Easter in East

Påsken blir det i Gävle. Mysigt!

Men. jag tycks ha ett lite lokalt problem. Jag letar nämligen efter en vacker löpsträcka på 1,5 - 2 mil att ta mig an under ledigheten, men funbeat.se är till ingen nytta! Någon som vet?

Jag har några saker jag skulle vilja göra i påsk:
Se The September Issue.
Träffa Sarah
Springa den där rundan, alt gyma på friskis (tråååkigt att vara inomhus!)
Åka ut till Bönan och fotografera.
Göra ett försök att dra ihop det "gamla gänget" av vänner på f.d McGills över en öl.
Dansa min kropp till ett tillstånd av svett.
Lyfta in Tobias förstärkare i bilen och spela jättehög musik på torra vägbanor mitt i natten.
Krama om mina svärföräldrar.

Jag har en påskpepplista i musikväg också. Vill ni veta? Klart ni vill!

tre filmtips

Nyligen tittade på filmer, som jag verkligen kan rekommendera; In the Loop, Funny People och Moon.



en måndag i mars



Jag har massor av berätta! Idag har jag varit på arbetsintervju, och nu jinxar jag det hele
genom att skriva om det här på bloggen, men kanske kan ni hålla en tumme eller två
så kanske vi kompenserar?

Igår sprang jag Premiärmilen, och slog personbästa!

Imorgon ska vi ta Nesslaliten till veterinären efter att jag har varit på redaktionsmöte.

På torsdag ska vi gå påskkäringar!

På fredag är vi i Gävle. Och jag ska få träffa Mattias. Och Martin ska vara där.
Jag längtar!

Barnkalas i Varberg!

Idag åker jag och Nessla till min absoluta favorit kusindotter Moas kalas. Bara inte Nessla
äter upp all tårta och river ner fiskdammen! Vi stannar över i Varberg och är åter imorrn.

Barnkalas är det nya svarta.

i wanna read you

Saker man vill läsa när man vart bort från sin pojkvän i 4 dagar och har 3 dagar kvar tills återträffen:

salig över moving på F&S Höganäs

Nejmen hallå! Jag tror jag har hittat mitt favoritpass genom alla tider och det smärtar mig oerhört att säga att det är ett pass på en bortaförening. En förening låååångt från F&S Stockholm.
På lilla men gemytliga F&S Höganäs har Cecilia Adamidou "moving" på måndagkvällar 18:30. Jag upptäckte passet innan jul och är en given motionär såfort jag hälsar på här nere.

Det. är. så. kul. Påminner minsann inte om något annat pass F&S har i sin regi. Inte aerobics, för det finns ingen styrkedel, inte friskis-dans för det är mer uttalat funk, jazz, street betonat och utmanande! Och sådär "jag ler med hela ansitet fastän svetten rinner och fastän jag inte sätter alla moves" - roligt.

I love it. Imorgon har cecilia step and guess who's gonna be there?

me. oh me SO me!

Söndagsbestyr i Skåne


Här är vi!


Nessla är en gosgris som älskar mina föräldrars fårskinnsfåtöljer. Kanske drömmer hon om att vara en fårhund?

Nu ska jag åka iväg och göra reportage från Hälsomässan på Idrottens Hus inne i Helsingborg. New Age, ekosaker, storseanser(!!) och andra saker. Sen blir det det förlovade landet vid namn VÄLA.

yesterday

jag tog den trötta mopsen, drog till skåne där jag fick namnsdagspresenter, jag sprang en löprunda i vad jag tyckte va pose-teknik och vi åt nom nom middag. Home is good!

read this!

om jag hade ett eget teckenspråk så skulle detta betyda beat this, suckers! Så känns det just nu.

too happy too sane

Två jättebra saker med mitt liv.

1. att jag hittar lappar som denna när jag fäller upp locket til min laptop

2.
Att min arm är den snyggaste på söder.


Nu ska jag köpa födelsedagspresent till min fina mamma som fyller år på lördag, och bästa
saken är att jag kommer vara hemma och fira henne, för jag tar mopsen under armen
och flyger till skåne på fredag. Score!

tre saker blev det visst.

vet ni vad jag hör?

Jag sitter och skriver en artikel i soffan. Ljudet på Tvn är av, balkongdörren står lite på glänt, det är fortfarande inte mörkt och vet ni vad jag hör?
Idogt fågelkvitter och folks promenadsteg mot grusen!

Vet ni vad jag inte hör?
Knarrandet av folk som går på snö och inga fåglar.

I think it's coming now, springAN.

neger at night

Inatt. Var nog den roligaste natten jag vart med om. Jag vart inte ut. Jag vart inte utanför sovrummet faktiskt. Ändå ler jag när jag tänker på det.
Jag och Tobias har en grej vi gör - vi härmar Katla i mammas nya kille. Tobias gör imitationen så slående att vi bara frustar av skratt. Jag rullar ju inte på r:en av en orsak som kan förklaras med ett ord: Skåne. Men! Jag gör en halvdecent Katla i alla fall.

Scenario: Sängen
På TV: repris av melodifestivalen (jag och tobias är offer för tre sociala stigman: vi hatar melodifestivalen, winnerbäck och hellström. Det får man ju bara inte göra! Så vi gjorde narr av alla bidrag i REN och SKÄR Katla anda)

Sen spårar det. Vi börjar prata om Kappahl. Som blir Kattahl. Mitt i detta Katlainferno ligger mopvalpen och försöker sova, som blir omdöpt till Valahl, Kappahls livlige bror (!?) Det ropas SJU SORTERS APA, blånegerrr och hennatatuering. Allt i Katlas ära. Det gick så långt att jag gjorde ett slags löfte på att döpa vår potentiella dotter til Katla. Hjälp.

Om du sitter och undrar vem Katla är, så kan jag bara berätta att du har missat nåt, men det är inte för sent! Lyssna Här!

lördagsöndag middagtattoo

I lördags kom martin och amanda hit, vi lagade lax med den godaste såsen till och till dessert fick alla göra sin personliga smoothie i den berömda Magic Bullet! Min blev så makalös god med kiwi, banan, jordgubbar, mango, hallon och vaniljyoghurt.



Och i går drog jag och gjorde min arm vacker hos Roger

crybaby

Ibland behöver man få gråta ut över att allt känns tungt -
sen torka tårarna, få en kram av pojkvännen, skypa med sin storasyster jättelänge från London, skapa en plocksida till tidningen, utöva Ki Balans, gå och äta med killarna, se Avatar 3D.

Sen är det lugnt igen.

one of those days when nothing you say is right

Åh hjälp mig du store... Tor. Eller Oden. Någon Gud i alla fall.

Jag är trött. Och inte sådär mosigt trött att "jag tror jag lägger mig på soffan i 20 minuter och sen blir allt peachy". Utan in i märgen trött. Efter träningen idag somnade jag direkt på vardagsrumsmattan (!) och fick snart sällskap av mopsen.

Jag vet inte vad det är. Jag äter mina trehundrasjuttiofem kosttillskott som påstås ska ge extra energi och stärka immunförsvaret, så någon förkylning tror jag bestämt inte att det är.
Jag ligger efter med leverans på plocksidor, artiklar och blogginlägg. Jag känner mig pressad, tiden går inte ihop då jag mest har åkt från punkterna A-F denna vecka.

Time to slow things down, beta av en i taget. Först ut: dusch. Sådär två timmar efter träning. Mumsodör på mig!

Nessla var också trött imorse:

Post från Singapore, paket från Kina

Idag kom det massor av trevligt på posten! Inbjudan till min systers bröllop och det nya kamerafodralet från Ebay.
Nu sitter jag och tänker på hur roligt det kommer att bli på bröllopet. Jag fullkomligt älskar min släkt, ser så fram emot att träffa mina kusiner som alla är så äkta och genuina - personer som dessa växer inte på träd vill jag lova!
Jag hoppas jag lyckas sjunga tonsäkert i kyrkan inför alla och att vi får en trevlig fest efteråt, känner jag min släkt rätt kommer det bli många högljudda garv och dans långt in på natten, så har det varit förut på bröllop:

Så vad gjorde vi då i Riga?


inga tassar

Det är tomt i lägenheten, Nessla är bortlämnad till min redaktör Edit och ska bo hos henne tills vi kommer hem igen. Hon kommer få det jättebra där, Edit har en fransk bulldogg vid namn Fröken som är 2,5 månader äldre än Nessla och de stojar och leker utan slut.

V har precis sett Fun with Dick and Jane med Jim Carrey och Tea Leoni. En scen fick mig att kippa efter andan av garv. Företaget Dick arbetar på går i storkonkurs och det gifta paret åtar sig att stjäla för att försörja sig. Maskerade med röstförvrängningsmoduler ger de sig på en man som mobbat ut Dick (från 1:32 är det helt sanslöst bra)
NU måste jag sova, flybussen mot Skavsta går kl 08:30 imorrn. Färdigpackade och med största sannolikhet har vi inte brutit mot någon av Ryanairs alla befängda specialregler. Wow!

Nyss hemklickat från ebay

Ja! Jag hittade ett jättebilligt och snyggt kamerafodral till min nya kompis på ebay. Det kostar en bråkdel så mycket som Panasonics egna och det var free shipping.
Ikväll blev det ett spontanbesök på Aya Sofya här på söder med finaste Amanda. Vi åt god mezemat och ville inte riktigt gå hem. Men till slut fick vi göra det. Va fint det är att äta ute mitt i veckan med fina fina människor som man tycker så mycket om!
Vi fick presenter!

Fredrik Reinfeldt sjunger med Hugo Chávez och andra världsledare!

Vem kunde ana att vår stadsminister kan sjunga? Eller att Hugo Chavéz är en hejare på luftgitarr?
Klicka på bilden och njut av hans sångröst tillsammans med bland annat Obama.

hundlapp

När jag reser så älskar jag att se bagage som folk har gjort nåt roligt med, som när jag såg ett gäng väskor med dessa adresslappar som så sakteliga åkte förbi på bagagebandet. Ingen tog fel vill jag lova.

Jag fick mopsen nedan av min syster för två år sedan, långt innan vi skaffade Nessla.. tänk så länge jag har varit insnöad på denna underbara ras... Idag är det bara 3 ynka dagar tills vi far till Riga och jag sitter och letar efter söta resattiraljer - dessa öronproppar kanske jag borde ha på Rammsteinkonserten på torsdag?

Foto: Fluffbabes.se

myguy

Men va han snygg innan han skulle på klassfesten i fredags? Japp. Är jag kär? OM jag är!

RSS 2.0