walking closet.

Igår var jag en vandrande garderob. För jag fick en sprillans ny garderob. Det kändes som en utomkroppslig upplevelse att på H&M gå och välja och vraka bland kläder i storlek 34. Storlek 34! Och att ana att det inte var mitt plastkort de skulle dra och belasta var ju bara som låglaktosgrädde på min GI-tårta (naturligtvis såg jag däremot till att det var mitt bonukort såklart!)
Anyways. Först var vi på en sportmärkesoutlet där de hade verkligt bra sortiment till löjliga priser, och inte heller 2 år gamla kollektioner utan nya fräscha kläder utan de minsta skavanker. Hittade ett par höga converse i brunt läder i stl 35 (har letat som en tok efter dessa och min storlek är lika ovanlig som flodhästar i Siljan) för ynka 300 riksdaler.
Vidare in till Halmstad och H&M. Började trögt, med reklamationer på klisterbyxorna (blev dock utlovad pengar tillbaka, jippie!) men när jag testade ett par ruskigt snygga marinblå byxor och utgick från dem så öppnades plötsligt en hemlig lucka i taket och alla snygga kläder som passade till föll ner över mitt huvud.

Provrumsaktiviteten var febril. Jag provade, mamma bytte ut så att jag hela tiden hade 7 plagg i hytten, ändå fick hon gå minst 5 ggr. Öppna dörren, få ett ja eller nej, stänga och på med nästa plagg.
Reslutatet: En ny garderob och en av tacksamhet stum dotter.

Kvällen förlöpte med ytterst otrevlig aktivitet: att sätta ihop Friel. Jag har ju en gång monterat denna förhatliga möbel själv, och denna gången hade jag ju mammas hjälp.
2,5 timme senare, med throbbing migraine. Klar.
Satte två skruvmärken av ren idioti och trötthet i framluckan, mamma snäll nog att säga att hon ser dem som ett minne av mig.
Söt.

Helsingborg nu, fortfarande huvudvärk, trotsar tobias restriktioner och tar en citodon till. Rävgift sa hon på AK. Jo, men vad göra en flikka med huvvevärk? 

Kommentarer
Postat av: Ylva

Wooow....*glasartad blick, lätt dreglande* Ny garderob... Grattis! ^___^

2007-06-21 @ 22:10:25
Postat av: fine

ylva: ja, varje flickas dröm ungefär. Och idag svindlade jag H&M på den enorma summan av 298:- men det är livet för korkade expediter. Next: take over the world. ^^

2007-06-21 @ 22:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0