I've got a thing for art deco

Art Deco har följt mig sedan födseln. Jag växte upp i ett "sockerbitshus" alltså ett vitt sockerbitsliknande funkishus med platt tak som fram till något sånär modern tid även var inrett efter samma standard. Det gjordes om invärtes eftersom babysteg och funktionalism inte alltid går hand i hand.
Anyway, jag älskar art deco. Jag skulle vilja påstå att jag är lite besatt. En mild besatthet, men ändå.
Tänk om man öppnade sin fina smyckesbyrå (till vänster skulle jag ha alla mina fina dansskor) och fick ha dessa smycken att välja mellan. Man skulle våga ha blodrött läppstift och jag skulle dricka drinkar i fina miljöer.
I would always look pretty and everyday would be Christmas Eve to me!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0