu att befinna mig själv - det blir bara kaos när jag försöker och ångesten klubbar mig efteråt.

Idag skall bli en bra dag. det SKA det.


impad.

Här har ni någon som vet hur man ska hantera en kamera. Ironiskt nog är första bilden suddig, haha-

ajajaj.

Hela min kropp värker. Burit, stuvat, lastat packat. DONE.

lär mig mer om TFT-tekniken av Dr Callahan. Otroligt intressant och det fungerar faktiskt! tap tap tap...

Kungen.

OH! LDOA och Kristoffer Åström imorgon- ja tack!! =)

Arrangemang
Titel:  Ta livet i Dina egna händer
Datum:  070713
Tid:  16:00
 
TA LIVET I DINA EGNA HÄNDER FESTIVALEN vol. 7
13-14 Juli 2007

16 artister & band på två scener under två dagar!

FREDAG:

Utescenen
23:00 Kristofer Åström
21:00 Last Days of April
19:00 Destroy All Planets
17:00 Skjut

Innescenen
00:00 Twiggy Frostbite Ny tid!
22:00 Massgrav
20:00 The Tallest Man on Earth
18:00 Diskonto

LÖRDAG:

Utescenen
23:00 Baron Bane Ny tid!
21:00 Band Avd.
19:00 [Ingenting]
17:00 Youth And Student Travel

Innescenen
00:00 Aerial
22:00 Sayyadina
20:00 The Jam Session
18:00 Frank Morton & DeDam

Första band på scen 17:00 båda dagarna.
Inget förköp! Festivalpass betalas i entrén. Pris: 100/160kr en/två dagar.

INGEN ÅLDERSGRÄNS - ALLA ÅLDRAR!


this is going to be a LOOONG day.

Gick och lade mig 01.40, klockan ringde 05.00. Då var jag så pass yrvaken och sömndrucken att jag inte visste var jag var. För många olika bäddar på sista tiden, dock sovandes med samma sällskap i någon av dem eller ensam. No sluttyness here, nono.
Tåg 06.20, somnade som en klubbad sälunge men stördes i sömnen av det enerverande ljudet av någon som utan bortförklaring helt enkelt hade tryckljudet på på sin mobil. Now thats a thing I cant grasp. VARFÖR? Varför finns det ett ljud som uppstår varje jävla gång man trycker på sin mobil. Kan det vara för att skicka hemliga meddelanden till andra som förstår det hemliga språket? Morse? Det kan ju inte vara menat att man skall hålla koll på att slå rätt nummer för det är ju samma ton. Och det är samtidigt en klar generationsskillnad, för ingen född före 60talet verkar bry sig! De sitter snällt där med sin nokia 3210 och stör alla med knäpp knäpp knäpp.... Tokigt.

Nog med dravel. Jag kan inte förmå mig att väcke Tobias (I let myself in) för jag är lika trött jag... Snart borde vi dock be on our way. Tur att det inte är jag som kör, då hade jag nog nästan kört ihjäl oss som på vägen hem från roskilde förra året.
Im such a godd driver!

kyrkgatan

Vi slog på stort och firade idag, åt ute på Kyrkgatan. Han kom in för bövelen!! Gott och bra, hyrde därefter Departed och mös. Imorgon tur och retur Stockholm, torsdag slit och släp i Bollnäs, tömma ur Ylvas lägenhet.
Och stjäla microvågsugnar. Ingen som säljer dammsugare på svarta marknaden eller som har "kontakter"??

Sprang idag för första gången på, God knows how long. Det måste vara viktminskningen, för grundkonditionen min är ju borta. Detta till trots så gick det fruktansvärt bra, hade endorfinöversvämning flera timmar efteråt - näst skönaste känslan i universum.
Mersmak - skall springa igen innan sushilunchen med Laila på depå.

Känner någon igen den oöverkomliga lusten att snegla på den man älskar i smyg? Tobias är så oundvikligt söt när han minst anar det. Som nu, jag sneglar på honom i pereferin av mitt synfält och han sitter djupt försjunken i stretching av sin ändalykt, CSI och att trumma på saker.
Jag fokuserar på tangentbordet igen och skakar på huvudet - att sådana saker inte har blivit slentrian under åren som gått. Förvånandsvärt och jag kommer aldrig att kunna vänja mig.
Thank God.


RSS 2.0