uttråkad indian.

Det är många snabba saker man skall akta sig för. Snabba kolhydrater, snabba bilar, snabba beslut. Och snabbisar, as we all know them. För alla vet, de är inte snabba.
Varför kommer tanken på en snabbis alltid upp när man är stressad? Som när man skall åka till Uppsala när som helst, och egentligen inte har någon tid för något alls? Snabbisen kan med enkelhet bli utdragen, så att man blir upp mot en timme försenad till födelsedagsmiddagen.
Det som ändå får en att fatta det där något förhastade beslutet är tanken på att det i slutändan alltid är värt det. fastän man får slänga sig iväg i all hast! ^^

Hade lite otur med föda idag. Tog hem från Tre Indier igår och käkade framför tvn, Tobias åt upp resterna imorse. Min cooldown på indisk mat är cirka 6 månader. Största osis någonsin, för Tobias lillasyster hade ställt kosan till en indisk restaurang i Uppsala idag. Jag kunde inte. INTE. Jag bara satt där och bläddrade igenom menyn och kände mig som världens mest oartiga person men även om jag hade bläddrat igenom den en miljon gånger till hade jag ändå inte hittat något jag var sugen på. Så jag drack en cola. På en födelsedagsmiddag. Inte konstigt om hans familj anar ugglor i mossen, antingen anorexi (ja med en titt på denna körper kan ju det uteslutas) eller en nyinförskaffad fobi att äta inför andra.
I vilken fall som helst bar det av till Hemköp och en ost och skinkpaj lyckligare sitter jag här hemma.
Skall till och maila min kostdagbok till Lina (Lina jobbar på Paulúns näringscenter och skall hjälpa mig med min kost)

Jo. Jag kom och tänka på en sak ikväll. När jag blir uttråkad i en fas i livet så bubblar det alltid en obotlig lust att radikalt ändra på något i mitt liv. Utseende för det mesta. Nu funderar jag på att klippa av mig håret (även att pierca mig alt. tatuera mig). Jag kom ihåg hur mycket mer levande jag kände mig som riktigt riktigt korthårig. När man sminkade sig så framträdde det så mycket mer och man slapp den urbota tråkiga hästsvansen.
Jag ska browsa på frisyrer nu. I'll be back.

Kommentarer
Postat av: Linda E

Det var tre indier vi var på väg till när jag stötte på dig =)

2007-03-02 @ 11:21:41
URL: http://mirandaail.webblogg.se
Postat av: Fine

Jaså? Vad trevligt. jag bor på samma gata så en gång i halvåret när jag vill ha indisk mat ligger det nära till hands. :)

2007-03-03 @ 23:01:41
URL: http://fine.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0