det är lite väl mycket nu

och.... andas.

På fredag åker vi till Gävle men tyvärr ingen relaxation då jag kommer att bänka mig på biblioteket för att skriva intervjuer och artiklar från Hälsomässan.

det var så lustigt på spinningen imorse - jag gick igenom tusen känslor under loppet av bara en timme. Undrar om det finns någon annan som kan bli ledsen av träning, och sedan glad nästa sekund, sedan tankfull. Träning är verkligen utrensande och jag kör dubbelpass idag också (oroa er inte, passen ligger inte direkt efter varandra utan ett på morgonen och ett på kvällen)

Imorgon är det yoga, det är så skönt - beroende på ledaren. Cecilia har ett mer meditativt pass med mycket stretch - någon annan vikarierande ledare hade tuffare, vi gjorde både ljuset och plogen (vilket jag tycker är olustigt då många var helt gröna på yoga)

Jag ringde till friskis i Gävle innan idag och undrade om man som icke medlem kunde boka plats på ett pass, och det gick ju inte. Men dagen innan kan man ringa, super! Det blir antingen spinning eller skivstång/kondition på Torget på lördag - ska bli roligt att testa det sistnämnda för första gången.
Det är dumt att alla deras platser går att boka på nätet, här i Stockholm är det bara 75% som går att boka, resten släpps en timme innan passet. Bra för spontan träningslust!

Jag som funderat länge på att blir aerobicsledare har nu fått andra tankar i huvudet... spinning? Lite skonsammre för knäna, väldigt jobbigt. Undrar om jag skulle passa lika bra som det? Har gått på spinning sen jag gick i 8an! i 10 år.... wow.

Svammel. Utlopp för tankar, träningstankar. Mycket träning nu, and I love it. det bästa är att man har någon att dela allt med. Att promenera till gymet med, att köra superset med eller bara sällskap dit och hem. Jag vet inte om jag hade kunnat vara tillsammans med någon som inte hade något intresse av att röra på sig, vare sig det rör om löpning, gym eller någon sport. 

Så fort jag får tillfälle och monetas kommer jag ta upp ridningen igen, antingen som fodervärd eller som full ägare. Man lever inte bara ett hästliv med träningar, ansvar, tävlingar och gemenskapen i stallet  för att sen lägga av helt. Det ligger kvar, under ytan. Jag saknar min ponny så mycket. Han var världens duktigaste. Hittade en enda lite ledsen bild på honom på nätet, från tiden innan jag köpt honom. Åstratorps Musketör (man får scrolla ner en bit)

Fast på hästsidan lär jag bli ensam, om inte Tobias svirar om och blir världens cowboy. Tänk så roligt!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, man mår helt klart bättre av att röra på sig. Det var så mysigt med mamma på besök idag, och Alfons blir överlycklig som vanligt :) Dock läste jag hälsningen när hon åkt men ska ha det i tanke nästa gång.

2009-11-11 @ 16:07:23
URL: http://helenahelberg.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det här va tränings-svammel och jag gillar det. Känner så väl igen mig i ditt sätt att tänka när du väl tränar och hur du tränar. Jag har själv haft mina perioder men nu va det på tok för längesen sist. Du har tagit steget och du tycker det är kul. Det rensar och du kombinerar med yoga, kan inte bli bättre. Avis, då jag verkligen måste försöka komma igång med något liknande framöver, men måste få ett jobb först så jag har råd. Yoga är dyrt! MEN hemma gör jag mina övningar och det är inte illa det ... känner redan en förbättring. Ohh, du ska till Gävle i helgen du. Mysigt! Lycka till med allt och ta hand om dig. Nessla, klapp klapp :)

2009-11-11 @ 16:23:36
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Teddy

Träna lungt vännen. Lova det!!!! Spinning är verkligen favoriten.

Kram kram

2009-11-11 @ 19:07:29
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Teddy

Träna lungt vännen. Lova det!!!! Spinning är verkligen favoriten.

Kram kram

2009-11-11 @ 19:08:13
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: emily

Åh, honom minns jag. MUSSE kallades han va!?

Ja det där med hästar är så speciellt. Så mycket mer än bara träning ju. Man får en sån fin vän med:) Tycker verkligen att du ska återuppta det igen, du var väl grym va? kram

2009-11-11 @ 19:20:04
URL: http://emilystankar.webblogg.se/
Postat av: teddy

Bra vännen att du tränar och mår bra.

Denna veckan har jag hoppat över all träning.

Kroppen är helt förstörd men denna magisterexamen och praktik och ett liv utan för - som man håller på med. Men i nästa vecka är jag tillbaka igen :)

trevlig torsdag öbnskar jag dig.

kramis

2009-11-12 @ 10:14:17
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: proppen

naaaooooo!!! va liiten musse =) den ddär musette var grymt lik... tycker absolut du ska hyra in dej på en krake... jag, eller mamma, har en ny häst på foder nu... kadett går på ridskolan när jag är i skolan han blir understimulerad och nipprig annars.. I alla fall, Mollymoxha (Molly) heter hon, hon är världens finaste, fux med bred bläs över mulen och ca 170(!) efter Don romantic. http://www.bluehors.dk/hingste/romantic.htm

du måste titta in när du kommer ner och kolla på henne =) XO sofia

2009-11-12 @ 13:37:31
Postat av: egoflow

Jag skulle behöva lite av din träningsmotivation känner jag... Här blir det inte många knop. till & från skolan då möjligtvis. Uh.

2009-11-12 @ 18:45:04
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Camilla

Då slår jag vad om att du kommer få ett presentkort på friskis till jul, vore nästan konstigt annars. Kom igen, kom igen ... men eller hur har du rätt? Nu kan jag inte nästan inte hålla mig borta från att träna, det är kul att göra övningar hemma och när jag såg framför spisen ibland och väntar på att vattnet ska koka, stretchar jag mer än gärna. (Har haft problem med sätesmuskeln) och den drar gärna ihop sig emellanåt)



Ohh, jag gissar om du kommer få en mysig helg i Gävle. Toppen sa kroppen och själen :) Vänskap, träning, promenad och gos med Nessla? Kan väl inte bli bättre ... om vovven nu ska med på äventyr vill säga!



KRAAM KRAAAM

2009-11-12 @ 19:50:15
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Camilla

Förlåt för en knas-svenska. Skrev lite för snabbt och jag skyller på att magen kurrar, prestationsförmågan är inte den bästa just nu :)

2009-11-12 @ 19:52:14
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0