stadig puls på 195

Jaha, idag var jag på ett igen! Direkt efter jobbet var det bara att klä om och dra på sig handskarna igen. Denna gången hade jag pulsklocka och redan en kort stund efter uppvärmning och igångsättning var den uppe på 195! Att slåss är jobbigt!
Eftersom jag lär mig så himla fort går vi snabbt förbi nybörjarstadiet, och jag fick idag göra kroppsslag (jag fick bland annat slå min pt i magen, huvva - det kändes nästan läskigt att måtta slag mot en kropp!) Jag fick även slå allt vad jag förmådde (men då i dyna) och fan, va kul det var! Roar, fear my fist!

För att det inte ska bara bli träning träning träning här inne på bloggen så kan jag berätta att jag gått loss på hemmadansgolvet (läs köksgolvet) ikväll. Jag måste nämligen peppa upp mig inför att jag ska packa min resväska, annars blir det bara tråkigt. Så att släppa loss och dansa gör allt lättare.

Ikväll dansar jag till mina all time favourites: Sahara Hotnights.
1999 var året, min syster pratade om en superbra tjejband. Jag lyssnade på nån låt. Blev FAST.
Julen 2001. Öppnar julklappar. En kom att bli den bästa julklappen jag någonsin fått. En signerad skiva! "titta inuti" säger min syster - jag öppnar. Och bara gapar. Josephines signatur än en gång, och en hälsning - till MIG! Det visade sig att min syster hade träffat dem genom en kompis och fixat denna skiva till mig.
Ja... den förvaras på ett alldeles speciellt ställe här hemma, behöver jag säga mer?

Men, i alla fall. Ikväll hjälper tjejerna från Norrland mig att packa. Och det är denna låten som är SÅ mycket sommaren 2004, min första sommar med Tobias som går på repeat:



Kommentarer
Postat av: Maria

Sahara hotnights är en stor favorit hos mig också! Lyssnar alltid på deras skivor på hög volym när jag behöver extra pepp =)



Hihi, det hade ju varit guld om chokladblomman hade varit ätbar också =)

2010-06-23 @ 22:36:17
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Maria

ja vilken grej, man skulle bli rik på att sälja sånna till chokladälskande tjejer =D

2010-06-23 @ 22:41:35
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Camilla

Det hade jag mer än gärna velat se och självklart varit med på ett hörn. Herregud vad vi hade släppt loss, crazy! Hoppas du fick paket och nu ligger i sängen och får dig lite skönhetssömn. Du är så förbaskat rar och varje gång du skriver något så fint till mig blir jag alltid så rörd. Du berör människa. Och jag hoppas du vet att jag tror på dig angående din träning. Se nu till att ha en lugn och riktigt bra midsommar, för det blir det här.

2010-06-24 @ 00:11:10
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hoppas du fick paket = Hoppas du fick packat ;)

2010-06-24 @ 00:12:33
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0