Eyes wide open. Literally

I måndags var jag på Globen Ögonklinik för att undersöka huruvida jag är en kandidat för ögonoperation. Det var en väldigt grundläggande undersökning med många test. För att undvika obehagskänslor fick jag ögonbedövning i form av gula droppar, som sved som när man hackar lök. Sen mättes ögats tryck och tjockleken på hornhinnan med en liten mätare. Tur att man kört in mascarapinnen både en och två gånger i ögat - jag tyckte det inte var läskigt alls.

Men sen droppade han i andra droppar - som skulle avslöja om jag har s.k falsk närsynhet som beror på en spänning i ögat. Dessa droppar gör att musklerna som ställer om synen på långt och nära håll inte fungerar som normalt. Jag såg absolut ingenting på nära håll efteråt. Att läsa ett sms var totalt uteslutet, och när jag skulle använda fläckborttagningsmedel på en matstol missade jag fläcken med 10 centimeter.
Till råga på allt såg jag ut att vara så stenad att jag inte gjort något annat än röka på den dagen.
Check out my pupils!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0