ett körkort för fem spänn!

På valborg försvann mitt körkort. Sorgligt kan tyckas, jag såg ut som en krympt brat och hade världens i särklass minsta namnteckning på detta, allra första exemplar. Inget att göra åt saken, det försvann och kom inte fram. Polisanmälde det innan någon 16åring stal min identitet och försökte köpa sprit på krogen.

Sedan dess har jag kommit släpande med mitt pass vart jag än har gått. Och när vi nu snart ska bila genom Svea rike kändes det ytterst passande att få tummen ur och fixa ett nytt: alltså: jag gick och skulle ta nytt körkortsfoto igår.

Plats: Sveavägen
Butik: Japan Photo
Resultat: Jag såg för helvete ut som John McCains dotter. För det vet ni väl vem det är? Republikanen som stred mot Obama om att bli president? Han med kinden? Ja, precis! Han med kinden!

Jag. såg ut. som. om. jag hade. en BÖLD. på ena kinden. I KID YOU NOT. Till och med Tobias gick ur rollen som snäll pojkvän "du-är-alltid-fin-hur-du-än-ser-ut-älskling" och erkände den slående likheten.
Här är John McCain, för alla ni som fortfarande inte vet vem jag pratar om. Tänk er hans evil spawn som jobbar som yrkesmördare. Där har ni mig på mitt potentiella körkort i TIO år framåt.

Jag tänkte nej. Det går inte. Skit i att jag har betalt 199:- Nästan två hundra kronor för att bli förödmjukad i tio år. Jag kommer bli nekad på krogen!
-Nej tyvärr, du har
1. En böld på kinden
2. Mördarinstinkter

Det måste finnas ett annat sätt. Och här når vi skatten i slutet på regnbågen. Det finns ett annat sätt, och det sättet stavas fotoautomaten.se. Mina vänner, så här gör ni om ni vill ha ny ID bild.
1. Ta en bra bild på dig själv med digitalkamera, i bra ljus, rakt framifrån
2. Ladda upp den
3. Beskär den
4. Godkänn och ladda ner den på skrivbordet
5. Lägg över på usbminne
6. Gå till samma ockrare som tog två hundra pix av dig dagen innan
7. Använd en automat att skriva ut in karta med 8 kort på, som du fått gratis från ovan nämnda sida
8. Betala FEM kronor för din utskrift
9. KLART

Fem kronor. Jag upprepar: fem kronor. Det är så värt 200 kr att INTE få se ut som John McCains dotter i tio år.

Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

tack för din röst på mig, det gjorde mig glad :) (och bra pepp för ett pass med extra tryck i eftermiddag)

2010-07-22 @ 12:52:04
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: ..:Sarah:..

hahaha kan jag få seeee :P

2010-07-22 @ 14:10:50
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: hanna

vilket bra tips!!



john mccains dotter hahaha



/exiback

2010-07-22 @ 18:03:02
URL: http://exiback.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

hihi

tur att du kom på en annan mer prisvärd lösning :-)

2010-07-22 @ 23:18:52
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Vilhelmina

Hahaha, låter som att det var ett körkortsfoto som det var värt en del att bli av med! Och bra tips om den där sidan. :D Jag brukar också bara ta hopplösa kort hos fotografer i sådana där butiker - det är något med dem. Sättet de tittar på en. Säger åt en att vrida huvudet så man blir helt stel i nacken. Hur man aldrig lyckas le med rätt timing. Och så att de säger att det blev snyggt - fast det verklingen INTE blev det!



Ja det är en Wacompenna som jag använder förresten. :D Hur praktiskt som helst. n_n



2010-07-24 @ 12:06:16
URL: http://vilhelminaullemar.se
Postat av: Viveka

Gud vad bra tips :) det ska jag faktiskt göra till mitt ID kort som jag ska fixa nu, perfekt ju :D

2010-07-24 @ 17:36:05
URL: http://viiveka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0