är det inte jag så är det hon

Är det inte jag som är matförgiftad så är det Nesslevalpen som reagerar kraftigt på avmaskningsmedlet Axilur vi gett henne i två dagar.
Hon skakar i hela kroppen, har dimmiga ögon och andas liksom stötande. Vi har kollat upp biverkningarna på internet och de verkar vara vanligt förekommande, medlet är tydligen väldigt starkt och fler valpägare har skrivit om dessa symptom.
Vi gav alltid vår förra hund Banminth som inte täcker alla maskar som Axilur gör, men så blev han aldrig såhär risig.

Stackars liten, man vill bara att hon ska må bra... Jag är arketypen hönsmamma - det står helt klart.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Naaaw. Stackars liten.. Hoppas hon blir bra snart.

Lovar att jag ska visa den röda sulan sen =)

2009-10-03 @ 16:00:19
URL: http://sandus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur gammal är Nessla? Tror det gäller att klä dem redan i tidig ålder för att de ska bli vana. Haha Alfons blir såå glad när man tar fram till exempel en tröja. Han har en tomte-dräkt han brukar ha på julafton och han är så stolt när alla kollar på honom när han går i den (som motsatsen till alla andra hundar som typ skulle avsky det:D)



Här är några bilder på Alfons:) Och där var tomtedräkten med också såg jag haha! Han är en griffon!



http://karinolofsson.se/2009/september/alltsa-skarpning-grattis.html

2009-10-03 @ 18:32:16
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Jo

Du har antagligen hört det här 1000 gånger redan. MEN: Jag dööööööööööööööör!!!!!!!!!! Er mops är så sjukt jäkla fin! Det är nästan så att jag får en tår i ögat :') Jag är helt mops-kär och jag verkligen avgudar dom. Läste inlägget längre ner om resan till Nessla med allt innan och det låter precis som mig. Jag har träffat mopsar korta stunder, men liksom inte satt mig in i hela karusellen än. Det är en dröm och just nu är det liksom inte läge. Men jag känner att det kommer bli av i framtiden, det är jag säker på :)



Hihi, inte för att jag direkt kommer nånstans med den här kommentaren, jag ville bara säga att jag böev så kär, igen, och att jag måste fortsätta läsa om superfina Nessla :)



/Johanna

2009-10-04 @ 00:14:37
URL: http://emjoth.blogg.se/
Postat av: Anja

aww lilla nuffan! avmaskade Chelsea för några veckor sedan och hon fick också en dålig reaktion på det preparatet jag gav henne. Kommet inte ihåg vad det hette men hon kräktes och blev asdeppig :(

Hoppas hon blir bättre snart gumman.

Absolut, vi kör en lunch senare i veckan inne i PUB! Vi smsar eller rings och bestämmer när det passar. Hoppas du haft en skön helg,



Puss

2009-10-04 @ 11:40:23
URL: http://anjakarolina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0