15 Min dröm

15/30
Jag vaknade som ett skott 03.17. Då hade jag drömt att jag var doula åt min fina gymnasiekompis, barnboksillustratören Matilda som idag tillsammans med sin kille kommer få träffa sitt lilla underverk (planerat ks) som de väntat på så länge nu! I drömmen råkade jag bara vara hemma hos Matilda när det helt plötsligt var dags, och Matilda var väldigt bestämd angående vissa saker, som att speciella handdukar skulle hängas över fönstren (?) Och att hon skulle ligga framstupa på golvet. Helt normalt... i drömmar!
Mitt i allt kommer pappa Mattias springande, och stinker av cigarr (?) och det sista jag säger innan jag vaknar är "tänk, nu är hon snart här, er lilla tjej!" Vi får se om det stämmer senare idag, mamma Matilda har valt att inte ta reda på könet. Tänk om jag hade en sanndröm?! (ja, förutom det där med handdukar över fönstren och cigarrluktande Mattias då såklart, haha)

Mina drömmar är alltid i färg, väldigt livliga med många inslag av "men då helt plötsligt var vi där och du var en ko men du gick på två ben och kunde prata" och skratt - jag skrattar ofta i sömnen!

Andra saker jag har haft för mig i sovande tillstånd:

När vi bodde i Cambridge uttryckte jag släpigt
"Chicken korma, chicken korma, chicken fullsatt."

Och när jag hälsade på Tobias i lägenheten på Brynäs:
"Mowgli och mitt ass på samma bild!"

Nu är ju frågan: vad gör man kl 04.25 en tisdagsmorgon när man inte längre befinner sig i drömmarnas suggestiva, irrationella värld? Ytterst rationell morgonpromenad med snöskottarna?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ha ha ha, man gör konstiga saker då man sover. Jasså du skrattar i sömnen. Ha ha ha. Sötnos! Kollat upp dina drömmar någn gång? Lycka till med Nessla idag!

2010-12-07 @ 09:28:19
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0