Fyller i för att fylla ut.

Haha, hittat fler spännande saker att fylla i, för att fylla ut tiden.

Josefine Madeleine Persson

Är: en vänlig och omtänksam filur med stor umgångeskrets och socialt behov.
Verkar vara:  Har fått höra att när folk ser mig på stan så ser jag kylig, målmedveten och fokuserad ut. Så pass att man inte skulle våga fråga mig vad klockan är!
Besitter dolda kunskaper om: ljudteknik, hästar, barnvagnar! =)
Blir glad av:
socialt umgänge, bra ljudkvalité, resor, överraskningar, motion
Har: en enormt positiv framtidstro.
Men saknar: ibland självförtroende och verklighetsförankring
Vill just nu i detta ögonblick: vara frisk som en nötkärna!
Tycker om att: resa, rida, åka snowboard, shoppa, diskutera med intressanta individer, lära mig nya saker. 
Brinner för: framtiden, vännerna, min utbildning.
Bryr mig om: att ta hand om mig själv och andra, både på mentala och fysiska plan. Det bygger hela mitt framtida yrke på!
Trivs med: att bo på södermalm.
Oroar mig över: mina eventuella svårigheter att bli gravid, min rådande förkylning! =(
Har planer på: att göra CIDESCO examen och starta eget företag.
Har bott i: Emmaljunga, Mölle, Frösakull, Östanböke, Sigtuna, Cambridge, Gävle, Stockholm.
Vill flytta till: Cambridge igen!
Ser man oftast klädd i: jeans, tshirt. Försöker uppräthålla någon slags stilrenhet med personlig touch.
Stoppar gärna i sig: smoothies i alla dess smaker, konsistenser och färger. Fruktsallader. Grillat med mozarellasallad till.
Dricker gärna: Gainomax recovery strawberry.
Tränar: typ inte alls nu. Annars stryrketräning, aerobics, step, spinning, löpning.
Iakttar ofta: folk på tunnelbanan, vilka böcker som släpps snart.
Lyssnar ofta på: Tobias när han producerar musik. Försöker ge konstruktiv kritik och idéer.
Vilar sina ögon på: våra mer eller mindre påbörjade låttexter, alla fina böcker jag köper, Svenska Dagbladets Kulturdel.
Prenumererar på: Svenska Dagbladet, Les Enfants Terrible. (F.ö. prenumererade jag på Min Häst tills jag var typ 18, världens bästa tidning!)


I sjuka stunder.

Sitter hemma från skolan idag. Byggjobbarna går förbi vårt sovrumsfönster, så jag gömmer mig i arbetsrummet. Mina föräldrar kommer upp idag, vi skall äta Thai ikväll och imorgon skall bias skriva högskoleprovet. På kvällen blir det Gondolen för att fira min syster (mam och pap skall inte med till New York) Myshelg!
Veckan har varit otroligt hektisk med två prov och en rad tunga lektioner. Hitintills har jag haft MVG på alla prov, så jag känner mig nöjd och glad inför påskolovet, då jag lovat mig själv att ta det lugnt. Skall till Gävle och träffa min Mattias, även till skåne och jag planerar en överraskningsvisit in hos min bästaste bästa vän Helena i Växjö.
För att döva känslan av att vara uttråkad:

MARS MÅNADS
nyhet: Laila Freiwalds avgång. Äntligen gick det upp ett ljus för henne/Persson. Att sedan tillsätta posten med Jan Eliasson var kanske inte världen smartaste drag. Mannen har ett heltidsuppdrag i New York för FN och antar ändå utmaningen. good luck.

steg: tog bladet för munnen och öppnade mig för en nära vän som behöver höra från andra att hennes rådande livsstil inte fungerar långsiktigt.

privata händelse: vi har planerat klart med inredningsdesignern och är redo att börja bygga om lägenheten.

kärleksögonblick: det som har rört mig mest denna månad är ett sms jag fick av tobias för några dagar sen. Innehållet tänker jag inte publicera, men det var så rörande att jag fick tårar i ögonen.

känslor: det har varit en bra månad, jag och tobias har haft det otroligt bra, minimalt med irritation och friktion. Att skolan flyter på bra får mig att känna mig otroligt stolt.

seger: Luke Donald tog sin första PGA-seger på fyra år.

plats: Folkungagatan i vårsolen.

vardagsmys: Tobias fruktsmoothies i sängen tillsammans med desperate housewifes.

helglyx: att bli severad omelett till frukost av tobias pappa.

flopp: sjukdom / svacka i träningsschemat.

maträtt: flygande jacob.

dryck: gainomax strawberrry.

skor: clarks.

plagg: svart tröja  från saints & mortals.

accessoar: swarovski örhängen.

väska: Tygpåse från mango som jag fick när jag inhandlade min vårjacka.

designer: josefin alm.

makeup: i.d.

träning: ingen alls denna månad.

sysselsättning: sex.

premiär: min nokia 7370.

I'm going down..

Jag har varit så mallig i skolan att jag inte varit sjuk en enda dag, så naturligtvis åker jag på krasslighet nu, när jag som minst behöver det. (Inte för att man egentligen behöver krasslighet någon gång i livet men nu var det verkligen dålig tajming innan New York och allt..)
Jag vaknade med lite halsont men gick till skolan i alla fall, vi skulle ju bara ha make up. Fick sluta tidigare och gick hem och hävde i mig berocca (som brukar hjälpa mig på fötter) och åt mandlar och kiwi. C-vitamin är bra.
 Men nu sitter jag är och fryser och har halsont och skall iväg snart och har prov imorgon och på torsdag och skall fira min syster i helgen och skall ta emot renoveringsgubbar som skall sätta igång med lägenheten och tvätta kläder och packa kläder och resa till new york.

varför måste man bli sjuk när man skall ha så förbannat mycket att stå i..?


Djurparad

Jag besöker cute overload varje dag, och jag längtar så tills vi skaffar katt...! eller hund? eller ödlor? eller uttrar? Man blir så kär i varenda litet djur man ser på sidan och i mitt hjärta finns plats för många, så det är många som har bosatt sig och jag försöker redan ta reda på vad som krävs för att ha illrar hemma. *fniss*

Titta bara på dessa söta, mitt ansikte bryter ut i ett stort själaglatt leende när jag ser dem!


use the force


don't wake me I plan on sleeping


banzai!
Den sista bilden tycker jag är fantastisk, och fler bilder på dessa airborne katter finns att se här - verkligen en talangfull fotograf med timing I must say!

Och sen! The Fat Boy Slim video cover of "The Joker":

37646-39

Linjen mellan otroligt roligt och tragiskt är hårfin....


BATHTIME!

Ni vet känslan som bara väller över en när man letat och letat efter en låt och så plötsligt, när man egentligen glömt bort det, så hittar man den. Så var det för oss häromdagen. Tobias ringde mig på lunchen och sa att han hittat en låt som vi letat febrilt efter sen vi bodde i Cambridge.
Vi var ju praktiskt taget cineaster där, och varje gång vi var på Cineworld för att se den senaste rullen så spelade de upp världens absolut bästa reklamfilm för Lucozade. Det är den översta reklamfilmen jag syftar på, under rubriken Tv -ads
Då visste vi inte vad låten hette och vi letade och letade men sen föll intresset bort.

Men nu! Vi lyssnar till den, tittar på reklamen och deras egna animation och skrattar så tårarna sprutar. Allt från cambridge känns så närvarande, och det kan nog inte kännas bättre än så...

Titta på The real Tuesday weld - Bathtime in clerkenwell och bli på extremt mycket bättre humör! =)


Hudterapeut i thailand?

I onsdags när vi blev utbildade i i.d. makeupen så nämnde Anna att flera svenska hudterapeuter med CIDESCO examen joibbar på hotellkedjan six sences runtom i världen, och det var någon i klassen som nämnde att hon hade bott på ett sådant hotell och att det var alldeles fantastiskt.
Jag surfade runt lite nu på morgonkvisten efter att ha gjort klart vårt specialarbete i make up (som för övrigt blev riktigt snyggt med mycket blod svett och tårar från mig) och hittade ett hotell i hua hin som jag tyckte verkade helt underbart!
Jag funderar på om vi skall försöka bo på ett six sences hotell när vi är i Thailand, för att få en bild av hur de anställa verkar ha det. Min syster som har jobbat många år i hotellbranschens alla olika nischer har berättat riktiga mardrömshistorier, så man får vara beredd på det värsta. Men det känns tryggt att det är en svenska som har startat hotellkedjan, och i ledningen sitter det till synes svenskar. Så helt utelämnad är man ju inte.
Titta bara på dessa bilder, det är fan inte konstigt att man är trött på stelfrusna nästippar och raggstrumpor!

   

inbrott.

I söndags lade jag och Tobias grunden för en alternativ karriär som inbrottstjyvar när vi bröt oss in i vår egen lägenhet med kofot och metspö. En blandning mellan macguyver och aristocats, för det var under tidspress och allt. Jag hade nämligen redan ringt låssmeden och 1600 kr höll på att glida ur våra händer, om vi inte kunde fiska upp nyckelknippan som låg på hallmattan.
Med ett verktyg stulet från byggjobbarna på gatan tillsammans med en bas-rem kunde vi i sista sekund fiska upp nycklarna, ringa den snälle låssmeden som fastän han redan var på väg lät oss slippa betalning. När vi kom in i lägenheten var vi så stolta att vi nästan sprack!
Vi planerar för övrigt redan nästa kupp...

Till minne av Jonatan Johansson

Vila i frid. 19800307-20060312

37646-31

Jag tänker på dig på lördag.





åtaganden.

Lyssna på:
Industry Royal 37646-30
The Slaves 37646-30
Architecture in Helsinki 37646-30
Liars 37646-30

Beställa:
Henrik, Last Days of April och Rainmaker från Bad taste 37646-30

Göra klart:
låttexten till senaste projektet by us.
Make up skolarbetet
Jesuströjan

Jenny Holzer

Jenny Holzers truismer är värda att läsa.
 
At times your unconsciousness is truer than your conscious mind


jag blev snuvad på ett vildsvin.

Igår började vi med make up och lade grunden (concealer, foubdation, puder) och fortsatte på eftermiddagen med rouge och ögonbrynsskugga.. Jag hamnade med en tjej i klassen som man verkligen inte alls vill komma med, i något ämne. Hon tar alltid enormt med produkt och är jätteslarvig på andra, men på henne själv skall det vara perfekt, inget annat duger. Så hon började på mig.
Applikationen av concealer gick ok, men när hon skulle börja med foundation kände jag hur hon tog på horribla mängder. Jag satt där och kände att det verkligen inte skulle sluta bra... Och mycket riktigt.
Efter ett tag, när hon är klar hör jag hur Sandra börjar skratta och snart asgarvar hela klassen. Sandra räcker mig en spegel och jag ser ett par kolsvarta ögonbryn och två rosa rougeringar precis bredvid näsan. Jag trodde jag skulle avlida så mycket jag skrattade!
Vår lärare som är så timid att hon inte kunne uttrycka sig mer än "Det kanske blev lite för mycket det där.." sa till mig att det stod rengöring inne på toan. Så jag lommade iväg, rädd att någon från gatan skulle se mig, och skrubbade mitt ansikte. Tjejen som sminkat mig var förvånad att jag var så röd i ansiktet när jag kom tillbaka, hon förstod visst inte att jag hade fått skrubba mitt ansikte för att få bort det svarta pigmentet ur brynen.

Så var det dags för mig. Modest mängd av allting, och voila, hon blev hur snygg som helst!! Hon brukar inte vara sminkad, och ville gå och skrubba bort det direkt (hon ville väl ge igen) men eftersom alla i klassen eftertryckligen sa att hon var skitsnygg lät hon det sitta i. Grymt snyggt blev det, och så stolt var jag.

Sen gick vi med klassen till c/o Stockholm och tittade på Akademiklinikens nya hudvårdsserie och Jessica Simpsons nya produkter som alla är ätbara! Varför vill man äta sitt smink? Anyways, hon hade ett body shimmer som var helt underbart, jag funderar på att köpa det. Luktar choklad, yum yum!
Helt fantastiskt, de säljer smashbox där! Jag fann märket på Henri Bendel i N.Y, i tron att det inte fanns i Sverige, men som tur var hade jag fel.

Snart måste jag lista vart shoppingen skall rasa i New York, jag har en lista som år lång, men den kan alltid bli längre. All right folks, give me suggestions!

RSS 2.0