drömmars verklighet

Usch, inatt drömde jag om underliga och läskiga män som följde efter mig och när jag vaknade kl 02 för att gå på wc så kändes det som att männen följde med ut ur drömmen och befann sig i lägenheten. Var rädd att en lång skepnad med hood skulle stå i mitt sovrum när jag kom tillbaka. Tänk, ibland blir man aldrig vuxen. Ens monster under sängen verkar aldrig vilja sova på natten.
Så var det regnblandat snö igen utomhus då... Heja heja. Sitter och funderar på hur man skall göra om man måste gå upp klockan 03:50 inatt, hur tidigt borde man gå och lägga sig då? För åtta timmars sömn borde det bli vid 20 tiden men då är jag fortfarande på kursen och när jag kommer hem vet jag att jag kommer att vara alldeles för uppspelt för att sova...
Min plan för revälj bygger på att transportmedlet vi använder oss utav, vilket är oklart om det blir tåg eller buss, inte stöter på några hinder. Det känns som att man inte måste vara där mer än en timme före avgång, det är ju nästan som en inrikesflight. På gymnasietiden kunde man bli lite väl kaxig och vara på plats trettio minuter före avgång med en ringlande kö framför sig och 10 minuter till boarding. Men sen uppfann de baggagde drop som återställde världsordningen för alla vana resenärer och ställde till det rejält för rookisarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0