rrrrrulla på rrrrrren

Igårkväll styrde vi kosan mot Hjorthagen, killen och jag. Vi hade blivit rekommenderade av Tobias tjejkompis att gå till sångpedagogen Ceca om det fanns några frågetetcken inför vårt framträdande på min systers bröllop nästa lördag. Då jag inte sjungit "ordentligt" på flera år kände jag att det verkligen behövdes. Man vill ju inte ha några fula skarvar som tittar fram dagen tilll ära.

Vilken människa! Hon kan vara en av de varmaste, mest öppna och hjärtliga - samtidigt strukturerade och proffesionella personer jag någonsin har mött. Hon tog bokstavligt talat emot oss med öppna armar, avdramatiserade all uppsjungning och teknikövning så att jag inte behövde känna att jag skulle visa mig på styva linan och gav oss ovärderliga tips på hur vi skulle framföra låten som är Ronan Keatings  "This I promise you".

Och som hon förbättrade min sång, och vårt framträdande! Herregud, nu låter det ju riktigt bra! Kan inte vänta tills vi står längst fram i kapellet och skall sjunga, det känns som vi är på safe grounds. I tunnelbanan hem skakade vi hand på att vi ska repa 15 minuter varje dag, så att muskelminnet i stämbanden aktiveras. Ceca sa att det lät bara säkrare och renare varje gång jag sjöng låten så nu blir det att sjunga, sjunga, sjunga! Och vet ni? Jag blev så himla upprymd, sprudlande och peppad av att sjunga med Ceca så nu vill jag absolut gå hos henne regelbundet!
Cesa har både varit sångcoach i Fame factory, coachat musikalartister samt bl.a: Loa Falkman, Robert Gustafsson och Suzanne Reuter.


Avslutningsordet blir eufori.

Kommentarer
Postat av: ida

be någon filma när ni sjunger o lägg in det.. jag vill höra!!!=)

2010-08-03 @ 11:30:02
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Julia

Oj vad kul! Håller med ovanstående att vi kräver ljudinspelning ;)

2010-08-03 @ 18:38:47
URL: http://juliaederyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0