dubbelmoral och hockey

Jag vandrar stolt omkring på ICA och köper ekologiska och fina saker att äta hit och dit. Granatäpplen, solrosfrön, morötter, aprikoser och Saltå Kvarn bröd. Moget och med intentioner att motverka förpestning av min kropp.
Men hjärtat sjunker i kroppen när jag skall packa ner min varor i min anatgligen inte nedbrytbara plastpåse. Med i korgen slank även en diskborste utav antagligen den farligaste formen av PVC plast, Ajax diskmedel och Vanish multi action som bleker mina fläckar på kläderna men även miljön. Inte lika mogen och duktig längre...
Sitter och har tröstätit apelsin på golvet och blir blir lite gladare av att min kompis man gjorde mål i Leksand - Brynäs matchen.
Dessutom gick det skitbra på Berghs idag, jag drog samman en insamling till ett wienerbröd och en pagojuice till vår fina lärare som fyllde år idag. Det var bara jag som visste om det för jag var modig nog att bli vän med honom på facebook efter förra veckan. Ja, vad säger man? facebook, is it evil?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0