no glamour.

Det är inte så lätt med hund. 05:30 blev jag väckt och uppsläpad runt kvarteret. Kom hem, fick sova 2,5 timme till för att kl 08 bli väckt igen. Ut på 1,5 timmes promenad, och nu är timmen sådan att om man sover mer så blir det liksom för mycket och dygnsrytmen blir inge bra. Hur kan en 14 årig, liten hund kräva sådan motion?? Han är för bövelen 98 människoår... Jag klandrar min löptränande pappa för att ha gett hunden kondition likt en marathonlöpare.

Det blir till att spela lite Rolo to the rescue och ta det lugnt.

Kommentarer
Postat av: sophie

hej där! kul att du varit inne och kikat på min blogg :) Jag kan inte direkt påstå att det går "bra" för mig såhär i början, det är aldrig lätt att dra igång helt ny på en salong, det tar sin tid och det bästa sättet tror jag är att hela tiden ligga i själv, ta kontakt med företag och butiker runt om och presentera dig, dela ut erbjudanden osv. Var ihärdig!
Jag sökte ju extrajobb som spaterapeut på olika spa:n i sthlm och de är ju ofta i behov av personal. Men som sagt, det är ju inte det man i första hand vill göra, man vill ju som egenföretagare komma igång med sitta alldeles egna så fort som möjligt.
Men det tar tid, ge inte upp! Se till att du har extrajobb vid sidan om så att du inte ger upp för tidigt. Lycka till!

2007-05-01 @ 10:18:39
URL: http://mrssophie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0