Ny löpblogg!

Nu är bloggen uppe! Min finaste veganvän Mattias kom hit mellan jobbet och flyget mot Gotland och hjälpte mig med designen. Tanken är att det skall vara en renodlad löpblogg med inlägg relaterade till mina förberedelser inför maran.

Hänger ni med mig på vägen mot Honululu? Klart ni gör, och ni gör det här:

finemile.se

Glöm nu inte att lägga till på bloglovin också, godingar!

saker jag har gjort:

1. Gått klart steg 2 utbildningen. Nu blir det samma resa som förra gången: tenta av ämnena, när det är gjort får jag min PT-licens!
2. Satt skolrekord för tjejer i knäböj (maskin) 180 kg.
3. Börjat fila på en löparblogg där ni kan följa mig i min resa mot Honululu Marathon.
4. Påbörjat löpträningen med min löptränare Andreas.
5. Mått riktigt bra!

innan löpningen igår. Ser ni det leedet? Det är välmående.

Steg 1 - check!

Idag är det tisdag, vilket innebär att för tredje veckan i rad har jag suttit med hjärtklappning medans jag med darriga fingrar loggat in på hemsidan för att titta på provresultaten. Idag möttes jag av den här gröna, fina, underbara texten:


YES! Jag har klarat steg 1 av PT-utbildningen. Och kan nu slappna av och totalfokusera på Steg 2 som pågår för fullt om dagarna. Jätteroligt, det är mycket mer praktik i Steg 2 så vi håller på med tester, manuellt motståndstränoing, stretch, fler styrketräningsövningar. Jag älskar't!

(och hörrni, de har glömt ändra, men jag fick faktiskt 99,5 på anatomin.. hade angett ett svar som itne fanns med i facit, så nytänkande är den här tjejen!)

update

Yes! 7 av 10 tentor är avklarade, i fredags kunde jag även ticka av de tre praktiska proven i kondition, styrka och stretch. YES!

OCH! Nu har jag även en grym löpcoach, ingen mindre än ultralöparen Andreas Falk. Vi talades vid över telefon idag och förhoppningsvis är jag igång med min träning om 1-2 veckor. Det här kommer bli grymt kul, och givande! Äntligen lite uppstyrd löpträning inför Honulu Marathon.

Tillbaka till pluggandet. Ja, trodde ni att det var slut? Nejdå... Icke! Sista tentorna på fredag, och på lördag drar steg 2 igång, med 9 minst lika intensiva dagar som på steg 1. Och sen tentor till det. Så ni förstår varför jag inte bloggar så ofta, eller hur? Ni finner mig på twitter.

RSS 2.0