handikapp

För någon som inte gillar sin förra arbetsplats väldigt mycket måste jag säga att jag inte verkar få nog. Idag hängde jag där i nästan tre timmar gott folk!
Först gick jag och hälsade på Amandip som berättade att hon också sagt upp sig (surprise surprise!) sen höll jag Ida sällskap på hennes lunch. Efter det fick jag för mig att gå över till Maria och göra synundersökning och TUR VAR DET!
Det visade sig att de glasögonen jag använder ytterst sporadiskt sedan 4 år tillbaka är helt fel för mig! Jag är astigmatiker och har i oviss tid tydligen sett snett och vint! Maria berättade att jag kommer att uppleva att jag blir alldeles snurrig med de nya bågarna och det kommer att kännas som om golvet lutar men detta är på grund av att hjärnan inte direkt fattar att detta är det nya, rätta, sättet världen ser ut. När jag fick testa glasen i provbågar var det som om någon dragit undan en gardin, jag såg helt kristallklart!
Hon förbjöd mig t.o.m att köra bil medans jag väntar på de nya glajjorna, så blind är jag! ha ha...ehm.. ha?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0